حرف شمال

کد خبر: 49
معاون سیاسی استاندار مازندران تاکید کرد؛
دولت تدبير و اميد در تلاش است تا زمينه كار فاخر و هدفمند را به منظور رشد و پرورش جهت دار كودكان فراهم نمايد.

عليرضا يونسي رستمي، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار مازندران در جلسه ستاد هفته ملي كودك با اشاره به اين كه دولت تدبير و اميد در تلاش است تا زمينه كار فاخر و هدفمند را به منظور رشد و پرورش جهت دار كودكان فراهم نمايد، بيان داشت: كودكان، سرمايه هاي واقعي و آينده سازان جامعه هستند و معرفت افزايي و تعالي بخشي ذهني و رواني آنان بايد به صورت يك برنامه مستمر و دائمي در دستور كار قرار گيرد.

يونسي با بيان اين كه تحقق اين مهم با بهره گيري از ظرفيت فرهنگ ديني و ملي به ويژه مواريث فرهنگي، ادبي و هنري بومي استان از جمله متل ها، ضرب المثل ها، شعرها، قصه ها، نمايش ها و ...امكانپذير است، عنوان كرد: تقويت عشقِ به همديگر در كانون خانواده به عنوان يك درس بزرگ براي كودكان نيز بايد به يك برنامه دائمي تبديل شود.

وي با اشاره به فرمايشات رهبر معظم انقلاب مبني بر اين كه كودك، تاثير پذير ترين عنصر انساني و ذخيره ارزشمندي براي جوامع به شمار مي رود و تاكيدات معظم له در خصوص ضرورت پرورش ذهن كودكان و تامين سلامت آنان، تقويت ايمان به عنوان تنها عنصر اطمينان بخش در كودك و ...، خاطر نشان ساخت: منويات مقام معظم رهبري بايد چراغ راه همه آحاد جامعه در اين راستا باشد.

معاون استاندار مازندران، با اشاره به پايه گذاري صندوق كودكان سازمان ملل موسوم به يونيسف به منظور تامين نيازهاي كودكان آسيب ديده از جنگ هاي جهاني در وهله نخست در نخستين جلسه اين سازمان در سال 1946، درخواست سازمان ملل از كشورهاي جهان براي اختصاص روزي به كودكان در سال 1956 و نهايتا انتشار اعلاميه حقوق كودك و اختصاص اين روز به كودكان در سال 1959 ميلادي، خاطر نشان كرد: انتخاب نام نيكو كه در اسلام نيز به عنوان وظايف والدين شمرده شده و بر آن بسيار تاكيد شده است، تامين خوراك و تغذيه مناسب براي كودكان كه پيامبر اكرم (ص) نيز بر پدران در تامين غذاي پاك و سالم براي كودكان سفارش فرموده اند، برخورداري از حق تحصيل، پرهيز از اِعمال خشونت جسمي و روحي در حق كودكان، احترام به شان كودك و ...از جمله ي بندهاي كنوانسيون جهاني كودك به شمار مي رود.

وي بر برگزاري جلسات ستاد هفته ملي كودك در فرمانداري ها و بخشداري ها بر اساس چارچوب كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان و تلاش براي برگزاري باشكوه اين هفته تاكيد نمود و افزود: نام گذاري خيابان يا پاركي در شهرستان ها از جمله اقدامات خوبي است كه به فرمانداران تاكيد خواهد شد.

يونسي، تصريح كرد: برنامه در نظر گرفته شده براي كودكان در اين هفته در جهت هم افزايي باشد و از تداخل برنامه ها ممانعت گردد تا حداكثر استفاده از اين مناسبت به عمل آيد.

وي، افزود: بيمارستان ها و مجموعه هاي تحت پوشش بهزيستي نيز مراسمي را طي يكي از روزهاي اين هفته براي كودكان بيمار و بي سرپرست ترتيب دهند.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار مازندران بر ايفاي نقش همه دست اندركاران امر، تشكل ها و سازمان هاي مردم نهاد به ويژه رسانه ها و رسانه ملي براي برگزاري هرچه باشكوه تر برنامه هاي اين هفته تاكيد كرد و ياد آور شد: اجراي يك برنامه شاخص در هر شهرستان در دستور كار فرمانداران باشد.

 هفته ملي كودك از پانزدهم لغايت بيست و يكم مهرماه امسال با روز شمار، كودك، سلامت و ايمني، كودك، هنر و ميراث فرهنگي، كودك، خانواده و رسانه، كودك، كتاب و كتابخواني، كودك، محيط زيست و منابع طبيعي، كودكان دنيا، صلح و دوستي و كودك، آموزش و تربيت اسلامي برگزار خواهد شد.

در اين جلسه كه مدير كل دفتر امور اجتماعي استانداري و برخي مديران و نمايندگان دستگاه هاي اجرايي استان حضور داشتند، مدير كل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان، گزارشي از اقدامات ستاد هفته ملي كودك ارايه نمود و اعضاء نقطه نظرات خود را بيان داشتند.


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین