حرف شمال

کد خبر: 604
استاندار مازندران:
طرح تفکیک زباله از مبداء در شهرستان های استان باید اجرایی شود و فرهنگسازی لازم در این زمینه صورت گیرد.

حرف شمال: ربیع فلاح جلودار صبح پنجشنبه در جلسه مهارت در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استانداری با تاکید بر اینکه موضوع پسماند باید در اولویت برنامه های جاری باشد و مدیریت صحبح در عرصه صورت گیرد اظهار داشت: همچنین درباره تفکیک زباله باید اولویت و زمانبدی مشخص شود و طرح تفکیک زباله از مبداء در شهرستان ها به عنوان طرح کلی اجرایی شود.
 

وی با اشاره به اینکه طرح تفکیک زباله از مبدا هم سبب اشتغالزایی می شود و هم دارای توجیه اقتصادی است گفت: باید فرهنگسازی لازم برای اجرای طرح تفکیک زباله از مبداء در استان صورت گیرد.

وی درباره استفاده از صندلی های تک نفره در مدارس و منسوخ شدن میز و نیکمت در مدارس گفت: یک کارخانه تولیدی در سمسکنده ساری وجود دارد که با ظرفیت پایین مشغول فعالیت است و می توان از ظرفیت آن برای تولید صندلی های استاندارد استفاده کرد.  

فلاح جلودار با اشاره به رشد اقتصادی کشور تصریح کرد: رشد منفی اقتصادی در کشور به مثبت تبدیل شد و باید از ظرفیت های موجود در مازندران نیز برای رسیدن به توسعه بهره کافی ببریم.

استاندار مازندران با بیان اینکه تاکنون هزار و ۲۸ واحد اقتصادی و تولید در استان احیا شده است افزود: راه و مسیر درست توسعه باید درپیش گرفته شود و خوشبختانه تعامل با دستگاه ها و بخش های مختلف در استان مطلوب بوده است.

فلاح جلودار به تسهیلات بسته رونق تولید اشاره کرد و از بانکها خواست تا در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشند و بتوانیم به اهداف مدنظر دستیابی کنیم.

قربانعلی شیرزاد مدیرکل نوسازی مدارس مازندران گفت: درصورتی که میز و صندلی تک نفره را استاندارد تایید کند ما این طرح را اجرایی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه به عنوان نمونه و پایلوت صندلی های تک نفره در دو مدرسه استان خریداری می شود، اجرای آن را در همه مدارس استان مستلزم تایید اداره کل استاندارد دانست./مهر


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین