حرف شمال

کد خبر: 590
فرماندار نوشهر:
فرماندار نوشهر گفت: ظرفیت فرهنگی «دهکده کندلوس» را می‌توان به رخ دنیا کشاند چرا که هر قسمت از این موزه برای خودش دنیایی است.

حرف شمال: علی شادمان عصر دیروز در جلسه ستاد خدمات سفر  شهرستان نوشهر با اشاره به اینکه از نوشهر تا ابتدای رویان، دو طرف جاده از نخاله‌ها و زباله‌ها باید پاک‌سازی شود، اظهار کرد: تابلوهای غیرمرتبط نیز در طول این مسیر جمع‌آوری شود و دستگاه فرهنگی شهرستان نسبت به نصب تابلوها در مسیر بخش مرکزی در راستای فرهنگ‌سازی به منظور جلوگیری از ریختن زباله‌ها و نخاله‌ها اقدام کند.

وی با بیان اینکه مدیریت سیترا در سال گذشته قانع‌کننده نبود، تصریح کرد: اگر مدیریت این مجموعه به خوبی انجام نشود و عملکرد مناسبی نداشته باشد آن را از دست شهرداری می‌گیریم.

 فرماندار نوشهر با تأکید بر اینکه فضای شهر نوشهر باید عیدانه شود و گل‌کاری در سطح شهر جدی گرفته شود، گفت: وضعیت نورپردازی در شب مناسب نیست و باید تا قبل از عید حل شود.

این مسؤول با اشاره به اینکه در بخش کجور باید به استعدادها و ظرفیت‌های گردشگری آن توجه ویژه شود، اظهار کرد: ظرفیت فرهنگی «دهکده کندلوس» را می‌توان به رخ دنیا کشاند چرا که هر قسمت از موزه کندلوس برای خودش دنیایی است و وجود قفل‌هایی با قدمت تاریخی دارای دو یا سه رمز، از جمله ظرفیت‌های موزه فرهنگی تاریخی کندلوس است.

شادمان افزود: از پیشینه تاریخی بخش کجور باید استفاده بهینه شود ولی تاکنون آن طور که باید، ظرفیت‌های کجور شناسانده نشده است.

  

وی بر ضرورت جدی گرفتن نظارت بر صنوف، قیمت کالاها و خدمات تأکید کرد و گفت: در بحث داروخانه‌ها که ممکن است در ایام عید با کمبود دارو مواجه شوند باید تدبیر شود و قبل از عید این موضوع حل شود.

فرماندار نوشهر با تأکید بر اینکه هرگونه حفاری‌ها در سطح شهر تا اواخر اسفند باید به اتمام برسد، خاطرنشان کرد: اتفاقات زیرساختی بسیار خوبی در نوشهر رخ داده است به طوری که اعتبار 20 میلیارد تومانی نیروگاه زباله‌سوز، خرید و انتقال تجهیزات نیروگاه 460 مگاواتی و تخصیص 5 میلیارد تومان اعتبار ورزشگاه نوشهر از جمله این اخبار خوشایند است.

رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری نوشهر نیز با بیان اینکه افتتاح دبیرخانه ستاد خدمات سفر در 25 اسفند در محل شهرداری نوشهر انجام می‌شود، اظهار کرد: برگزاری مانور ترافیکی در همان روز و هم‌زمان با سراسر کشور در منطقه تفریحی توریستی سیترا برگزار می‌شود.

مهدی اسحاقی با بیان اینکه برنامه نوروزخوانی در سطح شهرستان با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌شود، تصریح کرد: استقبال از نخستین گردشگران نوروزی در ورودی نوشهر و توزیع 50 هزار جلد بروشور معرفی جاذبه‌های شهرستان نوشهر از دیگر برنامه‌های این اداره برای نوروز 96 است.

رئیس جمعیت هلال احمر نوشهر نیز با اشاره به اینکه ارزیابی و تجهیز پایگاه‌های امداد و نجات بخش کجور و سی‌سنگان انجام شد، اظهار کرد: 10 هزار نسخه بروشور با موضوع بهبود رفتارهای ترافیکی «بهرفت» بین مسافران و گردشگران نوروزی توزیع می‌شود.

امیرحسین عسگرزاده افزود: به منظور افزایش آگاهی و آمادگی جامعه شهری دو طرح ملی «خادم» و «دادرس» انجام شد که در طرح «خادم» 500 خانوار تحت آموزش‌های امداد و نجات قرار گرفتند و در طرح «دادرس» نیز با همکاری آموزش و پرورش، دانش‌آموزان بیش از 25 مدرسه نوشهر و بخش کجور اصول امدادی را به صورت تئوری و عملی را فرا گرفتند.

بخشدار کجور نیز با بیان اینکه جلسه توجیهی با دهیاران روستاهای بخش کجور انجام شد، تأکید کرد: جمع‌آوری زباله‌ها در سطح روستاها و مسیرهای اصلی در دستور کار قرار گرفت و هم‌چنین دهیاران و شوراها باید در ورودی روستاهای خود نسبت به بنر تبریک نوروزی و خیرمقدم اقدام کنند.

رستم سیاسرانی گفت: مبلغ 100 میلیون تومان نیز برای انجام برنامه‌های فرهنگی در ایام نوروز 96 به روستای گردشگری کندلوس اختصاص داده شد.


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین