حرف شمال

کد خبر: 76
در گفتگو با جمشیدی در آستانه سفر رئیس جمهور عنوان شد:
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مازندران، تأسیس فرهنگسرای ویژه خانواده در شهرهای استان را از مهم‌ترین مطالبات حوزه بانوان و خانواده در سفر هیئت دولت به استان بیان کرد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مازندران، تأسیس فرهنگسرای ویژه خانواده در شهرهای استان را از مهم‌ترین مطالبات حوزه بانوان و خانواده در سفر هیئت دولت به استان بیان کرد.
مریم جمشیدی در گفتگو با حرف شمال، تأسیس فرهنگسرای ویژه خانواده در شهرهای استان را از مطالبات حوزه فرهنگی و اجتماعی زنان برشمرد و گفت: ایجاد ورزشگاه‌ها، توسعه فضاها و امکانات ورزشی رفاهی بانوان، تخصیص اعتبار فرهنگی برای کلیه دستگاه‌ها تحت نظارت اداره کل بانوان و خانواده برای سیاست‌گذاری‌های فرهنگی و زیربنایی از دیگر خواسته‌هاست.
وی یادآور شد: توسعه صندوق خرد روستایی، فراهم کردن زمینه‌های اشتغال زنان، تسهیلات برای ایجاد، تقویت و رفع مشکلات بانوان کارآفرین وبنگاههای زودبازده، رفع مشکلات تبعیض جنسیتی زنان در کارخانه‌ها و وضع قوانین برای افزایش امنیت شغلی بانوان از دیگر مطالبات است.
مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری مازندران با اشاره به در پیش بودن سفر دولت به استان، خواستار رفع مشکلات ساختاری مشاوران بانوان در فرمانداری‌ها و تخصیص بودجه و اعتبار مشخص برای پیشبرد برنامه‌ریزی‌های اداره کل بانوان شد.
جمشیدی همچنین ایجاد بازارچه‌های دائمی برای اشتغال زنان سرپرست خانوار را در استان ضروری برشمرد.

همچنین وی خواستاراستفاده از توان مدیریتی بانوان توانمند و فرهیخته استان و رفع موانع جهت این مهم شد و خاطرنشان کرد: تقویت کارگروه تخصصی بانوان وخانواده ذیل شورای برنامه ریزی از اهم اقدامات دولت جهت کمک به حوزه خانواده است و تضعیف وحذف این کارگروه عملا اداره کل اموربانوان را دچار چالش بسیار میکند.

ایجاد بازارچه‌های دائمی برای اشتغال زنان سرپرست خانوار و ضرورت توسعه صندوق خرد بانوان روستایی

 


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین