حرف شمال

کد خبر: 495
واکنش فرماندار نوشهر به حواشی شب نیما در نوشهر/
فرماندار نوشهر در خصوص حواشی اخیر هفتمین شب نشان نیما نوشهر که با حضور چهره هایی چون دولت ابادی و حسین علیزاده و .. برگزار شد واکنش نشان داد.

حرف شمال- آئین شب نشان نیما عصر پنجشنبه هفته گذشته 16 دی ماه با حضور شماری از مسئولان فرهنگی و هنری استانی ، پیشکسوتان و هنرمندان سینما و تئاتر کشور در بندر نوشهر برگزار شد که با حاشیه هایی همراه بود.
در آیین شب نشان نیما امسال که به همت موسسه مردم نهاد فرهنگی هنری نیما یوشیج نوشهر برگزار شد، محمود دولت آبادی، حسین علیزاده، خسرو سینایی، هادی مرزبان، محمد شمس لنگرودی به عنوان پیشکسوتان تئاتر، شاعران و پژوهشگران، نویسندگان و هنرمندان برجسته کشور حضور داشتند و از شماری از فعالان عرصه هنر و سینما و خبرنگاران تجلیل شد.
در این میان دست دادن محمود دولت آبادی با مجری خانم این مراسم باعث حواشی و واکنش های فراوان از سوی افراد مختلف و گروه ها شد که اصل این مراسم را تحت شعاع خود قرار داد.
 

هر اقدام مغایر با شئون اسلامی مورد انزجار است/ ضرورت همدلی در جهت اعتلای فرهنگ و هنر منطقه

 


علی شادمان فرماندار شهرستان نوشهر در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه همایش شب نیما، امسال هفتمین سال برگزاری آن بود، اظهار کرد: موضوعی که مطرح شد و در آن مقطعی که بنده در آن محل حضور نداشتم را بررسی کردم که آن اتفاقی که رخ داد (دست دادن) که نفس آن عمل را محکوم می‌کند و خلاف شرع و عرف اجتماعی ما است.
فرماندار نوشهر گفت: هر اقدام سهوی یا عمدی که مغایر با شئون اسلامی باشد باید نسبت به آن اعلام انزجار شود.
وی افزود: خوشبختانه چه مجوز دهندگان و چه برگزارکنندگان و چه آنهایی که رنجیده خاطر شدند، همه این موضوع را محکوم کردند.
فرماندار نوشهر با تأکید بر اینکه هر اقدام سهوی یا عمدی که مغایر با شئون اسلامی باشد باید نسبت به آن اعلام انزجار شود، تصریح کرد: اما بررسی‌ها و جمع‌بندی‌ها نشان می‌دهد که تعمدی در این کار نبود که برگزارکنندگان خواسته باشند این صحنه‌آرایی را بکنند و چنین نیتی در کار نیست و خود برگزارکننده نیز خواستار برخورد قانونی با چنین موضوعی شدند.
شادمان با اشاره به اینکه چه از برگزارکنندگان که اطلاعیه دادند و دراین‌باره نقد کردند و چه منتقدین که انتقاد خودشان را مطرح کردند از آنها سپاسگزار هستیم، ابراز کرد: امیدواریم که در سطح شهرستان توجه‌ها و افکار به سمتی برود که هم فرهنگ بالنده و زیبای اسلامی ما در قالب هنر، آن زایندگی و بالندگی و مشعشع شدن خودش را به منصه ظهور برساند و منجر به این نشود که خدای نکرده شهرستان به حالت دو قطبی شدن در آید.
وی گفت: اصل قضیه را همه محکوم کردند و این محکوم کردن چیز درستی است و امیدوارم نگاه منطقی و قانونی به موضوع شود و با کسی که این خطا را کرده است برابر قانون برخورد شود.
فرماندار نوشهر با اشاره به بروز اتفاقات حواشی در آئین شب نشان نیما در این شهرستان گفت: نتایج بررسی ها نشانگر آن است که برگزارکنندگان این آئین در بروز اتفاقات حواشی نقشی نداشتند.
فرماندار نوشهر گفت: هم اکنون باید در سایه همگرایی، همدلی و همبستگی سعی کنیم تا برای اعتلای فرهنگ و هنر شهرستان تلاش کنیم و از ایجاد دو قطبی شدن فضای فرهنگ و هنر شهرستان دوری کنیم.
همچنین موسسه مردم نهاد فرهنگی هنری نیما یوشیج پیرامون هفتمین آیین ملی شب نشان نیما نیز در این خصوص بیانیه صادر کرد. در بخشی از این پیام آمده است: تمامی ریز برنامه ها و هنرمندان شاخص ملی(5نفر) که نشان نیما دریافت نموده و هنرمندان استانی که مورد تقدیر قرار گرفته به همراه سایر برنامه های فرهنگی، طی یک تقاضا از سوی موسسه به شماره 56-95 مورخ 2/9/95 و نامه شماره 1431/27 مورخ 24/7/95 اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشهر به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ارسال و آن اداره کل با نامه شماره15122/17 مورخ 27/7/95 مجوز اجرای برنامه را صادر نموده و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشهر به عنوان متولی و دستگاه ناظر بر فعالیت های فرهنگی و هنری شهرستان، طی نامه شماره 1460/27 مورخ 8/8/95 مجوز اجرای هفتمین شب نشان نیما را به موسسه نیما ابلاغ نمودند...
 ...اعضای برگزارکننده شب نشان نیما، خود از خانواده جانباز و ایثارگر بوده که حفظ آرمان های اسلام و نظام از دغدغه های اصلی آنها بشمار می آید و این مهم را سالانه در آیین ملی شب نشان نیما با تقدیر از جانبازان هشت سال دفاع مقدس ثابت نموده اند.(تجلیل از جانبازان سرافرازی چون شهیدان زنده سردار علی اعظم کابلی، غلامعلی کیا و فریدون محمدجانپور و ... در همین آیین شب نشان نیما صورت پذیرفته است) بارها اعلام نمودیم شب نشان نیما، شب احترام به معرفت، اندیشه، هنر و ادب ایرانی و اسلامی است ولاغیر.  این شب نشان نیما، هر ساله جهت پاسداشت معلم هنر و اندیشه نوین ایران زمین، نیما یوشیج، در چهارچوب موازین قانونی و اسلامی برگزار خواهد گردید..


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین