حرف شمال

کد خبر: 482
بیمارستان طالقانی چالوس درحالی تابلوی فوق تخصصی را یدک می‌کشد که هرازگاهی بیماران شاهد فسخ قرارداد با پزشکان متخصص در آن هستند.

حرف شمال- سال ۹۳ بود که بیمارستان فوق تخصصی آیت‌الله طالقانی چالوس با حضور وزیر بهداشت وقت افتتاح شد و در آن وعده تأمین بسیاری از نیازهای تخصصی پزشکی داده شد.
قرار بود بخش‌های مختلف پاراکلینیکی ازجمله آزمایشگاه، رادیولوژی، داروخانه، پاتولوژی، سی‌تی‌اسکن، ام آر ای، اکوکاردیوگرافی، آندوسکوپی، کولونوسکوپی، هموفیلی، دیالیز و تالاسمی، بخش‌های بستری داخلی، اطفال، نوزادان، جراحی عمومی، جراحی اعصاب، ارتوپدی، ارولوژی، گوش و حلق و بینی، چشم، نورولوژی، سی‌سی‌یو، پست سی‌سی‌یو، آی سی یو، ان آی سی یو و اورژانس در بیمارستان فعال شود.

بیمارستانی که فقط تابلوی فوق تخصصی دارد/ فسخ قرارداد با متخصص ها در بیمارستان پرحاشیه چالوس

 

 


با گذشت بیش از دو سال نه‌تنها بسیاری از تخصص‌ها در بیمارستان فوق تخصصی چالوس دایر نشد بلکه برخی از پزشکان متخصص مانند ارولوژی به حاشیه رفته اند و بیماران مختلف نظیر ام اس با مشکلات زیادی روبرو هستند.

یک بیمار مبتلابه‌ام‌اس با اشاره به کمبودهای پزشکی در بیمارستان فوق تخصصی آیت‌الله طالقانی چالوس می‌گوید: من یک بیمار مبتلابه‌ام‌اس هستم و زمانی که بیماری شدت می‌گیرد باید حتماً در بیمارستان تحت نظر پزشک متخصص مغز و اعصاب از داروی کورتون استفاده کنم.

بیمارستان طالقانی چالوس به مدت یک سال قرارداد خود را با پزشکان متخصص نورولوژی مغز اعصاب لغو کرده است

این بیمار که خواست نامش ذکر نشود ادامه داد: این درحالی‌که بیمارستان طالقانی چالوس به مدت یک سال قرارداد خود را با پزشکان متخصص نورولوژی مغز اعصاب لغو کرده و حتی برای آزمایش LP (مایع نخاعی) هیچ بیمارستانی به دلیل نداشتن دکتر مغز و اعصاب حاضر به انجام آن نمی‌شود و آن را خارج از حوزه مسئولیت خود می‌داند.

وی یادآور شد: درد و مشکلات ناتوانی عدم تعادل مشکلات بینایی بی‌حسی و... در بیماران ام‌اسی بیداد می‌کند و بیماران باید با بدترین شرایط به شهرهای مجاور بروند.

این بیمار مبتلابه‌ام‌اس یا اشاره به هزینه‌های بالای بیماری‌ام‌اس خواستار توجه مسئولان برای رفع نیازهای این بیماران شد و از اهالی رسانه خواست تا صدای مظلومیت این بیماران را به گوش مسئولان برسانند.

بیمار دیگری که سالهاست از بیماری‌ام‌اس رنج می‌برد می‌گوید: بیماران ام‌اس با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند و متحمل هزینه‌های هنگفتی برای درمان می‌شوند.

وی ادامه داد: از یک‌سو بیمارستان طالقانی چالوس قرارداد خود را با پزشکان متخصص ازجمله نورولوژی مغز و اعصاب فسخ کرده است و این بیمارستان فوق تخصصی فاقد تخصص‌های لازم است.

وی یادآور شد: هزینه‌های زیادی برای ساخت بیمارستان صرف شده است و انتظار داریم مسئولان امر صدای مظلومیت بیماران ام‌اس را بشنوند و چاره‌اندیشی کنند.

بیمارستان فوق تخصصی ۱۶۰ تختخوابی آیت‌الله طالقانی چالوس سال ۹۳ در آستانه هفته دولت با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان شهرستان چالوس و شهرهای غرب مازندران بهره‌برداری شد.

این بیمارستان که ساخت آن از سال ۸۵ و در زمینی به مساحت ۲۳ هزار و ۵۰۰ مترمربع با زیربنای ۱۰ هزار و ۶۵۱ مترمربع احداث‌شده است و برای ساخت و تجهیز آن ۴۱۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

بیمارستانی که فقط تابلوی فوق تخصصی دارد/ فسخ قرارداد با متخصص ها در بیمارستان پرحاشیه چالوس

 


از مجموع بیمارستان‌های دولتی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ودرمانی حدود هفت باب در قالب ۶۹۰ تخت در شهرستان‌های غرب مازندران فعالیت دارد که با توجه به جمعیت ثابت و جمعیت متغیری که دراین مناطق در تمامی فصول به‌ویژه نیمه نخست سال حضور دارند این امکانات و تجهیزات بهداشتی و درمانی پاسخگو نیست.

متأسفانه بر اساس شاخص‌ها امکانات و تجهیزات بهداشتی و درمانی در حوزه‌های روستایی و شهری سطح کشور بر اساس آمار جمعیت بومی توزیع می‌شود که اعمال چنین سیاستی عادلانه نیست و این وضعیت در حقیقت ظلمی در حق مردم بومی این منطقه است.

کمبود پزشکان متخصص در رشته‌های رادیولوژی، نورولوژی، جراحی اعصاب، جراحی قلب و پوست از عمده‌ترین مشکلات شهرستان‌های مختلف مازندران به شمار می‌رود

کمبود پزشکان متخصص در رشته‌های رادیولوژی، نورولوژی، جراحی اعصاب، جراحی قلب و پوست از عمده‌ترین مشکلات شهرستان‌های مختلف مازندران به شمار می‌رود و به گفته علیرضا مردان شاهی معاون علوم پزشکی مازندران، کمبود پزشک در بخش‌های مختلف استان ازجمله شهرستان چالوس امری جدی است که باید تدبیر اندیشیده شود.

وی  درباره کمبود پزشکان متخصص در بیمارستان آیت‌الله طالقانی چالوس یادآور شد: ما نیز به کمبود پزشکان متخصص اعتراض داریم و بخشی از این کمبودها به مسائل اعتباری و مالی برمی‌گردد.

وی اظهار داشت: وقتی پزشکان حدود یک سال حقوق خود را دریافت نکرده‌اند رغبتی برای کار در مراکز دولتی نمی‌ماند و ازاین‌رو در برخی تخصص‌ها با مشکل نیرو مواجه هستیم.

معاون درمان علوم پزشکی مازندران درعین‌حال تصریح کرد: رفع کمبود پزشک متخصص ازجمله نورولوژی در بیمارستان طالقانی چالوس پیگیری می‌شود و امیدواریم برطرف شود.

استان مازندران از ۲۳ بیمارستان دولتی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی در قالب ۲ هزارو ۸۲۵ تخت با ضریب اشغال حدود ۷۹ درصد، ۴۰۰ تخت بیمارستانی خصوصی با ضریب اشغال حدود ۶۵ درصد، ۴۵۰ تخت بیمارستان‌های تأمین اجتماعی با ضریب اشغال حدود ۷۰ درصد برخورداراست.

از مجموع بیمارستان‌های دولتی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ودرمانی حدود هفت باب در قالب ۶۹۰ تخت در شهرستان‌های غرب مازندران فعالیت دارد.
منبع: خبرگزاری مهر مازندران


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین