حرف شمال

کد خبر: 489
در انتقاد عضو شورای شهر چالوس مطرح شد:
یک عضو شورای شهر چالوس با تشریح علل تخریب یک دیوار غیرمجاز در ایام برف در چالوس خواستار رعایت اخلاق رسانه ای ، انعکاس صادقانه و بی طرفانه از سوی برخی رسانه ها شد.

به گزارش حرف شمال، چندی پیش یکی از کانال های تلگرامی با انتشار تصاویری، مدعی شد که { در روزهایی که مسؤلان و مردم در صدد بودند تا بعد از بارش سنگین برف در چالوس کوچه و معابر را باهمکاری همدیگر پاک کنند تا رفت وآمد برای خودروها و مردم  آسان شود ، بعضی ها به جای کمک به مردم از برف هم سوء استفاده کرده اند!! و در ظاهر به یکی از خواسته های خود رسیدند! در همین رابطه یکی از اعضای شورای شهر چالوس طی تماسی که با شهردار داشته از وی تقاضای لودر می کند،شهردارچالوس هم به این خاطر که لودر برای رفع مشکل مردم و برف روبی سطح معابر بوده ، از اصل ماجرا بی خبر ، یکدستگاه لودر را به درخواست یکی از اعضای شورا به محل مورد نظر اعزام و درحالی که اکثر شهروندان به خاطر بسته بودن کوچه و معابر مملو از برف قادر به رفتن تا مغازه نبودند این دستگاه لودر بدون اجازه مرجع قانونی و قضایی و با هدایت یکی از آقایان شورا دیوار یکی از شهروندان که ملک وی دارای سند رسمی هم می باشد تخریب می کند!!  واقعا نمی دانیم برای این حرکت غیر قابل قبول چه واژه ای انتخاب کنیم ؟! جز اینکه تاسف بخوریم و از خود سوال کنیم  در شورای شهر و شهرداری چالوس چه  میگذرد.؟! ناگفته نماند مالک ملک فوق علیرغم اینکه سعی داشت تا شورا و شهرداری از راه مسالمت آمیز خسارات وارده به وی را جبران کنند اما به خاطر عدم توجه به در خواست منطقی او  به مراجع قضایی شکایت تا از ظلمی که به وی روا داشتند از خود دفاع کند.}
در همین راستا از آنجاییکه  پس از تحقیق و بررسی متوجه شدیم که منظور کدام یک از اعضای شورای شهر میباشد، بدون پیش قضاوتی و طبق اصول  قانونی و حرفه ای  عرصه رسانه، برای اطلاع از صحت و سقم مطلب فوق طی برقراری تماس تلفنی با نریمان فقیه عبداللهی عضو شورای شهر چالوس و رئیس کمیسون حقوقی این شورا ، با وی گفتگویی انجام شد که برای اطلاع جامعه شهروندی ، ماحصل این مصاحبه را با هم مرور میکنیم؛
نریمان فقیه عبداللهی ضمن تشکر بابت رعایت اصول اخلاق رسانه ای گفت: اینکه بعداز شنیدن یا خواندن مطلب و خبر، قبل از بازنشر آن ، اقدام به تحقیق و بررسی می کنید نشان دهنده  بلوغ حرفه ای و رسانه ای شما در خبرنگاری است و امیدوارم همه  اهالی خبر دارای چنین سطح سواد رسانه ای باشند!
 وی گفت:  باید خدا را صدهزار مرتبه شاکر باشیم که نظام مقدس جمهوری اسلامی  در کنار رسانه های مکتوب و آنلاین،  با فراهم نمودن بستر فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، تهدید دشمنان قسم خورده این آب و خاک را به فرصت تبدیل نمود و این انتظار میرود تا فرق میان آزادی قلم و بیان و نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی و توهین و تهمت را  تشخیص و خدایی ناکرده از چنین فرصتی برای مقاصد شخصی بهره نگیرند و جایگاه والای قلم را که خداوند به آن سوگند یادنموده را حفظ کنند،  چراکه این آزادی ها به آسانی بدست نیامده و  خون جوانان و عزیزان بسیاری برای  انقلاب شکوهمند اسلامی و همین طور جبهه های حق علیه باطل  ریخته شد و بزرگان و اندیشمندان زیادی در این راه رنج برده اند.
این عضو شورای شهر چالوس با اشاره به  ایام  تبلیغات انتخابات چهارمین دوره شورای شهر گفت :  تعهدی به مردم داده ام و آنها  هم این اعتماد را به من و امثال من نمودند و ما را راهی شورای شهر کردند و  بایستی در مقابل، امانت دار باشیم ، در غیر اینصورت به خداوند بزرگ، جامعه و شهروندان و خودمان خیانت می کنیم .
وی با  مرور  و یاد آوری مراسم تحلیف  12 شهریور سال 92  ادامه داد: ما  به قرآن کریم و کتاب الهی سوگند یاد کرده ایم که از حقوق مردم دفاع کنیم و هنگام انتخاب هیئت رئیسه ی شورا  هم به همکاران عزیزم گفتم یکبار دیگر مجدد سوگند یادمیکنم تا در راستای منافع  و منفعت عمومی منطقه و شهروندان بایستم و کوتاه نیایم.
وی  سپس در رابطه  با خبر مورد اشاره  توضیح داد که : یک قطعه زمین حدود 4 هزارمترمربع در کوچه ای که ملک شخصی بنده هم در آن واقع است ، متعلق به شخصی از اهالی پایتخت کشور بوده است که آنرا به یکی از همشهری های خودش میفروشد که او در چالوس دارای یک نماینده بود. شهرداری چالوس بابت حق تفکیک ،  401 متر زمین  در داخل زمین اصلی ، از مالک اولیه دریافت نموده بود که مالک دوم بلافاصله بعد از خرید زمین ، این 401 متر را تصرف و همه درخت های داخل آن را هم قطع میکند!  بنده شهردار وقت را در جریان این تخلف قرار داده  و ایشان هم  لودری به آنجا اعزام و زمین  را هموار و به بیت المال و اموال شهرداری باز می گردد.
عضو شورای شهر چالوس گفت:  در این ملک یک کوچه عمومی 6 متری هم وجود دارد که نبش آن ، ملک  فرد دیگری است  که به رحمت خدا رفته و الان ورثه ی  آن مرحوم حضور دارند  و چندی پیش یکی از فرزندان  این مرحوم به بنده و دیگر همسایه مشترکمان  مراجعه نمود و گفت با توجه به اینکه در این کوچه هیچ فردی سکونت ندارد و به علت بن بست بودن تبدیل به حیاط خلوت و  محل دپوی زباله  شده و  اتفاقات ناهنجاری در آن رخ میدهد و امنیت خانواده من به خطر میافتد میخواهم با هزینه شخصی ، خودم راه ورودی این کوچه را دیوار کنم و هر وقت ملکی ساخته شد که نیاز به رفت و آمد از این کوچه عمومی داشت این دیوار خراب شود ؛ که ما مخالفت کردیم و گفتیم این کوچه جزو ملک عمومی شهر و شهرداری است و این اقدام درست و قانونی نیست ولی به هرحال ایشان دیوارکشی را انجام دادند تا از امنیت بیشتری برخوردار باشد!
وی افزود: بعدها همین فرد و دیگر ورثه ی قانونی آن مرحوم، ساختمان و ملک خود را به بنده واگذار میکند و من از او خریداری کردم، منتهی مراتب با توجه به اینکه این  کوچه متعلق به عموم و شهرداری  میباشد، شرط گذاشتیم که میبایستی ابتدا این دیوار را خراب کند و ایشان هم طی یک نامه کتبی، از شهرداری درخواست نمود تا اقدام به تخریب دیوار کنند و شهرداری چالوس هم با تخریب دیوار، در واقع، کوچه ای را که طبق نقشه و  اسناد قانونی معتبر و موجود، متعلق به شهر بوده است را آزاد کرده است.
وی اذعان داشت: البته امکان دارد فرد مدعی سندی دیگر  مربوط به سالیان پیش در اختیارش باشد که در این صورت بدون شک آن سند برابر صورت مجلس تفکیکی اداره ثبت و اسناد ، باید اصلاح شود.
او در ادامه گفت: بنده برای اثبات گفته هایم نیز تصاویری از نقشه زمین و تقاضای تخریب دیوار و پروانه ساختمان که در سال 72  صادر و کوچه شش متری در آن قید شده است را هم برایتان ارسال میکنم تا اهالی رسانه و شهروندان فهیم قضاوت بفرمایند و هرشخصی هم متقاعد نشد بنده  آمادگی کامل دارم  تا به صورت فردی و یا جمعی در وقت و زمان مشخصی ، به صورت حضوری در محل مورد اشاره در خدمتشان باشم.
رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر چالوس  گفت: اینکه نوشته اند این  اتفاق در ایام برف و بدون اطلاع  شهردار  انجام شده است کذب و دروغ است و حدود 15 روز قبل از ایام بارش برف  رخ داده است  و متاسفانه خبرنگاری که اقدام به انتشار چنین دروغ و تهمت آشکاری نموده است از جایگاه رسانه ای خود سوء استفاده کرده !!! چراکه فرد مدعی هم تهدید کرده بود یکی از اقوام نزدیکم خبرنگار است و  از طریق او نزد شهروندان تخریبت میکنم و اینگونه رفتارها از سوی احدی از جامعه خبرنگاران منطقه جای تاسف است، امیدواریم اهالی خبر، خودشان به این کم مهری و بداخلاقی واکنش نشان داده و اجازه ندهند از نام و جایگاه قلم و خبر به سود منافع شخصی افراد بهره برداری شود.
"لازم به توضیح است در همین رابطه تصمیم به گفتگو با شهردار چالوس داشتیم ولی بعداز دومرتبه تماس و ارسال پیام کوتاه تاکنون ارتباط برقرار نشده است و مثل همیشه شهردار شهر چالوس پاسخگو نبودند!"

مرز میان تخریب و نقد محو نشود/ جزئیات دیواری که در برف چالوس تخریب شد+اسناد

 



نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین