حرف شمال

کد خبر: 496
در وضعیت مربوط به پارک جنگلی «ملا کلا»، بنیاد مسکن نباید تغییر کاربری دهد اما اگر بنیاد مسکن این زمین را به کسی داده یا آن را فروخته سازمان جنگل‌ها دیگر متولی نیست و خود باید پاسخگو باشد.

حرف شمال/ معاون سازمان جنگل‌ها گفت: در فرم اعلام وضعیت مربوط به پارک جنگلی «ملا کلا» نوشته شد درسطح ۵ هکتاری، بنیاد مسکن نباید تغییر کاربری دهد اما اگر بنیاد مسکن این زمین را به کسی داده یا آن را فروخته سازمان جنگل‌ها دیگر متولی نیست و خود باید پاسخگو باشد.
معاون سازمان جنگل‌ها گفت: در فرم اعلام وضعیت مربوط به پارک جنگلی «ملا کلا» نوشته شد درسطح ۵ هکتاری، بنیاد مسکن نباید تغییر کاربری دهد اما اگر بنیاد مسکن این زمین را به کسی داده یا آن را فروخته سازمان جنگل‌ها دیگر متولی نیست و خود باید پاسخگو باشد.
«عباسعلی نوبخت»  درباره درباره آخرین وضعیت تغییر کاربری 12 هکتار از جنگل‌های سرخ‌رود مازندران اظهار کرد: هر حوزه جنگلی به‌عنوان پارک جنگلی که در محدوده شهر باشد باید بر اساس بند ج ماده 147 مدیریت آن را به شهرداری بدهیم.
 

سازمان جنگل‌ها مسئول واگذاری اراضی پارک جنگلی «ملاکلا» نیست/ بنیاد مسکن پاسخگو باشد

 


وی با بیان اینکه این زمین در داخل بافت و محدوده طرح هادی قرار داشت افزود: بنیاد مسکن استان مکاتباتی با اداره طبیعی استان مربوطه (درباره واگذاری این زمین) داشت و سازمان جنگل‌ها و اداره مربوطه باید آن را در اختیار بنیاد مسکن قرار می‌داد.
معاون سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور ادامه داد: در فرم اعلام وضعیتی که (درباره این زمین) نوشته شد، پیرامون سطح 5 هکتار سطح عرضه  نهال کاری شده  قید شد که بنیاد مسکن آن  را تغییر کاربری ندهد.
وی تصریح کرد: حال اگر بنیاد مسکن این زمین را به کسی داده  یا آن را فروخته، متولی آن دیگر سازمان جنگل‌ها نیست و بنیاد مسکن باید در این زمینه پاسخگو باشد.
بنابراین گزارش خداکرم جلالی معاون وزیر جهاد کشاورزی چندی پیش دراین‌باره گفته بود که این زمین فروخته نشده بلکه  به بنیاد مسکن  برای توسعه روستاها به‌صورت مجانی واگذارشده است.
دراین‌باره مطرح است که 12 هکتار از جنگل‌های 19 هکتاری سرخ‌رود که به درخواست اهالی منطقه، پارک جنگلی شهدای «ملاکلا» نام‌گرفته بود به مبلغ 600 میلیون تومان به‌منظور ساخت مجتمع مسکونی فروخته‌شده است.
فعالان محیط زیستی دراین‌باره معتقدند که 7 هکتار اراضی که درخت دارد باید به سازمان جنگل‌ها و 5 هکتار دیگر هم که زمین بایر است، باید به بنیاد مسکن برگردد. این  5 هکتار یاد شده بنابر اظهارت معاون سازمان جنگل برای ساخت  مجتمع مسکونی فروخته یا  واگذار شده است.


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین