حرف شمال

کد خبر: 557
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:

حرف شمال: احد جاودانی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری در رابطه با ۱۸ اسفند، سالگرد تشکیل کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: این رخداد موجب ایجاد پیوند میان فرهنگ و هنر و مسجد شده است تا از آموزه‌های دینی و سنت بتوان برای تولید آثار فاخر هنری بهره برد و با کمک هنر نیز بتوان برای جذب مخاطب در مساجد تحولی ایجاد کرد.



وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۲ هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در سطح کشور وجود دارد، افزود: در مازندران نیز یک هزار ۶۸ کانون فرهنگی و هنری مساجد وجود دارد که هدایت آنها با دبیرخانه رسیدگی به کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، و فصل ممیز آن نیز بهره‌مندی از توان ائمه جماعات، پایگاه بسیج و نخبگان فرهنگی و هنری هر مسجد است.

وی افزود: چینش هیئت امنای کانون فرهنگی مساجد به گونه‌ای است که هم سلایق مختلف و هم ذی‌نفعان یک مسجد در آنحضور دارند.

جاودانی از برگزاری همایش تجلیل از حافظان طلبه قرآن کریم حوزه‌های علمیه خواهران و برادران استان در ساری، همایش تجلیل از مدرسین قرآن حوزه‌های علمیه برادران و خواهران، همایش حقوق شهروندی و جایگاه کانون‌های مساجد در ساری، همایش تجلیل از فعالان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد غرب مازندران در تنکابن و شرق مازندران در ساری به مناسبت برگزاری سالگرد تشکیل کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خبر داد.

وی همچنین با پیشنهاد برگزاری تور کانون‌گردی گفت: با این تور تعدادی خبرنگاران علاقمند، از کانون‌های فعال استان مازندران بازدید می کنند تا علاوه بر ترغیب و شناساندن این کانون‌ها، خیرین فرهنگی نیز شناسایی شوند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران همچنین از راه‌اندازی انجمن خیرین فرهنگی خبر داد تا بتوان از خیرین این حوزه یک بانک اطلاعاتی فراهم کرد.


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین