حرف شمال

کد خبر: 354
قاسم احمدي لاشكي همواره رابطه نزديك خود را با علي لاريجاني رئيس موقت مجلس حفظ كرده و در طول سالهاي نماينده گي اش در دوره مجلس نهم(پيشين) نيز به عنوان اولين نماينده اي بوده كه مسئوليت مجمع نماينده گان مازندران را از غرب استان برعهده گرفته بود.

طی چند دوره گذشته هیأت رئیسه مجلس، استان مازندران سهمی نداشته آیا مجمع نمایندگان مازندران فردی از این استان را به عنوان اعلام کاندیداتوری هیأت رئیسه در نظر خواهند داشت!؟
به گزارش حرف شمال، پس از اتنخاب ریاست موقت مجلس و انتخاب مجدد دکتر علی لاریجانی در این سمت با رای قاطع، به نظر می‌رسد در انتخاب ریاست دائم مجلس دهم نیز وی بدون رقیب باشد اما ممکن است هیات رئیسه مجلس دستخوش تغییراتی شود و برخی اعضای آن جای خود را به نمایندگان دیگر دهند.
یکی از این تغییرات ممکن است از سوی نمایندگان شمالی باشد چون در مصاحبه‌هایی که مازندمجلس با برخی از آن‌ها (آقایان رضیان، ادیانی، یوسفیان‌ملا و ...) داشته  به اتفاق بر ضرورت حضور یک نماینده شمالی در هیات رئیسه مجلس تاکید کردند و گفتند این امر مورد توجه نمایندگان مازندران است و آن‌ها در حال رایزنی با نمایندگان دیگر استان‌های شمالی (گیلان و گلستان) هستند که در صورت توافق، بتوانند لابی‌ها و رایزنی‌های لازم را در مجلس انجام دهند تا حداقل یک نماینده شمالی عضو هیات رئیسه مجلس شود.
علي اسماعیلی منتخب مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به خبرنگار فارس که طی چند دوره گذشته هیأت رئیسه مجلس سهمی نداشت آیا مجمع نمایندگان مازندران فردی از این استان را به عنوان اعلام کاندیداتوری هیأت رئیسه در نظر دارند، گفت: مجمع نمایندگان مازندران روز یک‌شنبه جاری جلسه‌ه‍ای با هم داشتند و در آن صحبت‌ها و تصمیمات لازم در این باره گرفته شد.
وی ادامه داد: ساز و کار مطرح شدن فردی از مازندران به عنوان کاندیدای هیأت رئیسه مجلس اعلام شد تا دست‌کم این استان بتواند در بخش منشی یک گزینه قوی داشته باشد.
وی با بیان اینکه تا قبل از هیأت رئیسه دغدغه نمایندگان مازندرانی مجلس شورای اسلامی کسب بیشترین آرا توسط لاریجانی بود، گفت: رئیس مجلس شورای اسلامی هم اهل شهرستان آمل و بخش لاریجان است با تعیین تکلیف ریاست مجلس تلاش‌مان در هیأت رئیسه است.
بنظر مي رسد با توجه به احتمال تغييرات در هيات رئيسه مجلس دو گزينه قاسم احمدي لاشكي نماينده مردم نوشهر، چالوس و كلاردشت و يوسفيان ملا نماينده آمل شانس بيشتري براي حضور در هيات رئيسه مجلس در صورت تغييرات احتمالي داشته باشند.
 

احتمال حضور یک نماینده از شمال در هیات رئیسه مجلس/ احمدي لاشكي و  یوسفیان‌ملا گزینه قوی برای کاندیداتوری هیأت رئیسه

 



هرچند مجمع نماينده گان مازندران در نشست هاي خود در خزرشهر بابلسر و دفاتر خود در تهران به گزينه يوسفيان ملا نزديكتر شدند اما با توجه به اينكه احمدي لاشكي به سبب حوزه انتخابيه اش در غرب مازندران و قرار گرفتن در نقطه تلاقي گيلان و مازندران از شانس بيشتري هم برخوردار خواهد بود و ميتوان تصور يك نماينده از شمال كشور به عينيت نزديكتر گردد.
قاسم احمدي لاشكي همواره رابطه نزديك خود را با علي لاريجاني رئيس موقت مجلس حفظ كرده و در طول سالهاي نماينده گي اش در دوره مجلس نهم(پيشين) نيز به عنوان اولين نماينده اي بوده كه مسئوليت مجمع نماينده گان مازندران را از غرب استان برعهده گرفته بود. وی پس از ورود به نهمین دوره مجلس شورای اسلامی به فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت پیوست و همچنان نیز در لیست اعضای شاخص آن وجود دارد. اگرچه در انتخابات دهم نيز در ليست اعتدال و توسعه(جريان نزديك به نوبخت و جهانگيري معاونين حسن روحاني) نيز قرار بگيرد و توانست به عنوان دومين دوره نماينده گي اش را آغاز كند. 
هم اكنون احمدی لاشکی در ابتداي شروع بكار مجلس دهم نيز به عنوان نایب رئیس اول شعبه نهم انتخاب شده است. 
به هر روي آنچه مهمتر است از استان هاي شمالي حضور يك چهره موثر در هيات رئيسه مجلس است تا اين آرزوي ديرينه مردم شمالي تحقق بخشيده شود.


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین