حرف شمال

کد خبر: 340
مهمترین حاشیه حضور وزير ارشاد در نور، حضور نماینده منتخب این شهرستان در مجلس دهم(اسماعیلی)در کنار نماینده این شهرستان در مجلس هشتم( احمد ناطق نوری)و نماینده شکست خوره اصولگرایان یعنی فیاضی در کنار هم بود. سه ضلع مثلثی که بعید می رسد جز از طریق فرهنگ راه دیگری برای کنار هم نشاندن آنها پیدا شود.

حرف شمال_ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان نور با اعلام اینکه مردم ما دچار افسردگی هستند و برای رفع این افسردگی باید فکر کرد، گفت: برگزاری کنسرت‌ها، هنرهای نمایشی، سینما از اقداماتی است که موجب رفع افسردگی می‌شود.
بزرگترین مجموعه فرهنگی هنری بخش خصوصی مازندران با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار مازندران، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، ائمه جمعه شهرهای نور، محمودآباد و ایزدشهر، مسئولین شهری و هنرمندان برجسته کشوری، افتتاح شد.

 موزه‌گالری بزرگ «دی‌دی» با مدیریت مهندس علی توسلی با عرضه‌ی آثاری ارزشمند و متنوع از هنرمندان نقاش و مجسمه‌ساز برجسته کشور، امروز پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ۹۵ ، میزبان علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ربیع فلاح جلودار استاندار مازندران و مسئولین استانی و شهرستانی بود.

هنر موجب رفع افسردگی می شود

به گزارش فارس، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام اینکه مردم ما دچار افسردگی هستند و برای رفع این افسردگی باید فکر کرد، گفت: برگزاری کنسرت‌ها، هنرهای نمایشی، سینما از اقداماتی است که موجب رفع افسردگی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، علی جنتی امشب در مراسم افتتاح موزه گالری دیدی در ایزدشهر نور، اظهار کرد: استان مازندران با پیشینه فرهنگی هنری، علمی، فرهیختگان، هنرمندان و علما چه در گذشته و چه در معاصر جایگاه ویژه در هنر و دین داشته و دارد.
 
 
وی افزود: تلاش دولت تدبیر و امید در این دوره در قالب فرهنگ و ارشاد، گسترش فرهنگ اسلامی، توسعه هنر در رشته‌های مختلف و نشر فضایل انسانی بوده و تلاش شد گامی بلند در این زمینه برداشته شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: معاونت قرآن و عترت برای درک و فهم قرآن و توسعه آن در کشور فعالیت‌های خوبی انجام داده است و همچنین 21 هزار کانون فرهنگی مساجد نیز در کشور با استفاده از ابزارهای مختلف به توسعه امور دینی مشغول هستند که از زیر مجموعه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

مردم افسرده ما تشنه موسیقی اند/تشکیل مثلثِ "بعید سیاسی" به لطف فرهنگ!

 


وی تصریح کرد: شورای فرهنگ عمومی در سراسر کشور که با مدیریت ائمه جمعه و شخصیت‌های فرهنگی به امور فرهنگی می‌پردازد، از زیر مجموعه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در سال 94 در مجموع فعالیت خود را به شناخت آسیب‌های اجتماعی و فروپاشی خانواده معطوف داشت و تقریبا همه سال را به بررسی این معضل و راه حل تحکیم خانواده در کشور اختصاص داد.

جنتی افزود: در سال 95 با توجه به شعار سال رهبری، گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی در اقتصاد مقاومتی در دستور کار این شورا در کشور قرار دارد و موضوع فرهنگ‌سازی بر تولید ملی، الگوی مصرف در حوزه اقتصادی و مقابله با اسراف را پیگیری می‌کند.

در نوروز بعضی از سینما‌ها 40 ساعت پشت سر هم فیلم پخش می‌کردند

وی با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید در حوزه هنر و فرهنگ تحولات خوبی رخ داده، از جمله برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب در شهر آفتاب بوده است، اظهار کرد: 80 هزار عنوان کتاب درسال 94 در کشور به چاپ رسید که بیشتر آن چاپ نخست است، که این میزان تا سال 92، 64 هزار عنوان کتاب بود و طی 2 سال به 80 هزار عنوان رسیده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در حوزه سینما نیز کارهای خوبی صورت گرفت، گفت: امسال در ایام نوروز رونق سینماها را مشاهده کردید، به طوری که در 13 روز تعطیلات عید بیشتر سینماها شبانه‌روزی بود و بعضی از سینما‌ها 40 ساعت پشت سر هم فیلم پخش می‌کردند، این یک تحول در سینمای کشور است، حضور تعداد بیشتر فیلم‌های سینمایی ایرانی در جشنواره کن فرانسه، افزایش فضای سینما که قبلا سینماداران هم خواستار تغییر کاربری بودند از جمله آن است.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه هنرهای نمایشی و تئاتر نیز امسال تلاش ما کمک به تئاتر کشور است تا کارهای فاخری در سطح کشور عرضه شود، زیرا معتقدیم همه فعالیت‌های هنری باید دارای توجیه اقتصادی نیز باشد.

اصرار ما برای برگزاری کنسرت‌ها به دلیل نیاز جامعه به نشاط است

جنتی نیاز امروز جامعه را بهره‌گیری از هنرهای متنوع برای ایجاد نشاط در جامعه و توسعه اقتصاد ذکر کرد و گفت: اصرار ما برای برگزاری کنسرت‌ها به دلیل نیاز جامعه به نشاط است، زیرا مردم ما دچار افسردگی هستند و برای رفع این افسردگی باید فکر کرد، برگزاری کنسرت‌ها، هنرهای نمایشی، سینما از اقداماتی است که موجب رفع افسردگی می‌شود.

وی افزود: برای بروز هنر باید زمینه ایجاد کرد که این دولت این زمینه را فراهم کرد و در مازندران با تعامل خوبی که بین دستگاه‌ها اجرایی، سیاسی، قضایی و امنیتی و... وجود دارد، فعالیت‌های هنری در سطح استان به خوبی اجرا می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: هنر در شکل‌گیری، توسعه و اعتبار هر شهر نقش دارد، هنر معماری نشان‌دهنده فرهنگ آن شهر و منطقه است، موزه گالری می‌تواند برای توسعه منطقه موثر باشد و قطعا چهره منطقه را تغییر خواهد داد و تعداد گردشگران، هنرمندان، خریداران آثار هنری به منطقه افزایش پیدا می‌کند.

این مجموعه در مازندران و شمال کشور بی نظیر است

وی بیان کرد: اعتقاد ما این است که دولت باید تصدی‌گری را رها کند و بخش خصوصی وارد کار شود و این امور را پیگیری کند، دولت آماده واگذاری اماکن هنری و گالری‌ها به بخش خصوصی به شرط عدم تغییر کاربری است که تقریبا رایگان تحویل می‌دهد.

جنتی ادامه داد: اگر چه در احداث این موزه گالری جنبه اقتصادی هم متصور است، اما یک علاقه و عشق هنری در آن نهفته است که باعث ماندگاری می‌شود، چون فعالیت‌های فرهنگی هنری ماندگار است، به‌ویژه که نسل جوان و هنرمند نیاز به این مجموعه‌ها دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: کمبود سینما و سالن‌های نمایشی در مازندران احساس می‌شود و باید در توسعه فرهنگی استان تلاش بیشتری صورت بگیرد.

به گزارش ایسنا جنتی با اشاره به اینکه از سرمایه گذار بخش خصوصی برای راه اندازی گالری موزه قدردانی می کنم، گفت: این مجموعه در مازندران و شمال کشور بی نظیر است و سرمایه گذار از امکانات شخصی استفاده کرده و به نظر نیازی به تسهیلات ندارد اما اگر در این زمینه حمایتی نیاز باشد حمایت های لازم صورت می گیرد.

اظهار امیدواری جاودانی به افزایش بودجه فرهنگ در سال 95

به گزارش روابط عمومی ارشاد مازندران احد جاودانی مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی مازندران نیز پس از بازدید مسئولین از بخش‌های مختلف این گالری، با خیرمقدم به حاضران در مراسم اظهار داشت: به عنوان یک مازندرانی، دست مهندس توسلی و تمام توسلی‌های این آب و خاک را می‌بوسم و از اینکه عاشقانه و صادقانه در بخش فرهنگ و هنر سرمایه‌گذاری کرده‌اند صمیمانه تشکر می‌کنم.

جاودانی افزود: با همت و کمک استاندار مازندران، اعتبارات عمرانی اداره‌کل فرهنگ و ارشاداسلامی مازندران در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ حدود ۳/۵ برابر شده و امیدواریم این رشد در بودجه سال ۹۵ ادامه داشته باشد.

وی تأکید کرد: امیدواریم با کمک عزیزان مسئول در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری مازندران، فضا، امکانات و خدمات به‌مراتب مناسب‌تر و شایسته‌تری را برای هنرمندان توانمند استان مازندران فراهم کنیم.
 
حواشی:

 + مهمترین حاشیه این مراسم حضور نماینده منتخب این شهرستان در مجلس دهم(اسماعیلی)در کنار نماینده این شهرستان در مجلس هشتم( احمد ناطق نوری)و نماینده شکست خوره اصولگرایان یعنی فیاضی در کنار هم بود. سه ضلع مثلثی که بعید می رسد جز از طریق فرهنگ راه دیگری برای کنار هم نشاندن آنها پیدا شود.

+ برخی از هنرمندان و فرهیختگان مازندرانی که بیشتر از شهرهای غربی آمده بودند به کنایه می گفتند: بازهم صد رحمت به بخش خصوصی که حداقل باعث شد یکبار استاندار مازندران در مراسم افتتاح یک مرکز مهم فرهنگی شرکت کند.

+ افزایش بارندگی در ساعاتی از مراسم حال و هوای خاصی به شهر ساحلی ایزدشهر بخشیده بود.

+ یکی از عجیب ترین موارد این مراسم این بود که علی رغم اهمیت بسیار بالای آن و پوشش توسط رسانه های کشوری از طریق وزارتخانه ، روابط عمومی اداره کل فرهنگ مازندران هیچ اسباب خاصی برای اطلاع رسانی در این حوزه و حضور جدی رسانه ها تدارک ندیده بود.

+ از دیگر حواشی جالب مراسم حضور برخی از چهره های شاخص مجمسه سازی بود که چهره شان برای مردم عادی آشنا نبود اما وقتی دیدند هنرمندان جوان مشغول امضا و عکس با آنها هستند، بدون اینکه حتی نامشان را بگرسند با آنها سلفی نی گرفتند. این نکته بیش از هرچیز یادآور فیلم کلوزآپ عباس کیارستمی است که نشان می دهد مردم ایران تا چه اندازه شیفته ثیت شدن تصورشان هستند.


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین