حرف شمال

کد خبر: 439
شايد افتتاح هرچه زودتر يك پروژه يكي از آرزوهاي ديرينه مردم هر منطقه مي باشد اما پروژه ساخت روگذر كشكسرا در كمربندي نوشهر به چالوس از معدود پروژه هايي است كه ساكنين اين منطقه چندان رغبتي براي افتتاح پر عيب و ناقص آن ندارند.

شايد افتتاح هرچه زودتر يك پروژه يكي از آرزوهاي ديرينه مردم هر منطقه مي باشد اما پروژه ساخت روگذر كشكسرا در كمربندي نوشهربه چالوس كه اين دو شهر را به يكديگر متصل مي كنند از معدود پروژه هايي است كه ساكنين اين منطقه چندان رغبتي براي افتتاح نقص و ناقص آن ندارند.
به گزارش حرف شمال، كمربندی و کنارگذر نوشهر که به عنوان محور مواصلاتی غرب به شرق مازندران محسوب می شود بدلیل ناتمام ماندن در نیمه راه به عمر 20 ساله رسیده است و با گذر سه دولت همچنان حادثه می آفریند.

خطر افتتاح زودهنگام يك پل روگذر در نوشهر و فرار"روباني" پيمانكار/ روگذر كشكسرا شبیه دایناسور شده است!

 


آغاز طرح احداث کمربندی نوشهر در دو محور نوشهر- رویان به سال 74 و در محور نوشهر به چالوس به سال 83 برمی گردد. کمربندی نوشهر که بطول 13 کیلومتر بخش شرقی را به بخش غربی این شهرستان متصل می سازد با هدف خروج بار ترافیکی ناشی از آزادراه تهران شمال احداث گردید.
کلنگ عملیات ساخت این محور مواصلاتی با اعتباری بالغ بر 18 میلیارد تومان در سال 83 به زمین زده شد و طبق وعده و وعیدهای مسوولین وقت قرار بر آن بود تا سه سال به بهره برداری برسد. اما این سه سال، عمر ده ساله را بخود گرفته و همچنان بدلیل نیمه کاره ماندن و عدم نصب علائم هشدار دهنده جولانگاه حوادث دلخراش رانندگی شده است. 14 روستا و بیش از 25 هزار روستانشین هر روز مجبورند تا خطر امتداد کمربندی نوشهر را به جان بخرند و برای رسیدن به شهر از آن عبور کنند.
تاخیر و تعلل در بهره برداری از کمربندی نوشهر که در آن پیش بینی 820هزار متر مکعب عملیات بتن ریزی، خاکبرداری و خاک ریزی و بیش از 100 هزار متر مکعب آسفالت شده بود باعث شده تا در شرایط فعلی بودجه ی عمرانی کشور همچنان امیدها برای پایان مشکلات در تنها کمربندی نوشهر به یاس و نامیدی تبدیل شود.
تقاطع های کوشکسرا و نیرنگ بخشی از شش پل غیر هم سطح کمربندی نوشهر بشمار می رود که هنوز بطور کامل به بهره برداری نرسیده است.
پروژه اي كه بيش از 10 سال از عمر كلنگ زني و احداث اش مي گذرد و به اذعان بسياري از كارشناسان يكي بي دليل ترين پروژه در كمربندي نوشهر به چالوس كه صرفا بودجه بيش از 120 ميليارد ريالي را به خود اختصاص داده است. حالا اين روزها بحث افتتاح اين پروژه و دغدغه عدم اجراي تعهدات از سوي پيمانكار و عدم رعايت نكات فني كامل يكي از بحث هاي خبري در كنار افتتاح پروژه هاي هفته دولت تبديل شده است.
در اين باره نيز دهياري و شوراي روستاي كشكسراي نوشهر در نامه اي به مسئولين شهرستان خواستار لغو برنامه افتتاحيه و انجام تعهدات شركت پيمانكار شدند. 
در متن نامه اين دهياري و شورا آمده است: پیمانکار پل روگذر کمربندی نوشهر- چالوس ، در تقاطع مسیر روستای کوشکسرا- اشکاردشت درصدد افتتاح این پل در هفته دولت می باشد. لذا با عنایت به اینکه ساختمان پل مذکور از نظر فنی طبق ظواهرموجود هنوز به اتمام نرسیده و پیمانکار چه به لحاظ  ارتفاع گذر از زیر پل و چه نسبت به خیابانهای ورودی به روستای کوشکسرا و خروجی تعبیه شده در محل رستوران سالار مسیر امن و بی خطری را پیش بینی نکرده است .
 از طرفی درخصوص اجرای آسفالت به طول یک کیلومترخیابان اصلی ورودی روستا و کوچه مسجد صاحب الزمان (عج) که درتعهدات پیمانکار مربوطه می باشد هیچگونه اقدامی صورت نگرفته که موجب سلب اعتماد اهالی زحمتکش و بی بضاعت روستای کوشکسرا گردیده است. علی هذا برخود لازم  می دانیم که در خصوص افتتاح این پروژه ملی آن هم در دولت تدبیر و امید که در روستای پنج هزار نفری کوشکسرا علی رغم اینکه در همه زمینه ها نهایت همکاری با دستگاه متبوع داشته اند واجرای آن هیچ گونه ره آوردی به جز رنج و سختی و مزاحمت نداشته و حتی حق مطلب نیز در خصوص رعایت ارتفاع مجاز در زیر پل روگذر مشروحه فوق ادا نگردیده است ،وضع موجود تهدیدی جدی به امنیت جانی و اتومبیل های عبوری می باشد. لذا مستدعی است پیمانکار مربوطه پروژه مذکور را به طور کامل اجرا نموده و سپس افتتاح نماید.
 

خطر افتتاح زودهنگام يك پل روگذر در نوشهر و فرار"روباني" پيمانكار/ روگذر كشكسرا شبیه دایناسور شده است!

 


علي شادمان فرماندار نوشهر نيز با اشاره به دغدغه فرمانداري بر اساس نگراني مردم است خاطرنشان كرد: تا زماني كه عيوب اين پل و مطالبات مردم منطقه تامين نگردد به افتتاح نخواهد رسيد و پيمانكار در اين خصوص بايد مسير مورد نظر و تمامي پيش بيني هاي اجراي پروژه پل روگذر را تامين كند و به اداره راه و شهرسازي بعنوان كارفرما تحويل دهد.
حجت الاسلام محمود مشایخ امام جمعه نوشهر با اشاره به بهره برداری از پل روگذر کشکسرا در هفته دولت، اظهار کرد: این پروژه یکی از پروژه های چند ساله شهرستان است که امسال در هفته دولت  به بهره برداری می رسد. با توجه به نامه اهالی این منطقه، این پروژه دارای معایبی است که نیاز است قبل از افتتاح برطرف شود.
 

خطر افتتاح زودهنگام يك پل روگذر در نوشهر و فرار"روباني" پيمانكار/ روگذر كشكسرا شبیه دایناسور شده است!

 


نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی نیز پيشتر در گفتگو با مهر گفت: بروز سوانح متعدد و تصادفات دلخراش در کمربندی نوشهر و چالوس بیانگر وجود اشکال در این مسیر است و پیمانکاران و مسوولین راه بایستی در این خصوص پاسخگو باشند.

روگذر کمربندی شبیه دایناسور است
قاسم احمدی با اشاره به احداث روگذر نیمه تمام در تقاطع کوشکسرا خاطرنشان کرد: این روگذر بیشتر شبیه دایناسور است و بجای آنکه کاهش دهنده حوادث باشد خود باعث تصادفات بیشتر در این تقاطع شده است.
به هر روي، بنظر مي رسد تاخير در افتتاح شايد باعث مشكلاتي براي مردم باشد اما افتتاح با عيب و مشكلات فني خود معضلي بزرگتري ايجاد خواهد كرد كه دقت دستگاه هاي نظارتي در اين خصوص را طلب مي كند.
*گزارش: حسن قمي


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین