حرف شمال

کد خبر: 426
نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس:
نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی از پالایش ۹۷۰ قانون که در دوره‌های گذشته به تصویب رسید خبر داد.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی از پالایش ۹۷۰ قانون که در دوره‌های گذشته به تصویب رسید خبر داد.
به گزارش حرف شمال، صفرعلی اسماعیلی پنجشنبه‌شب در نشست هم‌اندیشی خبرنگاران نور و محمودآباد با اعلام نظارت به‌عنوان یکی از وظایف نمایندگان اظهار داشت: وظیفه نماینده قانون‌گذاری نظارت است وما در مجلس بیش از ۹۷۰ قانون مزاحم و دست‌وپاگیر که در دوره‌های گذشته به تصویب رسید را پالایش می‌کنیم و برخی قوانین که دست‌وپا گیر است را حذف کردیم که این برای اولین بار در تاریخ مجلس اتفاق می‌افتد.

۹۷۰ قانون در مجلس پالایش می شود/ ایجاد متروی نور - تهران

 


وی نظارت را دومین وظیفه نمایندگان ذکر بخش عمده‌ای از مشکلات را ناشی از عدم نظارت دانست و افزود: بنا داریم بخشی از وقت مجلس صرف نظارت شود در مجمع نمایندگان استان پیشنهاد دادیم که هر دفعه به موضوع خاصی پرداخته شود ومدیران دستگاه‌های اجرایی را دعوت و پیگیر مشکلات با حضور مدیران کشوری می‌شویم و در این راستا تاکنون دو جلسه با مدیران برق و آب استان برگزار کردیم.

اسماعیلی دعوت از سرمایه‌گذاران را یکی دیگر از برنامه‌های خود اعلام و افزود: در حوزه مشکلات سرمایه‌گذاران مجمع نمایندگان استان جلساتی با استاندار برگزار و سه دبیرخانه جهاددکشاورزی، صنعت ومعدن وگردشگری رامامور پیگیری حل مشکلات این حوزه کردیم.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی بانک‌ها را از مشکلات سرمایه‌گذاری در کشور دانست وتصریح کرد: ارزیابی من این است که در انتقال اموال دولتی نظارت کنیم.

وی افزود: در جلسه‌ای با وزیر اقتصاد گفتم مشکل کشور سرمایه‌گذار وتولید کنندگان بانک‌ها هستند و وقتی تورم بنا به گفته مدیران دولتی تک‌رقمی است چرا باید سود بانکی دورقمی بوده و فاصله زیادی بین این دو باشد زیرا سود بانکی و دیرکردها برای مردم مشکل درست می‌کنند.

اسماعیلی بابیان مخالفت خود با ایجاد منطقه آزاد اظهار داشت: هفت منطقه آزاد داریم ولی نمدانیم در تنها چه می‌گذرد و باید مشخص شود این مناطق در واردات فعال‌اند یا صادرات و اگر عمده فعالیت تنها در واردات است که مخالف شعار امسال از سوی رهبری است و به اشتغال وتولید ضربه می زند.

این نماینده مجلس بابیان اینکه ما با ایجاد منطقه آزاد در کمیسیون اقتصاد مخالفت کردیم افزود: اگر دلایل ما دولتمردان را قانع نکرد آن‌وقت سعی می‌کنیم یک منطقه آزاد را به مازندران بیاوریم زیرا ما سه‌راه زمینی و سه بندر داشته و به پایتخت نزدیکیم وباکشورهای آسیای میانه مرز مشترک داریم.

نماینده مجلس شورای اسلامی یکی از اهداف خود را دعوت ازرسرمایه‌گذاران اعلام و از مدیران ومردم منطقه خواست شرایط حضور سرمایه‌گذاران را فراهم کنند وبیان کرد: دولت بیش از ۶۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد واگر بخواهد فقط بدهی را پرداخت کند به ۱۲ سال زمان نیاز دارد.

وی یکی دیگر از مشکلات منطقه را حضور گردشگران وبودجه محلی دانست واضافه کرد: دولتمردان جمعیت شهرستان‌های ما را اندک فرض کردند درحالی‌که مازندران سه میلیون جمعیت ثابت دارد ولی پذیرای ۱۲ میلیون گردشگراست اما امکانات ما برای سه میلیون نفر بوده است و ما به دنبال پروژه متروی تهران به نور هستیم تا شاهد حضور آسان گردشگران باشیم.


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین