حرف شمال

کد خبر: 320
چگونه است که شعارحمایت ازتولید سر می دهند ودربرابرسیل خانمان برانداز واردات، سکوت پیشه کرده ایم! با این تسهیلات کمرشکن چگونه انتظاردارند که تولید ملی دربرابر اجناس خارجی قامت راست نماید وپیشقراول نبرد بزرگ اقتصاد مقاومتی باشد!

حرف شمال_ فرامرز درخشنده: آقای وزیر! بحران کارخانه ها را جدی بگیرید! ازشما به عنوان متولی صنعت کشورانتظار می رود فراترازحرف وصحبت برای مشکلات کارخانه ها تدبیری بیاندیشید و نگذارید صنعت به کماء برود و اشتغال بمیرد!!
جناب مهندس نعمت زاده!
همه می دانند که دولت آقای روحانی وارث تشکیلاتی است که طی 8 سال ازآن به جزء ویرانه ای هیچ نمانده و عمق خسارات به بخش های مختلف ازجمله صنعت به قدری است که شایدبیست سال دیگر قابل جبران نباشد اما چه باید کرد؟
 

آقای وزیر! نگذارید صنعت به کما برود!!

 


دولت تدبیر وامید تمام هم وغم خود را برای حمایت از تولید ملی و رونق مجدد صنعت وپویایی اشتغال درکشورگذاشته وشکی نیست که دریک دهه اخیربیشترین حمایت ها – حداقل بر روی کاغذ- دردولت فعلی ازتولید وکارآفرینان به عمل آمده اما سوال این است که درعمل چه کرده اند؟

همه کارشناسان وصاحب نظران براین عقیده اندکه پیام نوروزی رهبر انقلاب اسلامی درخصوص نامگذاری سال 95 به سال "اقتصاد مقاومتی؛ اقدام وعمل" تلنگری به همه مسئولان است که به جای سخن گفتن وشعارهای زیبا سردادن عمل واقدام را دراولویت کارخویش قرار دهند وایضاً و حتماً دولت!

آقای وزیر!
جنابعالی خیلی خوب می دانید که یکی از شاخص های مهم و موثردرتوسعه اقتصادی، رشد وپویایی صنعت کشور است که درمنشورمهم اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی رهبر انقلاب به عنوان پیشقراولان جبهه رهایی از وابستگی و خودکفایی معرفی شده اند و حال این فرماندهان استقلال اقتصادی با بحران هایی مواجه گشته اند که خروج ازآنها شاید ممکن نباشد مگر آن که ....
اگرتا چند سال پیش برخی مسئولان محترم به هردلیلی برمشکلات صنعت سرپوش می گذاشتند و ازبیان آنها به طورصریح امتناع می کردند و صدای اعتراض وهشدارکارآفرینان به هردلیلی شنیده نمی شد، اکنون این غده سربازکرده و مسئولان هم با تولید کنندگان همصدا شده اند و ظاهراً درانتظارمنجی یا ناجیانی ازدیگر کرات هستند و شاید به انتظارمعجزه نشسته اند!!
جنابعالی درسخنان اخیرتان صریحاً ازکمبودنقدینگی اکثرقریب به اتفاق واحدهای تولیدی و عدم همکاری بانک ها سخن به میان آورده اید ومعاونین شما به کرات دراین باره اظهارگلایه مندی کرده اند؛ موضوعی که همه مسئولان نظام ودولت برآن اتفاق نظر دارند وتاکنون اقدامی موثر برای گره گشایی ازاین مشکل به عمل نیامده و خیل تولید کنندگان دراین میدان دشوار رها شده اند وبا خوش بینی به آینده چشم دوخته اند! آینده ای که نباید زیاد امید داشت؟!

آقای وزیر!
سرانجام کارچه خواهد شد؟ برای واردات بی رویه کالاهای خارجی وحمایت از تولید کنندگان بی پناه چه برنامه ای اندیشیده شده؟ تکلیف کارآفرینانی که با کمبود شدید نقدینگی مواجه هستند با نظام بانکی چیست؟ سرانجام تولید کنندگانی که باید درتحقق مفاد اقتصاد مقاومتی نقش آفرینی کنند، چیست؟
جناب نعمت زاده!
قطعاً از حال وروز شرکت چوب وکاغذ مازندران خبردارید! واحدی را که دردهه هفتاد برای راه اندازی آن به عنوان بزرگ ترین کارخانه تولید کاغذ درکشوربسیارتلاش نمودید وهمواره پشتیبانش بودید! شرکتی که ازقبل فعالیت آن 12 هزار و 500 نفر مستقیم وغیر مستقیم امرارمعاش می کنند! واحدی که دربرابرتمام مشکلات ایستاد وکم لطفی داخلی ها را تحمل نمود وایستاد!
آیا می دانید که اکنون بیش از 35 هزارتن کاغذ تولیدی این کارخانه درانبارها دپوشده وازسویی دلالان محترم واردات انبوه کاغذ را دردستورکارشان قرار داده اند؟! هیچ می دانید که بزگترین کارخانه تولید کاغذ درکشور که دربدترین شرایط بین المللی و ملی طرح های توسعه اش را تعطیل نکرد تا طرح خودکفایی درکشور را محقق نماید، اینک با مشکل حاد کمبود نقدینگی مواجه گشته و باید زیربارتسهیلات گران قیمت برود تا به تعهدات خویش دربرابر کارگران و ..... عمل نماید؟
آنانی که طرح تنفس 10 ساله جنگل ها را تصویب و اجرایی کردند، حال بیایند و مشکل تامین مواد اولیه چوب وکاغذ را حل وفصل نمایند! آنانی که شعارهای خوب وزیبا درمورد حمایت ازصنعت داخلی می دهند، بیایند ومشاهده نمایند که چگونه این واحد معظم تولیدی آرام آرام وهمچون شمع آب می شود واگرنشتابیم، شاید مراسم زمینگیرشدن آن را برپا کنند!!

آقای وزیر!
چگونه است که شعارحمایت ازتولید سر می دهند ودربرابرسیل خانمان برانداز واردات، سکوت پیشه کرده ایم! با این تسهیلات کمرشکن چگونه انتظاردارند که تولید ملی دربرابر اجناس خارجی قامت راست نماید وپیشقراول نبرد بزرگ اقتصاد مقاومتی باشد!

آقای وزیر!
نگذارید چراغ کارخانه ای که همچون فرزندتان عزیزو گرامی است وبرند افتخارنظام دراستان وکشور می باشد، اینگونه خاموش گردد! نگذارید اشتغال هزاران نفربه همین راحتی به خطر بیفتد! انتظار داریم دولت تدبیر وامید تدبیری امیدبخش برای این کارخانه اتخاذ نموده و دلسوزان انقلاب ونظام وصنعت راازنگرانی درآورد!منبع: ايلنا


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین