حرف شمال

کد خبر: 69
دکتر عارف در دیدار اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات مازندران:
کوتاه آمدن به این معنا نیست که هویت اصلاح طلبی‌ام را به حراج بگذارم.

به گزارش حرف شمال به نقل از امید، دکتر محمدرضا عارف در دیدار اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان مازندران با تبریک عید سعید غدیر و گرامی‌داشت یاد و خاطره درگذشتگان فاجعه منا ،گفت: جمهوری اسلامی ایران مطمئنا از تمامی ظرفیت‌های دیپلماتیک خود برای پی بردن به علت فاجعه منا استفاده خواهد کرد و برخی کارشکنی‌هایی که از سوی مقامات عربستان صورت می‌گیرد نمی‌تواند مانعی برای کشف حقیقت باشد.
وی ادامه داد: از دست دادن  تعدادی از هموطنان عزیزمان در مناسک حج غم بسیار سنگینی است که شاید تا مدتها از یادها نرود ولی باید به مسئولان دستگاه دیپلماسی و دیگر نهادها فرصت داد  که با جدیت و ملاحظه همه جوانب و با همکاری دیگر کشورهای اسلامی  درباره فاجعه منا گزارشی جامع تهیه کنند.
رئیس بنیاد امید ایرانیان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه استان مازندران  در همه بخشها دارای پتانسیل‌های فروانی است ،خاطرنشان کرد: ظرفیتهای بالقوه‌ای که در بخشهای مختلف از جمله کشاورزی،گردشگری و آموزش عالی در استان مازندران وجود دارد می‌تواند در توسعه و پیشرفت کشور موثر باشد اما متاسفانه تاکنون نتوانسته‌ایم از پتانسیل‌های عظیم مازندران به نحو مطلوب استفاده کنیم.
وی با اشاره به رای 60 درصدی استان مازندران به دکتر روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ،گفت: استان مازندران پیشتاز تفکر اصلاح طلبی در کشور است مردم این استان هم مومن و متعهد به ارزش‌های اسلامی و هم طرفدار تفکر اصلاح‌طلبی هستند، هر چند عده‌ای می خواهند بگویند مردم مازندران علاقه‌ای به تحول خواهان ندارند ولی میزان آرای دکتر روحانی در استان مازندران نشان می‌دهد نمی‌توان با زور خلاف آنچه که مردم طرفدار آن هستند به جامعه القاء کرد.
عارف تاکید کرد: مردم می‌خواهند روندی که در خرداد 92 در کشور شروع شد ادامه پیدا کند و برای استمرار این روند باید تلاش کرد.
وی با اشاره به همگرایی اصلاح طلبان در آستانه انتخابات مجلس گفت: اصلاح طلبان در راهبردها هیچگونه اختلافی ندارند، راهبرد اصلی اصلاح طلبان مشارکت حداکثری مردم و  کسب اکثریت مجلس است .مجلسی می‌خواهیم که نماد ادب و متانت باشد و در آن به مسئولی توهین و فحاشی نشود
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: ما مجلسی می‌خواهیم که نماد ادب و متانت باشد، مجلسی می خواهیم که در آن به مسئولی توهین و فحاشی نشود، مجلسی می‌خواهیم که رقیب دولت نباشد، مجلسی می‎خواهیم که نمایندگان آن در طراز ملت بزرگوار ایران باشند و مجلسی می خواهیم که در راس امور باشد.
وی با بیان اینکه انتخابات باید در یک  فضای رقابتی و عادلانه  و با حضور حداکثری مردم برگزار شود،تصریح کرد:تصریح کرد: اصلاح‌طلبان در مقایسه با رقیب خود از تفاهم و وحدت خوبی برخوردارند .در برخی مواقع برای رسیدن به وحدت حداکثری لازم  است از حق خود بگذریم. شخصا تا آنجا که توانسته‌ام کوتاه آمده‌ام البته کوتاه آمدن به این معنا نیست که هویت اصلاح طلبی خود را به حراج بگذارم و مطمئنا هیچگاه این کار را نخواهم کرد.
عارف در واکنش به اظهارنظر برخی حاضرین در جلسه درباره ضرورت نقد عملکرد دولت تدبیر و امید ،گفت: باید در نقد عملکرد دولت جانب انصاف را رعایت کنیم و در نظر داشته باشیم که دولت تدبیر و امید در چه شرایطی روی کار آمد البته بعد از برگزاری انتخابات مجلس فرصت خوبی است کارنامه عملکردی دولت در حوزه‌های مختلف در بوته نقد منصفانه قرار بگیرد.
رئیس بنیاد امید ایرانیان در پایان از شورای هماهنگی جبهه اصلاحات مازندران خواست با هماهنگی با شخصیت های اصلاح طلب استان در شناسایی نیروهای توانمند و متخصص برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس تلاش کنند.
در ابتدای این دیدار برخی از اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات مازندران گزارشی از روند شکل گیری شورای هماهنگی در استان و برنامه های راهبردی این شورا برای انتخابات مجلس ارائه کردند.اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات مازندران ضمن تقدیر از رویکرد اخلاقی دکتر عارف از وی خواستند در انتخابات مجلس حضور پیدا کند.
دکتر گل‌علی‌زاده دبیر انجمن اسلامی جامعه پزشکی مازندران نیز گزارش جامعی از چالش‌های پیش روی استان مازندران ارائه کرد


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین