حرف شمال

کد خبر: 758
پروین فرشچی؛ معاون سازمان محیط زیست کشور؛
طرح پایش میکروبی سازمان محیط زیست به صورت مداون در فصول شنای تابستانی در تمامی شناگاههای ساحلی آب های خزر در شمال کشور؛ و مهرماه در سواحل جنوبی اجرایی می شود.

حرف شمال: معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت که طرح پایش میکروبی در تمامی شناگاههای ساحلی کشور در شمال و جنوب اجرایی می شود.
  
پروین فرشچی در نشست شورای اداری مازندران در ساری افزود: این پایش را سازمان محیط زیست به صورت مداوم در فصول شنا تابستانی در آب های ساحلی خزر و مهر ماه در سواحل جنوب کشور اجرا می کند.
وی گفت که این طرح تابستان امسال در تمامی 134 شناگاه ساحلی خزر در استان های مازندران ، گیلان و گلستان عملیاتی شد.
معاون سازمان محیط زیست کشور اظهار داشت : برای نشان دادن شناگاههای آلوده به مردم در سواحل خزر پرچم های زرد و شناگاه بهداشتی و سالم با پرچم آبی علامت گذاری خواهد شد تا مردم در جریان وضعیت این سواحل برای شنا قرار بگیرند.
فرشچی افزود : برای نخستین بار این طرح در 12 شناگاه سواحل خزر در غرب مازندران که دارای شناگاه های آلوده بوده عملیاتی شده و پرچم های زرد و آبی برای این سواحل نصب می شود.
وی ادامه داد : شناگاههایی که در آن پرچم زرد به معنای آلودگی میکروبی نصب می شود، شنا در آن ممنوع است و مجریان طرح های سالمسازی موظفند تا برنامه های خود را برای ارتقاء شناگاه ها به سطح سالم و بهداشتی اجرا کنند.
فرشچی گفت که پایش میکروبی شناگاههای سواحل شمال و جنوب کشور به طور مستمر از سوی محیط زیست دریایی در استان ها تکرار خواهد شد.
معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست همچنین اعلام کرد که برنامه چشم اندازی برای سواحل کشور به منظور جذب سرمایه گذاری تدوین خواهد شد.
وی افزود : در این طرح سواحل دریا مجهز به سامانه فناوری ، گردشگری و دریایی می شوند و طبق این سامانه ها نیز کارکرد برای سواحل تعریف می شود.


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین