حرف شمال

کد خبر: 40
انتقاد و افشاگری یک نماینده شمالی
از یکسو مردم منطقه در فقرند و از سوی دیگر دستگاه‌های دولتی در شهرهای ساحلی و شمالی کشور دست به ویلاسازی‌های گسترده زده اند

نماینده مردم چالوس و نوشهر در مجلس با اشاره به ویلاسازی های گسترده دستگاه های دولتی در مازنداران گفت:‌ در حال حاضر سازمان مدیریت و برنامه ریزی،‌ بانک مرکزی و حتی مجموعه بهشت زهرا تهران هم در اراضی بسیار وسیعی اقدام به ویلاسازی کرده اند که معتقدم با موضوع زمین خواری منافاتی ندارد.

قاسم احمدی لاشکی در گفت وگو با  خبرنگار ایلنا با بیان اینکه موارد کوه خواری،‌ دریا خواری و زمین خواری در مازنداران به خصوص نوشهر و چالوس بسیار فراوان است، اظهار کرد:‌ هر چند زمین‌های شهرهای شمالی با وسعت قابل توجهی تصرف و خریداری می‌شود اما تا کنون در استان مازنداران با پدیده روستا خواری مواجه نشده‌ایم و تصرف‌ها و خرید و فروش‌ها در وسعتی نبوده که به روستاخواری تبدیل شود.    

وی با اشاره به جریان برخورد با زمین خواری در گردنه حیران گفت: متاسفانه این جریان بهانه‌ای شد برای سر بریدن واحدهای کوچک 50 و 100 متری که سرپناه بومی‌ها بود و با کسانی که چندین هکتار از آن منطقه را تصرف کرده‌اند برخوردی نشد.  

نماینده مردم چالوس و نوشهر تاکید کرد:‌ تخریب سرپناه بومیان منطقه در متراژهای کم خواست حاکمیت و مجلس نبود اما متاسفانه در این جریان تنها سرپناه بومیان منطقه تخریب شد.  

لاشکی با اشاره به ویلاسازی‌های گسترده دستگاه‌های دولتی در شهرهای ساحلی و شمالی کشور گفت:‌ کمتر دستگاهی است که در این مناطق دست به ویلاسازی و تصرف اراضی نکرده باشد و معتقدم اینکه دستگاه‌های دولتی برای رفاه پرسنل خود اراضی را تصرف کنند و مردم منطقه در فقر باشند با اصل عدالت منافات دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر دستگاه‌های متعددی از جمله سازمان مدیریت و برنامه ریزی،‌بانک مرکزی و حتی مجموعه بهشت زهرای تهران هم در اراضی شهرهای شمالی در متراژ بسیار وسیعی ویلاسازی کرده‌اند که معتقدم این حجم ساخت و ساز در بهترین اراضی شهرهای شمالی فرقی با زمین خواری ندارد اما متاسفانه برخورد با زمین خواری‌ها تنها برای واحدهای کوچک 50 متری که بومیان برای خود سرپناه ساخته‌اند،‌ اعمال می‌شود.


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین