حرف شمال

کد خبر: 613
آزاد ماهیان مرکز تکثیر شهید باهنر کلاردشت 100درصد تلف و بیش از 1500 لیتر کُلُر در رودخانه حفاظت شده سردآبرودتخلیه شد!!

حرف شمال: به نقل از پایگاه خبری کلارنا ساعت 10 صبح امروز بر اثر واژگون شدن یک کامیون حامل کُلُر در رودخانه سردآبرود و دقیقا در محل دهانه آبگیری مرکز تکثیر آزادماهیان شهیدباهنر، 100درصد ذخایر  این مرکز تلف شدند.
در پی بروز این اتفاق، 204975 قطعه از لاروهای یک گرمی تا ماهیان مولد 5 کیلویی ، به ارزش بیش از دومیلیارد وپانصد میلیون تومان بر اثر ورود نزدیک به 2هزار لیتر کُلُر به استخرهای پرورش ماهی از بین رفتند.
این در حالی است که علاوه بر مرکز تکثیر آزاد ماهیان شهید باهنر ، مرکز پرورش قزل آلای باغ چمن متعلق به بخش خصوصی نیز دچار خسارت هایی شده است.
نقص فنی خودرو، عدم وجود حفاظ و گاردریل در حاشیه خیابان و محفوظ نبودن دهانه آبگیری از جمله عوامل بروز این اتفاق ارزیابی می شوند.
حمل مایع کُلُر با کامیون مدل 62 که البته معاینه فنی داشته است ! و محفوظ نبودن حاشیه رودخانه حفاظت شده سردآبرود موجب شده است که بیش از 1500 لیتر کُلُر به این رودخانه وارد و زیست بوم آن را مورد تهدید قرار دهد.
سردآبرود از علم کوه سرچشمه گرفته و پس از عبور از شهرستان کلاردشت به شهرستان چالوس رسیده و سپس به دریای خزر می ریزد، که این اتفاق در محدوده شهری کلاردشت به وقوع پیوسته است.
همچنین گفتنی است که این کامیون متعلق به پیمانکار طرف قرارداد با آب و فاضلاب شهری کلاردشت بوده است و شنیده ها حکایت از آن دارد که دهانه آبگیری خیلی بالاتر از شیلات است و میتوان گفت در این واقعه شاید علاوه بر شیلات، شهرداری،پلیس راهور و آب منطقه ای قصور داشته باشند و باید کارشناسان ذیربط بررسی های لازم را انجام دهند و نتیجهآنرا به اطلاع افکارعمومی برسانند.


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین