حرف شمال

کد خبر: 583
فرد یا افرادی با هویتی نامعلوم اقدام به انتشار مواردی در فضای مجازی کنند که نیت خیری ندارند و تنها با تخریب عده ای دیگر وارد گود شده اند.

حرف شمال: با نزدیک شدن به زمان ثبت نام کاندیداهای عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستا، فرماندار کلاردشت نسبت به رفتار کاندیداهای احتمالی در فضای مجازی هشدار داد!
به گزارش حرف شمال به نقل از  کمیته اطلاع رسانی انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان کلاردشت ، ایوب صالحی گفت: آنچه که  برای ما به عنوان مجریان برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در درجه اول اهمیت قرار دارد، این است که شاهد برگزاری انتخاباتی سالم با مشارکت حداکثری مردم در فضایی پرشور و نشاط اما آرام و به دور از تنش های کذایی باشیم. بنابراین در شهرستان ها این انتخابات شوراهاست که مورد توجه جدی دست اندرکاران برگزاری انتخابات می باشد.
 
نماینده عالی دولت در شهرستان کلاردشت، تصریح کرد: ویژگی شهرستان ها و مناطق کوچک این است که در ایام انتخابات شوراهای شهر و روستا، شاهد رقابتی گرم و تنگاتنگ بین نامزدها باشیم که البته ضمن عدم مخالفت با رقابت های سالم و قانونمند با هرگونه تحرک خلاف قانون و شرع  در راستای تهییج غیرمنطقی فضا و گرم کردن تنور به نفع نامزدهایی خاص به شدت مخالف هسستیم.
صالحی اضافه کرد: در همین رابطه آنچه که بسیار آسیب زننده خواهد بود این است که عده ای بخواهند با استفاده نادرست از فن آوری اطلاعات و ارتباطات و شبکه های مجازی در تخریب شخصیت رقبا، بخواهند آب را به آسیاب خود بریزند.
فرماندار کلاردشت افزود: البته آنچه که می گوییم به این معنا نیست که مخالف نقادی احدی از آحاد جامعه هستیم، بلکه اعتقاد داریم که مردم باید آزادانه درد دل های خود را به گوش مسوولین برسانند، اما نه با هر شیوه ای بلکه با روش های درستی که آسیب و خسران به همراه نداشته و موجب غبارآلودگی افکار عمومی نشود.
صالحی اینگونه توضیح داد: منکر وجود کاستی ها در حوزه های مختلف مدیریتی و خدمات رسانی نیستیم و مدیران شهرستان موظف هستند از شنیدن انتقادهای سازنده در این خصوص استقبال کنند، اما بایستی قبول کرد که این هم در چارچوب انصاف و منطق   نیست که فرد یا افرادی با هویتی نامعلوم اقدام به انتشار مواردی در فضای مجازی کنند که قاعدتاً هیچ مانعی برای بیان آن ها وجود ندارد، آیا مگر با بیان مشکلات کوچه، خیابان، بازار، بهداشت، درمان و ... برخورد می شود که عده ای بخواهند بترسند و هویت خود را پنهان کنند؟ پس به نظر می رسد این افراد نیت خیری ندارند و تنها با  تخریب عده ای دیگر وارد گود شده اند.
البته عده ای دیگر هم هستند که گرچه هویت خود را پنهان نمی کنند، اما با وارونه جلوه دادن قضایا، ظاهر قضیه را چنان بیان می کنند که هیچ ارتباطی  با اصل قضیه ندارد و گویی که تنها به فکر خودنمایی و جلب توجه هستند، چرا که اگر غیر از این بود فرصت تامل و مطالعه ی بیشتری راجع به جوانب قضیه به خود می دادند تا اظهارات سنجیده تری داشته و موجب گمراهی مخاطبان نشوند.
نماینده عالی دولت در کلاردشت تاکید کرد: البته حساب قاطبه ی مردم و آن عزیزانی که انتقادات و نظرات سنجیده و راهگشای خود را ولو بسیار آتشین و با زبانی تند اما از روی خیرخواهی به گوش من  مسوولین می رسانند، از حساب آن عده ی معدود که برشمردیم جداست و لذا من مسوول وظیفه دارم که شنونده این موارد باشم و نکات مثبت شان استخراج و به کار گيرم، که در این راستا رسانه های ارتباط جمعی بهترین کمک حال هستند.
ایوب صالحی بیان داشت: انواع و اقسام رسانه ها از نشریات مکتوب و پایگاه های خبری آنلاین هستند که با اخذ مجوز از هیئت نظارت بر مطبوعات و در چارچوب قانون مطبوعات در حال فعالیت هستند، که می توانند با رعایت اصول حرفه ای خود به عنوان بهترین و کارآمدترین پل ارتباطی بین مردم و مسوولین نقش آفرینی می کنند. اما شکی نیست که وقتی مردم،رسانه های قانونی و مسوولین به عنوان سه ضلع یک مثلث از هم فاصله بگیرند، خودبخود عرصه برای جولان افراد فرصت طلب که همواره در آستانه انتخابات به یاد مسئولیت های اجتماعی خود می افتند! فراهم خواهد شد.
بنابراین لازم است که مردم اگر فرصت و شرایطش بود به صورت مستقیم و اگر هم نبود از طریق رسانه های ارتباط جمعی قانونی به صدای خود را به گوش مسوولین برسانند. رسانه ها نیز باید امانت دار خوبی در انتقال  صدای مردم به مسوولین و متقابلا انعکاس دهنده ی پاسخ مسئولین به مردم باشند و در این مسیر تحت تاثیر فشارهای احتمالی یک مقام مسوول و یا سیاسی کاری های این گروه و آن گروه قرار نگرفته و همواره رعایت قانون و انصاف را سرلوحه کار خود قرار دهند.
صالحی همچنین مسؤولین شهرستان را نیز در رابطه با عدم شناخت کافی از ظرفیت های رسانه ای موجود در شهرستان مورد انتقاد قرار داد و گفت: اگر مسؤولین به رسانه های محلی صرفاً به چشم روابط عمومی خود نگاه کنند و کوچکترین نقدی از جانب آنها را برنتابند، نتیجه اش این می شود که آن دسته از افرادی که با قلم و اندیشه خود فضای جامعه را به بهترین شکل و بدون هزینه برای ما ترسیم می کنند، رفته رفته  بی انگیزه شده و مجبور به سکوت می شوند و اینجاست که ما با دست خود، بهترین و کارآمدترین نوع بازخورد از جامعه که می تواند کمک حال ما در مدیریت بهتر امور باشند را خنثی می کنیم. لذا نباید گله کنند که چرا افکار عمومی تحت تاثیر رفتارهایی بدون هویت قانونی در فضای مجازی شده است، چرا که خودشان نیز در پیش آمدن چنین اتفاقی مسؤول هستند.
نماینده عالی دولت در شهرستان کلاردشت در پایان با بازگشت به مقوله ی انتخابات بیان داشت: انتظار ما از نامزدهای احتمالی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا این است که به عنوان افرادی که تمایل به حضور در نهادهای قانونگذاری شهری و روستایی را دارند، این است که از همین حالا به قانون احترام گذاشته و مواردی که در بالا بیان شد را مدنظر قرار داده و مراقب باشند خواسته یا ناخواسته گرفتار اقداماتی خلاف قانون از تبلیغات زودهنگام گرفته تا نشر مطالب غیرواقع نشوند که خدای ناکرده آن ها را با مشکل مواجه کنند؛ چرا که تحرکات فضای مجازی حتی آنجایی که هویت افراد نامعلوم است مورد رصد قرار گرفته و مدنظر مراجع خواهد بود.
لازم به ذکر است برخی رسانه های برخط و آنلاین در قالب سایت ها و پایگاه های خبری ، به صورت "غیر مجاز" در شهرستان های نوشهر،چالوس،کلاردشت و "مرزن"آباد وجود دارند که هنوز موفق به اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نشده اند.


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین