حرف شمال

کد خبر: 589
احمدی لاشکی:
ساخت وسازهای بی‌حساب در سواحل، آلودگی دریا و ورود پساب رودخانه‌ها به دریا از مشکلات نبود متولی برای دریا و سواحل کشور است.

حرف شمال: قاسم احمدی لاشکی  در توضیح وضعیت تشکیل سازمان عمران دریا و ساحل، گفت: وزارت کشور نسبت به تشکیل سازمان عمران دریا و ساحل بسیار ضعیف عمل کرده است، در حالیکه تشکیل این سازمان در ساماندهی سواحل و جلوگیری از ساخت‌ و سازهای بی حساب تاثیر بسیار خواهد داشت.

نماینده نوشهر و چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تضعیف امور مذکور به معنی واگذاری جنگل، دریا و ساحل است، متاسفانه دولت گذشته و دولت وقت در خصوص تشکیل سازمان عمران دریا و ساحل کوتاهی کردند.

وی افزود: تشکیل نشدن سازمان عمران دریا و ساحل را از وزیر کشور و سایر مسئولان مکرر پیگیری کردیم اما تنها پاسخی که به ما داده شده اینکه تشکیل این سازمان در دستور قرار گرفته است در صورتی که این طور شکل نیست.

 

احمدی لاشکی یادآور شد: افزایش غرق‌شدگان در دریا را می توان یکی از آسیب های ناشی از نبود متولی مشخص برای سواحل و دریا است، برای سال‌های مختلف جمعیت هلال احمر یا اداره ورزش استان مسئولیت ساماندهی سواحل برای شنا و جلوگیری از غرق شدن مردم را بر عهده می‌گیرند در صورتی که متولی مشخص سواحل می‌تواند به این موضوع رسیدگی کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ساخت و سازهای بی‌حساب در سواحل، آلودگی دریا و ورود پساب رودخانه‌ها به دریا را از دیگر مشکلات نبود متولی واحد برای دریا و سواحل دانست و گفت: تشکیل سازمان عمران دریا و ساحل اقدام مثبت مجلس هشتم بود بنابراین اجرای آن در رفع مشکلات ضروری و بسیار موثر است.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به نظر می‌رسد نداشتن متولی مشخص برای دریا و ساحل برای عده‌ای سودجو به صرفه باشد، افزود: این موضوع را در مجمع نمایندگان استان مازندران مجددا پیگیری خواهیم کرد./خانه ملت


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین