حرف شمال

کد خبر: 730
عملکرد مدیران در دولت یازدهم هر کدام در جای خود جای نقد و بررسی دارد اما به جرات می توان گفت یکی از مدیران با عملکرد خود چه در طول چهار سال گذشته و چه در ایام رقابت های انتخاباتی برای دولت یازدهم سنگ تمام گذاشت!

حرف شمال: بسیاری از تحلیلگران پیش از انتخابات ریاست جمهوری معتقد بودند دولت روحانی با عملکرد خودش رقابت خواهد کرد و بر این باور بودند هر دولتی عملکرد مطلوبی داشته باشد در هر رقابتی می تواند پیروز شود.

به گزارش حرف شمال به نقل از عصرامید، عملکرد مدیران در دولت یازدهم هر کدام در جای خود جای نقد و بررسی دارد اما به جرات می توان گفت یکی از مدیرانی که با عملکرد خود چه در طول چهار سال گذشته و چه در ایام رقابت های انتخاباتی برای دولت یازدهم سنگ تمام گذاشت، دکتر انوشیروان محسنی بندپی بود.

سکانس اول؛ اقدام ماندگار پدر بیمه سلامت در دولت یازدهم

محسنی بندپی در دولت یازدهم کارش را با بیمه سلامت آغاز کرد؛ وی در سال 93 مدیر عامل بیمه سلامت ایرانیان از تدوین بسته بیمه سلامت برای 77 میلیون ایرانی با سرانه 24 هزار تومان برای سال 94 خبر داد.

اگر چه از سال 73 با تصویب قانون بیمه همگانی این طرح لازم الاجرا بود اما و با ورود محسنی بندپی به بیمه سلامت ایرانیان این وعده محقق شد و مردم از آن به عنوان تحولی در حوزه سلامت یاد کردند که به موجب آن 75 تا 87 درصد هزینه‎های بستری توسط سازمان‎های بیمه‎گر پایه، هفت درصد توسط مردم و 13 تا 15 درصد توسط وزارت بهداشت از محل هدفمندی یارانه‎ها پرداخت، می شد که از این طرح به عنوان اقدامی ماندگار در دولت تدبیر و امید یاد می شود و به دلیل اجرای موفق و قابل تقدیر بیمه همگانی کشور از او به عنوان پدر بیمه سلامت ایران نام می‌برند.

سکانس دوم؛ اقدامات بنیادین و مدل موفق مدیریتی در بهزیستی 

از اوایل سال 94 با ورود دکتر محسنی بندپی به سازمان بهزیستی و حجم وسیعی از کارهای بر زمین مانده و معضلات و آسیب های اجتماعی بیشمار بجا مانده از سالیان قبل، کمتر کسی تصور می کرد این سازمان بتواند از عهده وظایف مهم خود برآید، ولی اکنون نگاه ها به سازمان بهزیستی تغییر کرده است.

اگر پیشتر سازمان بهزیستی تنها به عنوان یک سازمان حمایتی آنهم صرفا با حمایت های مالی ناچیز شناخته می شد، اما محسنی بندپی با استفاده از رویکردهای علمی، تخصصی و کارشناسی سازمان را از نظام برنامه ریزی استراتژیک، پایدار و فرآیند محور برخوردار کرد تا تحول در این سازمان آغاز شود تا بواسطه اجرای دهها طرح و برنامه عملیاتی نسبت به شیوع آسیب های اجتماعی و معلولیت ها پیشگیری های همه جانبه ای صورت گیرد.

افزایش سه برابری مستمری مددجویان با اجرای برنامه ششم توسعه، استقرار اورژانس اجتماعی در ۱۵۰ شهر بالای ۵۰ هزار نفر؛ توجه ویژه سازمان بهزیستی به دانش آموزان در موضوع آموزش و پیشگیری برای ارتقای مهارت کودکان با برنامه های همچون طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان) در ۳۱ استان کشور؛ رشد و بازیابی توان معلولان و توجه ویژه به این قشر در دولت تدبیر و امید با اقداماتی همچون واگذاری مسکن و مناسب سازی معابر شهری و افزایش افزایش مستمری؛ برنامه ویژه برای حمایت از دختران آسیب دیده و در واقع جلوگیری از تبعات و آسیب های اجتماعی متاثر از آن در واقع بخشی از گام های عملی سازمان بهزیستی در راستای ماموریت های خطیر این سازمان است.

سکانس سوم؛ مقابله با بازی های انتخاباتی برای محرومان

در دو مقوله قبلی به اقدامات مدیریتی دکتر محسنی بندپی در دو سازمان مهم که قشر گسترده ای از مردم مخاطب آنها هستند، پرداختیم و که قطعا مدیریت موفق موجب رضایتمندی مردم و استقبال به سوی دولت در انتخابات می انجامد.

اما با شروع فرآیند انتخابات ریاست جمهوری و وعده های دهان پرکن برخی از کاندیداها به مردم و بخصوص قشر مستضعف جامعه و همچنین ارائه آمارهای غلط و غیرواقعی از وضعیت جامعه و سیاه نمایی در خصوص عملکرد دولت یازدهم، رئیس سازمان بهزیستی به عنوان یکی از متولیان رسیدگی به قشر مستضعف در مقابل این هجمه ها ایستاد.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به برخی تبلیغات کاندیداهای ریاست جمهوری درباره پرداخت پول به قشر ضعیف جامعه گفت: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در شعارهایشان حرمت قشر ضعیف جامعه را حفظ کنند و دستاویز تبلیغات خود قرار ندهند.

همین موضوع بازتاب های زیادی در میان کنشگران جامعه مدنی و فضای مجازی داشت و حتی دکتر جهانگیری در مناظرات عینا به این موضوع متذکر شد.

محسنی بندپی همچنین در قبال وعده افزایش یارانه اقشار کم درآمد نیز واکنش نشان داد و گفت که این اقدام را دولت یازدهم انجام داده است.

سکانس چهارم؛ بالا زدن آستین ها برای کار انتخاباتی

دکتر انوشیروان محسنی بندپی به عملکرد درخشان خود در دو سازمان مهم و همچنین پاسخگویی به عنوان مسئول به شائبه های انتخاباتی خودش را قانع نکرد و در هفته آخر منتهی به انتخابات مرخصی گرفت و با حضور در شهرهای شمالی کشور (زادگاهش) در همایش ها و سخنرانی های مختلف به تشریح عملکرد دولت تدبیر و امید پرداخت.

این مسئول که سابقه سه دور نمایندگی نوشهر و چالوس را در کارنامه دارد، با محبوبیت مثال زدنی که در میان مردم این مناطق داشت توانست با سخنرانی های خود نقش محوری در آرای بالای روحانی در شهرهای کلاردشت، چالوس، نوشهر، نور و … داشت.

این موضوع واکنش های جالبی نیز در پی داشت و شاید پست یکی از کاربران فضای مجازی درباره محسنی بندپی سخن کاملی باشد و بتوان به آن بسنده کرد که نوشته بود:

در مناظرات رياست جمهوري همگان ديده ايم كه دكتر روحاني اصلي ترين و محوري ترين عملكردش را بيمه سلامت و بهزيستي معروفي كرد.

در بيمه سلامت با سرانگشتان تدبير دكتر محسني توانست د مرهمي براي دردهاي مردمي باشد كه علاوه بر رنج بيماري رنج نداري داشته اند و در بهزيستي با افزايش حقوق و وام مسكن مستمري بگيران ، غصه هاي روبه رشد اين گروه اجتماعي را بهبود ببخشد.

دكتر انوشيروان محسني نماينده ادوار مجلس هست چهره ي دانشگاهي و علمي كه قانون و مصوبات مجلس را نيك مي داند.

او در راهي كه مي رود هر چه دارد همه از پايبنديش به ارزشهاي اخلاقي و حمايت مردمي هست
چه، در روزي كه روحاني به مسجد نوشهر، براي تبليغات امد مردم يكصدا از دكتر محسني مي گفتند
در ادامه تصاویری از سخنرانی ها و حضور دکتر محسنی بندپی در محافل انتخاباتی آمده است:





 


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین