حرف شمال

کد خبر: 326
دامادی، ادیانی،رضیان، یوسفیان ملا، شاعری، نیاز آذری و احمدی لاشکی با لاریجانی همراه شدند و در مقابل تنها علی اصغر یوسف نژاد و علی نجفی راهی پاستور شدند و تا با عارف عهد اخوت بندند.

حرف شمال_ در مورد مازندران می توان با اطمینان گفت که در بهترین شرایط عارف بیش از 3 رای ندارد و در این بخش باید اعتراف کرد که علی رغم راهیابی 7 چهره حاضر در لیست امید مازندران عملا سه نفر آنها در زمین اصلاح طلبان بازی خواهند کرد.
 

رونمایی از سیاستمداران دو زیست/در یارکشی عارف و لاریجانی، نماینده گان مازندران به کدام سمت رفتند

 


 آرمین کشمیری: اگرچه خبر شهادت 13 مدافع حرم مازندرانی همه را متاثر کرد و جملگی اخبار این استان را تحت تاثیر قرار داد اما امروز اتفاقی مهم در حوزه سیاسی کشور به وقوع پیوست که در واقع نوعی یارکشی سیاسی بشمار می آمد و مازندرانی ها نیز در این یارکشی سیاسی هریک زمینه بازی خود را مشخص کردند.

181 به 158
بازخوانی GPS نماینده گان مازندران به ما می گوید که هرکدام راهی چه سمتی شدند.
نشست سیاسی اصولگرایان در خیابان امام خمینی(ره) و پشت میزهای چرمی و زرشکی مجلس قدیم و نشست فراکسیون امید به میزبانی نهاد ریاست جمهور در ساختمان پاستور برگزار شد.
به گواه عزت الله یوسفیان ملا؛ نماینده اصولگرای آمل 181 نفر امضای خود را برای حضور در نشست اصولگرایان تائید کرده اند و در طرف مقابل نیز 158 نفر در نشست فراکسیون امید حاضر شدند تا قیاس این دو عدد نشان دهد که مستقل ها تمایل بیشتری به سمت لاریجانی دارند.
در مازندران از 12 نماینده راه یافته به مجلس دهم 7 نفر در لیست امید قرار داشتند.

بازخوانی لیست امید در مازندران
یوسف نژاد و دامادی از ساری، نجفی از بابل، رضیان از قائمشهر، احمدی لاشکی از نوشهر، علی اسماعیلی از نور و محمودآباد و شمس الله شریعت نژاد از تنکابن و رامسر. قرار گرفتن نام آنها در لیست امید با موافقت و نظر مساعد خودشان بود و شکی نیست که اصلی ترین دلیل رای آوری رجالی همچون دامادی، نجفی، رضیان، احمدی لاشکی و اسماعیلی را باید در قرار گرفتن نامشان در این لیست تحلیل کرد.
دامادی با اختلافی اندک نسب به زارعی تندرو راهی بهارستان شد و اگر در لیست امید قرار نمی گرفت چه بسا قافیه را به عباسعلی ابراهیمی یا منصور علی زارعی می باخت.
اسماعیلی در نور، در کمال ناباوری رقیبانش راهی مجلس شد و این انتخاب ناگهانی را مدیون تکرار می کنم های رئیس دولت اصلاحات و توجه چشم بسته مردم به لیست امید است.
نجفی در حالی از حوزه انتخابیه بابل به مجلس رسید که پیشتر حتی برای خود بابلی ها هم چندان شناخته شده نبود. اما وی نیز رایی قاطع به دست آورد و موفق شد با فاصله از رقیبانش در حالیکه کمترین اطلاعاتی از زندگی و عقایدش در دست بود راهی مجلس شود.
وضعیت برای رضیان نیز همچون نجفی بود. او به پشتوانه چهره اعتدالی و تقریبا مستقلی که از خود نشان داد در جامعه ای که حالا تبری جستن از حزب یک افتخار شده است، راهی پارلمان شد.
اما احمدی لاشکی یکی از نمایندگانی است که بی شک اگر نامش در لیست امید نبود امروز مجلس دهم را تجربه نمی کرد.او در حالی بر رقیب اصلی اش غلبه کرد که «ریاحی» چهره ای کاملا اصلاح طلب بود اما چون در لیست امید قرار نداشت نتوانست بر اصولگرایی دو آتشه مثل احمدی لاشکی فائق آید. هرچند نباید بازی بد رجالی همچون طاهرنژاد را نیز در این مورد بی تاثیر دانست.
در میان منتخبان لیست امید تنها دو چهره یعنی علی اصغر یوسف نژاد و شمس الله شریعت نژاد بدون لیست امید هم به مجلس می رفتند اما قرار گرفتنش نامشان در این لیست رای بالایی را برای شان به همراه آورد و پیش ار روز رای گیری حضورشان در مجلس دهم را تضمین کرد.

حضور محمد دامادی در نشست اصولگرایان/اصلاح طلبی در ساری، اصولگرایی در تهران
نشست امروز دو گروه اصلی مجلس بهترین فرصت برای محک زدن کسانی بود که با قرار گرفتن در لیست امید عملا در پروژه اصلاحات قرار گرفته بودند، حتی اگر مانند رضیان، احمدی لاشکی و محمد دامادی ذاتا اصولگرا بودند. حضور آنها در نشست فراکسیون امید در واقع میزان وفاداری شان به این گفتمان را نشان می دهد.
اما در کمال تاسف و البته در اقدامی قابل پیش بینی «محمد دامادی» که در دوران مبارزات انتخاباتی انتقادات فراوانی مبنی بر اصولگرا بودنش و چرایی قرار گرفتن نامش در لیست امید مطرح شد به یکباره به اصل خود بازگشت و در میان این دو مقصد راهش را به سمت خیابان امام(ره) کج کرد تا در نشست اصولگرایان حاضر شود و نشان دهد داعیه اصلاحاتی بودنش تنها مصرفی انتخاباتی داشته است.

محمد دامادی در نشست اصولگرایان منتخب مجلس دهم

وی با حضور در نشست اصولگرایان عملا از ریاست علی لاریجانی حمایت کرد تا اولین نشانه ها را به اردوگاه اصلاح طلبان بفرستد. اصلاح طلبانی که در ساری از ایشان حمایت می کردند همواره از تغییر مواضع سیاسی وی خبر می دادند و می گفتند: «ریشه دامادی اصولگرایی است اما میوه اش اصلاحات است». میوه ای که حالا در دامن اصولگرایان افتاده است.
 

رونمایی از سیاستمداران دو زیست/در یارکشی عارف و لاریجانی، نماینده گان مازندران به کدام سمت رفتند

 


دلیلی اصلی اشاره و تاکید ما بر نام دامادی این است که در دیگر رجال همراه با لاریجانی که در لیست امید قرار داشتند هرگز اصولگرا بودنشان را کتمان نکردند، اما دامادی اصرار داشت که از خود چهره ای اصلاح طلب به نمایش بگذارد، به همین خاطر است که حضورش در جمع اصولگرایان بیشتر از دیگران به چشم آمد.
دامادی البته انتخاب عاقلانه ای کرد اما نشان داد هیچ نسبتی با اصلاحات ندارد و به قول ریچارد رورتی حکم سیاستمدار دوزیستی را دارد که به وقتش هوای نفس کشیدنش را عوض می کند. دامادی در ساری اصلاح لب است و در تهران اصولگرا، چهره ای متناقض که البته تاریخ سیاست ایران کم به خود ندیده است.

از حضور موثر یوسفیان ملا تا حضور بی حضور احمدی لاشکی
یوسفیان ملا نماینمده آمل از دیگر چهره های شاخص مازندران در نشست اصولگرایان بود و حتی در بخشی از این مراسم به سخنرانی پرداخت و در نقش سخنگوی نانوشته نشست حاضر شد و با رسانه های مختلف مصاحبه کرد.
رضیان نیز در نشست حاضر بود و احمدی لاشکی هم برای یوسفیان ملا پیغام فرستاد که اگرچه نتوانستم بیایم اما شما آمدنم را فرض کنید.(توضيح : قاسم احمدي لاشكي در پيامي كه از سوي طرفدارانش در فضاي مجازي منتشر شده هرگونه ارسال پيام به يوسفيان ملا را تكذيب كرد.)
شاعری نیز به اصلش پایبند بود و بر اساس ماهیت اصولگرایی اش در جمع یاران لاریجانی حاضر شد.
در مورد نیاز آذری خبری به ما نرسید اما به نظر نمی رسد او چاره و البته انتخابی جز لاریجانی داشته باشد چون حمایت چهره های مطرح اصلاحات بابل از رقیب او در دوم باعث شد که نیازآذری عملا از آن طرف معامله چشم پوشی کند.
ادیانی نماینده قائمشهر نیز به دیدار لاریجانی رفت.

عارف در مازندران تنهاست/ لاریجانی برنده واقعی انتخابات مازندران بود
پس دامادی، ادیانی،رضیان، یوسفیان ملا، شاعری، نیاز آذری و احمدی لاشکی با لاریجانی همراه شدند و در مقابل تنها علی اصغر یوسف نژاد و علی نجفی راهی پاستور شدند و تا با عارف عهد اخوت بندند.
 

رونمایی از سیاستمداران دو زیست/در یارکشی عارف و لاریجانی، نماینده گان مازندران به کدام سمت رفتند

 


اگرچه الیاس حضرتی نماینده اصلاح طلب تهران امروز از عارف خواست که برای ریاست کاندیدا شود اما در مورد مازندران می توان با اطمینان گفت که در بهترین شرایط عارف بیش از 3 رای ندارد و در این بخش باید اعتراف کرد که علی رغم راهیابی 7 چهره حاضر در لیست امید مازندران عملا سه نفر آنها در زمین اصلاح طلبان بازی خواهند کرد.
ریزشی که پیش از انتخابات هم انتظارش می رفت. برنده واقعی انتخابات مجلس در مازندران علی لاریجانی بود. سیاستمداری که اگرچه مهره های وفاداری نظیر شجاعی کیاسری را از دست داد اما در عوض مهره چینی های دیگرش با حمایت اصلاح طلبان راهی مجلس شدند/ منبع : عبارت



نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین