حرف شمال

کد خبر: 37
رییس شورای شهرستان چالوس، اختصاص منطقه آزاد تجاری به غرب مازندران را ضروری و آن را از خواسته های به حق مردم این منطقه دانست

رییس شورای شهرستان چالوس در هجدهمین جلسه این شورا که با حضور زندی فرماندار و بابایی کارشناس امور شوراهای فرمانداری و رئیس و اعضای شورای اسلامی شهرستان برگزار شد، اختصاص منطقه آزاد تجاری به غرب مازندران را ضروری و آن را از خواسته های به حق مردم این منطقه دانست.

در این جلسه ابتدا رئیس شورای اسلامی شهرستان چالوس از فرماندار جهت حضور در این جلسه و نیز نگاه ویژه ایشان به جایگاه شوراها، استفاده عملی از قدرت شوراها در حل مسائل و مشکلات شهرستان و همچنین از صداقت و سلامت و تلاش وافر وی به عنوان عالی ترین مقام دولت در شهرستان و همسو کردن نگاه مدیران در جهت خدمت قدردانی کرد.
صابر سام دلیری وظیفه اصلی شورای شهرستان را نظارت بر شوراهای شهر و بخش دانست و با تقدیر از همکاری این شوراها با شورای شهرستان از عملکرد و ناکارآمدی برخی مدیران شهرستان گله و از بعضی انتصابات و جابجایی مدیران در شهرستان انتقاد کرد .
وی همچنین حل مشکلات عمومی آزاد راه را قابل تقدیر دانست و گفت: البته از عدم توجه مشکلات برخی افراد حقیقی در بخش مرکزی گله مندیم.
سام دلیری همچنین جلوگیری از تغییر کاربریها را جای سوال دانست و اظهارداشت: تشکیل کارگروه تخصصی برای این مشکل ضروری است. ضمن اینکه خواستار حضور مدیران کل استانی در این شهرستان برای رفع مشکلات موجود می باشیم.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی استان اختصاص منطقه آزاد تجاری را به غرب مازندران ضروری و خواسته به حق غرب مازندران دانست از تلاش فرمانداران و کارشناسان این منطقه در خصوص تشکیل جلسات هفتگی جهت تهیه و تصویب طرح تشکر و از نخبگان و شوراها درخواست کرد فعالیت بیشتری در این عرصه که هدف ارتقاء سطح اقتصادی منطقه می باشد صورت دهند.
وی از استاندار با تقدیر از نگاه مثبت استاندار مازندران به این موضوع تشکر اما از برخی معاونین و مدیران این حوزه که در صدد القای ناکارآمد بودن و عدم الزام این طرح در حوزه استانداری اقدام می کنند انتقاد کرد و اعلام داشت : این جزء به حق ترین خواسته مردم منطقه است و هیچ سستی و کم کاری در این مورد پذیرفتنی نیست.
در ادامه نائب رئیس شورای اسلامی شهرستان و عضو شورای بخش مرزن آباد به بیان مشکلات حوزه بخش مرزن آباد پرداختند.
 سیف الدین پولادی خواستار رفع معضل گازرسانی و بی آبی و کم آبی بخش مرزن آباد، عدم تکمیل آسفالت جاده مرزن آباد – کلاردشت، عدم بهسازی و آسفالت برخی جاده های منطقه کوهستان شد.   
عضو شورای اسلامی شهرستان چالوس نیز از همدلی که بین اعضای شورای شهرستان با شهردار و شورای شهر هچیرود وجود دارد تقدیر کرد.
حسن زندی نیز منطقه آزاد تجاری نوشهر و چالوس را مطالبه به حق مردم غرب مازندران دانست و گفت: مردم منطقه تا رسیدن به نتیجه نهایی پیگیر خواهند بود. وی از نگاه مثبت و یکسان فرماندار به همه گروههای سیاسی و اجتماعی تشکر و آنرا نقطه مثبت در عملکرد وی دانست. زندی همچنین از بی آبی در مناطقی از شهر هچیرود ابراز نگرانی کرد و کمبود منابع آبی و فرسودگی لوله های آب آشامیدنی را معضل عمده این بخش دانست.
عضو شورای اسلامی شهر هچیرود بازنگری در طرحهای هادی روستایی و محدوده و حریم را با توجه به افزایش جمعیت و خانوار ضروری دانست. زندی در پایان از ارائه مصوبه ای در شورای شهرستان برای اختصاص بخشی از درآمدهای تابلوهای تبلیغاتی آزاد راه به شوراهای شهرستان خبر داد.
عضو شورای شهرستان و عضو شورای شهر چالوس، آرامش امروز شهرستان را حاصل درایت فرماندار دانست.  ویدا صیادی نژاد دیگر موازی کاری ادارات و عدم پاسخگویی برخی مدیران، ساماندهی خیابان رادیو دریا به عنوان نقطه گردشگری و توریستی چالوس، احداث شعبه ای از بانک ملی در خیابان رادیو دریا برای تسهیل در کار مردم و کاهش ترافیک عمران و فضای سبز مناسب و هماهنگی در بین شهرهای حوزه شهرستان را خواستار شد.
در پایان این جلسه نیز فرماندار چالوس ضمن قدردانی از عملکرد شوراهای دوره چهارم شهرستان چالوس خواستار ارتباط نزدیک و آرامش بین شوراها و مدیران شهرستان شد و انتقال این آرامش بین مردم را لازم دانست.
محمدناصر زندی اعلام کرد: با توجه به مشکلات کل کشور در خصوص تامین اعتبارات باید عدالت و اعتدال داشته باشیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان اعلام کرد: همکاری و ارتبـاط نزدیک بـا همه احزاب داریم بـه همه احترام می گذاریم اما همه موظفند به اندیشه و سیاستهای این دولت پایبند باشیم.
وی با اعلام اینکه دولت همه فکر خود را بر روی اجرای پروژه های عمرانی گذاشته، از پایان پروژه های گاز مرزن آباد و پل سردآبرود، آسفالت جاده های کوهستانی مرزن آباد، پروژه آبرسانی فشکور و بیجدنو در آینده نزدیک خبر داد.
فرماندار چالوس با اعلام اینکه مردم مرزن آباد بسیار نجیب هستند اظهارداشت: با توجه به مشکلات فراوان که بیش تر آن به دوش کشیدن بار مشکلات ناشی حضور مسافران است را با سعه صدر تحمل می کنند.
فرماندار چالوس از مردم، بخشدار و اعضای شوراهای منطقه بیرون بشم در جهت اجرای پروژه عظیم آبرسانی روستاهای منطقه بیرون بشم مرزن آباد تقدیر کرد و گفت: همه مدیران، پرسنل شهرداریها و دهیاریها و اعضای شوراهای اسلامی با توجه به نزدیک بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی را به آرامش دعوت می کنیم و بر عدم در اختیار گذاشتن منابع و امکانات دولتی و عمومی و نیز عدم کلنگ زنی و افتتاحیه های بی مورد تاکید داریم.
در پایان با توجه به پیشنهاد اعضای شورای شهرستان مصوب گردید جلسه ای در هفته آینده با حضور مدیران کل دفتر فنی، دفتر امور شهری و روستایی، آب و فاضلاب استان با حضور اعضای شورای شهرستان، روسای شورای شهر و بخش و نماینده مجلس، ائمه جمعه، بخشداران و شهرداران در فرمانداری چالوس تشکیل گردد.


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین