حرف شمال

کد خبر: 292
خیابان سیاست هم هیچگاه یکطرفه نبوده است نقدهای متنوع درگروه ها بیان شد که اغلب جای تامل دارند و انعکاسی از واقعیت ها و توقعات شهروندان صادقست.

حرف شمال_ عباس شیرینی همپا، روزنامه نگار و از فعالان سیاسی اجتماعی در یادداشتی به نقد دوران پساانتخابات در حوزه نوشهر، چالوس و کلاردشت و نقش فرصت نخبگان و منتقدان در توسعه منطقه پرداخت؛
 
 
انتخابات باتمامی حواشی تلخ وشیرینش به پایان رسید وهمه کنشگران وبازیگران وگروه ها صرف نظرازرقابتهای درونی بفراخور عملکردشان دراین دادوستددوسویه پیام خودراازمردم دریافت نمودند.امیدکه به تبع این واکنش بازنگری و ویرایشی درکارکردهای خویش بنمایند وحتی درصورت رضایت به بالابردن کیفیت خدمت رسانی و لطف مضاعف قیام کنند دراین تابلوی زیبای سیاسی چیزی که بچشم می آمد و پررنگتر جلوه گر شد اهتمام وعزم عمومی بود که درسطحی کلان وکشوری از روزنه کوچکی که شورای نگهبان گشوده بود بدون کوچکترین ازمون وخطا بهترین بهره را برد و تصاویر جاودانه خلق کرد؛بنحوی که حدالامکان گزینه های مطلوب خود را به مجلس فرستاد و به بزرگان و سطوح فوقانی نظام پیام و مطالبه اصلی و رویکرد خود را با شکیبایی و مشارکت ابلاغ کرد.
 
همه مخاطبان مستحضرند که تمام نظامها و ساختارهای سیاسی دنیا در دو حالت دچار انبساط میشود یکی در انقلاب و دیگری در موسم انتخابات که دراین دو شرایط و جو حاکم بر آن قهرا نقدها عریان تر و صریح تر و مطالبات به صراحت از سطوح تحتانی به بالادست منعکس میشود و پس ازپایان مهلت مقرر و عرفی ساختار سیاسی دوباره و بنا به طبیعت خود دچار انقباض میگردد و به خوانش و بررسی واکنشها پرداخته و به اتخاذ رویکردی مناسب مبادرت میورزد.
 
با این تعامل پویایی و نشاط در کالبد جامعه بجریان می افتد؛ مشابه مجلس عروسی که از فردای آن روز موجبی برای رقص و شادی و هلهله نمی ماند و باید بر سر حساب و کتاب نشست .
جریان اصلاح طلبی به مددتحولات اجتماعی پرشتاب از جمله خیل عظیم تحصیلکردگان، فزایش رسانه های جمعی و گروه های بزرگ مجازی، انباشت سرمایه و گردش نخبگان و جنبشهای بانوان و جوانان، جراید.... از سطح به عمق کشیده شده و خیلی از بزرگان و فعالان سیاسی را نیز منعطف و با خود همسو ساخته و مقبولیت خود را علیرغم مخالفت های سلیقه ای به اثبات رساند و این موضوع برای بالندگی و تعالی کشور عزیزمان خجسته است.
 
 
این حرکت اجتماعی نیازمند گذشت و ایثار و لحاظ منافع ملی و فرامنطقه ایست. محیط زندگی ما و این حوزه که درسه شهرستان همجوار(نوشهر، چالوس، کلاردشت) متجلیست کم عرض و فشرده بوده بطوریکه حداکثر در دو ساعت طول و عرض آن نوردیده میشود و ما ساکنان آن جملگی همدیگر را میشناسیم و اغلب یکدیگر را میبینیم و درگروه های مختلف اجتماعی درکنار هم حضورداریم.
 
 
رقبا نیز همان رفقای دیروز بودند و یقینا نیز پس از پایان رقابت برسر رفاقت ها و برای پیش بردن امورات زندگی درکنارهم بازخواهندگشت؛ خیابان سیاست هم هیچگاه یکطرفه نبوده است نقدهای متنوع درگروه ها بیان شد که اغلب جای تامل دارند و انعکاسی از واقعیت ها و توقعات شهروندان صادقست و به حدکافی هم رسید؛ بی تردید مخاطبان مستقیم این پیامها آنها رابررسی خواهند کرد و دوستانشان نیز با صداقت و با رعایت مصلحت و غبطه اجتماعی مشورتهای نیکو را به آنها در این خصوص خواهند داد چون بخوبی واقفندکه لازمه اعتمادآفرینی و ممانعت از تخدیش آن اقناع شهروندان این یاوران همیشه مومن است نه حاشیه پردازی وفرافکنی وبرخورد تعصب گونه وبعضا نگاه عالی به دانی.
امید که صاحبان و مخاطبان مستقیم نقدها به نقدهای منصفانه شهروندان آگاه و فرهیخته باصداقت تمام پاسخ بگویند.
ضمن سپاس از همه دلسوزان و فعالان عرصه سیاست و امور اجتماعی پیشنهاد میشود درصورت صلاحدید دوستان به نقدها پایان دهیم و به پردازش موضوعات گوناگون اجتماعی و ناظر به آینده پرداخته شود که تمرین خوبی برای ارتباط ونظارت و مشورت دهی و پیگیری هاست،
در واقع آن چیزی که احزاب راستین در دنیای مدرن بعد از انتخابات آن را پیگیری میکنند و در کشور ما متاسفانه مغفول میماند! اکنون فرصت پیشقدمی همه نخبگان و فعالان سیاسی و اجتماعی است که در این کاراز تمام سرمایه های سیاسی منطقه خودمان وازتجربه های فعالان این عرصه بتوانیم بهره مندشویم.
 عباس شیرینی همپا
 

خطر فرصت سوزی منتقدان در دوران پساانتخابات

 

 


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین