حرف شمال

کد خبر: 514
هفته اول اسفند به نام هفته سلامت مردان ایرانی نامگذاری شده است. این نام گذاری ها شاید تلنگری باشد تا نرخ تصادف جاده ای و مرگ و میر مردان در جاده ها کاهش پیدا کند و سلامت سرپرست خانواده ها، قربانی یک سهل انگاری ساده نشود.

حرف شمال: بر اساس آمارهای رسمی، هرساله معمولا حدود سه چهارم کشته های تصادف های رانندگی را مردان تشکیل می دهند؛ آن هم در حالی که با آموزش، فرهنگ سازی و رعایت موارد ایمنی، می توان از مرگ سالانه بیش از ۱۰ هزار مرد ایرانی در جاده ها پیشگیری کرد. هفته اول اسفند به نام هفته سلامت مردان ایرانی نامگذاری شده است. این نام گذاری ها شاید تلنگری باشد تا نرخ تصادف جاده ای و مرگ و میر مردان در جاده ها کاهش پیدا کند و سلامت سرپرست خانواده ها، قربانی یک سهل انگاری ساده نشود.
 
 

ناقوس مرگ در جاده‌های ایران / سلامت مردان در تصادفات جا می ماند

 

 
 
نرخ تصادف در کشور ما در سال های اخیر تا حدودی کاهش پیدا کرده است، اما هنوز هم دومین عامل مرگ در ایران به شمار می رود. بد رانندگی کردن، قانون گریزی، وضعیت نامناسب بعضی جاده ها، کیفیت نامطلوب برخی خودروها و... روی هم رفته باعث شده تا وضعیت رانندگی در ایران، وضعیت بیمار بدحالی را داشته باشد که مدام قربانی تحویل می دهد!!

بر اساس آمارهای اعلام شده جهانی، حوادث ترافیکی سالانه جان یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر را می گیرد و ۵۰ میلیون نفر نیز مجروح می شوند. با این که نسبت تعداد خودرو به ازای هر هزار نفر جمعیت در ایران در مقایسه با کشورهای توسعه یافته مثل آمریکا، آلمان و حتی ترکیه کمتر است، اما نسبت مرگ ناشی از حوادث ترافیکی به تعداد خودرو در کشورمان بیشتر است که در این بین، مردان بیشتر از زنان، قربانی حوادث ترافیکی می شوند، چون هم تعداد رانندگان مرد بیشتر است و هم میزان تردد آنها در سطح شهرها و جاده ها بیشتر از خانم هاست.


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین