حرف شمال

کد خبر: 304
درگذشته شاهد حضور تیم‌هایی چون شهرداری ساری، نساجی مازندران، ایرسوتر و شموشک نوشهر در لیگ کشور بودیم، ولی هرکدام از این تیم‌ها به علت عدم‌حمایت مسئولان مازندرانی از لیگ برتر و لیگ آزادگان به دسته پایین‌تر سقوط کردند.

درگذشته شاهد حضور تیم‌هایی چون شهرداری ساری، نساجی مازندران، ایرسوتر و شموشک نوشهر در لیگ کشور بودیم، ولی هرکدام از این تیم‌ها به علت عدم‌حمایت مسئولان مازندرانی از لیگ برتر و لیگ آزادگان به دسته پایین‌تر سقوط کردند. مازندران به‌اندازه دو تیم فوتبال در تیمهای کشور بازیکن دارد اما ۹ سال گذشته از رفتن به لیگ برتر بازمانده است.
حرف شمال_ ميلاد حسن زاده: لیگ برتر فوتبال ایران در حالی پانزدهمین دوره خود را تجربه می‌کند که از دوره ششم هیچ تیم مازندرانی جواز حضور در این رقابت‌ها را کسب نکرده‌اند و درواقع ۹ دوره پیاپی مازندران نماینده‌ای در لیگ برتر ندارد.
مازندران درمجموع ۱۵ دوره لیگ برتر تنها در دوره‌های سوم تا پنجم نماینده در لیگ برتر داشت که در هر سه فصل شموشک عنوانی بهتر از چهاردهمی به دست نیاورد، اما در همین چند فصل اخیر رقابت‌های لیگ برتر، استقبال از بازیکنان مازندرانی به نحو چشمگیری افزایش‌یافته و تاجایی پیش رفته که هرسال بیش از ۵۰ مازندرانی در تیم‌های لیگ برتر به میدان می‌روند.

درگذشته شاهد حضور تیم‌هایی چون شهرداری ساری، نساجی مازندران، ایرسوتر و شموشک نوشهر در لیگ کشور بودیم، ولی هرکدام از این تیم‌ها به علت عدم‌حمایت مسئولان مازندرانی از لیگ برتر و لیگ آزادگان به دسته پایین‌تر سقوط کردند.

در حال حاضر دو تیم خونه به خونه و نساجی به‌عنوان نمایندگان فوتبال مازندران در لیگ دسته یک و مدعی راه‌یابی به لیگ برتر هستند که دو تیم هم‌اکنون در شرایط بسیار متفاوتی در لیگ دسته اول دارند. تیم فوتبال نساجی مازندران که امسال از همان ابتدا لیگ را با حاشیه آغاز کرد هم‌اکنون با ۴۵ امتیاز در رده نهم جدول رده‌بندی لیگ دسته اول جای گرفته است شانس چندانی برای لیگ برتری شدن ندارد.

دیگر نماینده مازندران در لیگ دسته اول تیم فوتبال خونه به خونه مازندران است، تیمی با یک تشکیلات خوب و امکانات مطلوب که از همان اوایل فصل برای لیگ برتری شدن تیم خود را راهی لیگ دسته اول کرد.

تیم فوتبال خونه به خونه مازندران که در سال گذشته که در لیگ دسته دوم فوتبال حضور داشت تلاش‌های بسیار زیادی را صورت داد تا بتواند به لیگ دسته یک صعود کند ولی نتوانست و در لیگ دسته دوم کشور ماندگار شد ولی مدیران متمول این تیم بابلی امسال تصمیم گرفتند تا با خرید امتیاز یک تیم دسته اولی وارد لیگ دسته اول فوتبال ایران شوند.

مدیران ارشد باشگاه ورزشی خونه به خونه با خرید امتیاز تیم بهمن شیراز وارد عرصهٔ لیگ دسته اول فوتبال شدند. برادران حسن‌زاده پس از خرید تیم بهمن شیراز بلافاصله اکبر میثاقیان که یکی از مربیان بنام کشور بود وارد مذاکره شدند و او را به‌عنوان سرمربی تیم خود برگزیدند.

پس از معرفی شدن میثاقیان به‌عنوان سرمربی چندین بازیکن لیگ برتری را جذب کردند و توانستند در لیگ دسته اول عملکرد بسیار مطلوبی داشته باشند و نیم‌فصل اول لیگ برتر توانستند عنوان سومی را کسب کنند.

مستطیلی که چندان سبز نیست/ داستان دوری ۹ ساله فوتبال مازندران از لیگ برتر

 


بوی لیگ برتر با خریدهای جنجالی  برادران حسن‌زاده در بین فوتبال دوستان مازنی پیچیده بود و موج امید در بین فوتبال دوستان مازنی زنده شده بود چراکه مدیران خونه به خونه در نیم‌فصل توانستند بازیکنانی نظیر ایمان صادقی دروازه‌بان پرسپولیس، محمد غلامی مهاجم کارکشته سپاهان اصفهان قاسم دهنوی بازیکن تیم صبای قم و چندین بازیکن لیگ برتری دیگر را جذب کنند.

در هفته بیست ونهم لیگ دسته اول فوتبال دو تیم خونه به خونه و گل گهرسیرجان در ورزشگاه هفت‌تیر بابل به مصاف هم رفتند و دو تیم در پایان بازی به نتیجه تساوی دست یافتند. پس از پایان این دیدار اکبر میثاقیان سرمربی این تیم از سمت خود برکنار شد بسیاری فوتبال دوستان مازندرانی کسب نتیجه تساوی را علت برکناری میثاقیان عنوان می‌کنند که مالک باشگاه خونه به خونه  نظر دیگری دارد.

قاسم حسن‌زاده مالک باشگاه خونه به خونه، در خصوص حواشی به وجود آمده برای کادر فنی تیم و کنار رفتن اکبر میثاقیان از سرمربیگری  گفت: از قبل خبر داشتیم که مسئولان باشگاه مس کرمان بدون هماهنگی با ما به‌صورت غیرمستقیم از حدود یک ماه قبل در حال مذاکره با میثاقیان و انتقال او به کرمان بودند.

وی افزود : پس از قوت گرفتن این شنیده‌ها و نتایج ضعیف و دور از انتظاری که تیم گرفت، با توجه به این‌که خارج از کشور بودم او را به‌صورت موقت کنار گذاشتم تا پس از برگشت به کشور ماندن یا رفتنش را بررسی کنیم.

حسن‌زاده گفت: ما با میثاقیان تا پایان فصل قرارداد داشتیم و پایبند به آن‌هم هستیم و انتظار هم از میثاقیان بود که به‌جای تصمیم غیره منتظر، به قراردادش با باشگاه و تعهد اخلاقی به مردم مازندران و بابل پایبند باشد.

مالک باشگاه خونه به خونه افزود: از قبل یقین داشتیم که میثاقیان قصد مربیگری در کرمان را دارد و در جلسه‌ای که با او برگزار کردیم، دست روی قرآن گذاشت که به مس نخواهد رفت.
حسن‌زاده یا بیان اینکه میثاقیان قویاً به من گفته بود که شایعات هیچ‌وقت رنگ واقعیت نخواهد گرفت و او هرگز به کرمان نخواهد رفت، اذعان داشت: وقتی میثاقیان به کرمان رفت هنوز هیچ گزینه‌ای برای سرمربیگری خونه به خونه مطرح نشده بود و ما بابت بستن قرارداد با مس از او شکایت کرده بودیم.
مالک باشگاه خونه به خونه افزود:. پس از قرارداد بستن میثاقیان با مس کرمان بود که ما در چهارم فروردین‌ماه امسال از حمید درخشان مربی نام‌آشنای فوتبال ایران درخواست کردیم تا هدایت تیم را بر عهده بگیرد که خوشبختانه او نیز در این شرایط سرمربیگری تیم خونه به خونه مازندران را پذیرفت و اکنون در خدمتش هستیم.
درخشان سرمربی سابق سرخ پوشان پایتخت سکان هدایت خونه به خونه بابل را به دست گرفت و پس از او علی کریمی اسطوره فوتبال ایران به‌عنوان مشاور فنی مالک باشگاه خونه به خونه انتخاب‌شده است.

تیم فوتبال خونه به خونه در دو بازی اخیر خود با هدایت درخشان تنها دو تساوی توانست کسب کند وتنها دلیل کسب این نتایج را می‌توان عدم هماهنگی مربی با بازیکنان عنوان کرد. این روزها برخی رسانه‌های ورزشی مازندران مدعی شده‌اند که تنها علت نتیجه نگرفتن خونه به خونه دربازی‌های اخیر عدم تمایل مسئولان خونه به خونه به لیگ برتری شدن بوده است.
مدیر رسانه‌ای باشگاه خونه به خونه مازندران بابیان اینکه تنها مدیران باشگاه هدف خونه به خونه لیگ برتری شدن بوده است، اظهار داشت: رسانه‌هایی که امروز  گمانه‌زنی‌هایی در خصوص عدم تمایل مسئولان خونه به خونه به لیگ برتری شدن را منتشر می‌کنند ابتدای فصل بابت خرید امتیاز لیگ دسته اول توسط خونه به خونه انتقادات می‌کردند.
محمد نعمتی در ادامه افزود: اگر مسئولان خونه به خونه تمایلی به لیگ برتری شدن تیمشان نداشتند همچنین تیمی را راهی لیگ نمی‌کردند و تعداد بسیار زیادی از بازیکنان لیگ برتری را جذب نمی‌کردند، شک نکنید باشگاه خونه به خونه و برادران حسن‌زاده تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا فوتبال مازندران پس از یک دهه به لیگ برتر صعود کند.
مدیر رسانه تیم فوتبال خونه به خونه مازندران تصریح کرد: برادران حسن‌زاده علیرغم اینکه فوتبالی نبودند ولی تیم خونه به خونه دغدغه این روزهایشان شده است و تلاش زیادی از خود به خرج می‌دهند تا فوتبال این استان را به‌حق واقعی‌اش برسانند.
نعمتی در پایان گفت: متأسفانه بعضی همکاران رسانه‌ای بدون در نظر گرفتن دلسوزی‌ها و زحماتی که مسئولان این باشگاه می‌کشند فکر خود را روی انتقاد و تخریب از این تیم معطوف کرده‌اند.
کلیه اهالی فوتبال کشورمان می‌دانند که آرزوی دیرینه مازندرانی‌ها بازگشت به لیگ برتر فوتبال بوده که امیدواریم مسئولین باشگاه خونه به خونه با کنترل حاشیه‌ها بتوانند در ادامهٔ فصل نتایج خوبی کسب کنند و لیگ برتری شوند تا بتوانندبه دلبری ۹ ساله فوتبال در مازندران پایان دهند.


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین