حرف شمال

کد خبر: 302
مجلس جدید باید در اقتصاد صاحب‌نظر باشد و برای کمک به معیشت مردم، مباحث مهم اقتصادی را مدنظر قرار دهد.

حرف شمال_ نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس گفت: پروژه‌هایی مثل تونل شهری چالوس در ردیف بودجه آزادراه‌های گلستان تا بندرانزلی است، اما در سال‌های گذشته بیشتر اعتبار مربوط به این ردیف بودجه در استان گیلان هزینه شد و این بی‌عدالتی است.
قاسم احمدی‌لاشکی در گفت‌وگوی اظهار کرد: مجلس جدید باید در اقتصاد صاحب‌نظر باشد و برای کمک به معیشت مردم، مباحث مهم اقتصادی را مدنظر قرار دهد.

وی به انتخاب شعار «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» از سوی رهبر معظم انقلاب برای سال 95 اشاره کرد و افزود: برای چندمین سال است که مقام معظم رهبری شعاری اقتصادی انتخاب می‌کنند و این نشان از اهمیت موضوع اقتصاد و معیشت مردم دارد.

نماینده مردم چالوس، نوشهر و کلاردشت در ادامه با بیان اینکه هیچ غیرمسئولی حق دخالت در مسائل اداری چالوس را ندارد، تأکید کرد: البته مشاوره خوب است اما نباید با دخالت اشتباه شود و من با هرگونه دخالت افراد غیرکارشناس در حوزه انتخابیه خود برخورد می‌کنم.

این نماینده مجلس با تأکید بر اینکه باید اقدامات خوب دولت گفته شود، خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از پروژه‌هایی مانند پل و تونل شهری چالوس و پل سردآبرود در آستانه نوروز از کارهای بسیار خوب دولت در سال 94 بود.

احمدی‌لاشکی تصریح کرد: پروژه‌هایی مثل تونل شهری چالوس در ردیف بودجه آزادراه‌های گلستان تا بندرانزلی است، اما در سال‌های گذشته بیشتر اعتبار مربوط به این ردیف بودجه در استان گیلان هزینه شد و این بی‌عدالتی است.

وی با تأکید بر لزوم توجه به مسائل فرهنگی در شهرستان چالوس گفت: با توجه به اینکه ساخت مجتمع فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از نظر اداری در مراحل نهایی خود قرار دارد، شهرداری و شورای شهر باید مکان‌یابی آن را با سرعت و جدیت بیشتری پیگیری کند.

نماینده مردم چالوس، نوشهر و کلاردشت به انتخاب شهردار چالوس در روزهای پایانی سال 94 اشاره کرد و یادآور شد: شهر چالوس به مدت چند ماه مدیریتی نابه‌سامان داشت و به همین دلیل از نظر بودجه و اعتبار با میزان استاندارد فاصله دارد.

این مسئول با بیان اینکه قرارداد کارخانه زباله‌سوز چالوس پرونده‌ای مبهم دارد، تأکید کرد: باید ابهامات این قرارداد برطرف شده و موضوع شفاف‌سازی شود، در حالی که اصل قضیه مشکل اساسی دارد، 3 میلیارد ریال به یک شرکت خارجی پول داده شده است که اگر به‌درستی روشن نشود، می‌تواند آبروی کشور را زیر سوال ببرد.

وی به مسأله دریافت عوارض در آزادراه تهران شمال اشاره کرد و گفت: این مسأله بر اساس قانون انجام می‌شود، اما در دریافت عوارض رفاه بومی‌ها نیز باید درنظر گرفته شود، از مدت‌ها قبل تابلویی در مورد افزایش عوارض به 4 هزار تومان نصب شد، اما ناگهان مبلغ آن به 5 هزار تومان رسید که جای تعجب دارد.

احمدی‌لاشکی در پایان گفت: مسأله حفاظت از محیط زیست، مسأله‌ای بسیار حیاتی است، اما در برخی از موارد مسأله البرز مرکزی گاهی برای برخی پروژه‌ها بیهوده مشکل‌ساز می‌شود و می‌توان این مسائل را با کمی برنامه‌ریزی برطرف کرد/ مازندمجلس


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین