حرف شمال

کد خبر: 279
نگاهي كوتاه به درصد آراي نمایندگانی ادوار مختلف مجلس نوشهر، چالوس و كلاردشت بیش از 70 درصد رای آوردند
در حوزه نوشهر و چالوس و كلاردشت تنها ابوالحسن اله بداشتی در مجلس اول با برخورداري از قريب 87 درصد و سیدفرج الله افرازیده در مجلس دوم با برخورداري از بيش از 71 درصد توانستند رکورد آرای مردم حوزه انتخابيه نوشهر و چالوس و كلاردشت را از آن خود كنند.

حرف شمالدر ادوار مختلف مجلس در حوزه نوشهر، چالوس و كلاردشت تنها ابوالحسن اله بداشتی و سیدفرج الله افرازیده با بیش از 70 درصد آرا وارد مجلس شوند.
بر اساس قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی نامزدهای انتخابات مجلس برای ورود به پارلمان نیازمند 25 درصد آرا هستند، این در حالی است که برخی نمایندگان مجلس در ادوار مختلف در رقابت با رقبای خود موفق به کسب آرای حداکثری شده‌ و بعضا رکورد رای را در تاریخ انتخابات مجلس شکسته‌اند.
 تعدد کاندیداها در انتخابات مجلس شورای اسلامی عامل مهم و تاثیرگذار در کاهش آرای برخی نمایندگان است و در مقابل نبود رقیب در برخی موارد موجب افزایش درصد آرای نمایندگان می‌شود.
 

از "اله بداشتي" و "افرازيده" بالاي 70 درصد تا نمایندگان كم درصد/  کدام رجال نوشهر و چالوسي رکورد زدند!

 


البته در انتخابات مجالس اول تا پنجم، نامزدها باید حداقل 50 درصد آرای ماخوذه را کسب می کردند تا راهی مجلس شوند، در مجلس پنجم، شرط ورود به مجلس در مرحله اول، کسب 30 درصد آرا شد و در مجلس هفتم نیز با مصوبه دیگری به 25 درصد کاهش یافت. البته در مرحله دوم انتخابات نامزدها با کسب اکثریت نسبی آرا می‌توانند به عنوان نماینده مجلس انتخاب شوند.
گزارش پیش‌رو به معرفی نمایندگانی پرداخته که در ادوار مختلف مجلس با بیش از 70 درصد آرا وارد مجلس شده‌اند.
بر این اساس در مجلس اول 108 نماینده، در مجلس دوم 33 نماینده، در مجلس سوم 13 نماینده، در مجلس چهارم 10 نماینده، در مجلس پنجم دو نماینده، در مجلس ششم دو نماینده، در مجلس هفتم 6 نماینده، در مجلس هشتم 9 نماینده، در مجلس نهم 9 نماینده و در مجلس دهم 5 نماینده با آرای بیش از 70 درصد وارد مجلس شدند.
در این میان اما سهم نمایندگان تهران در آرای بالای 70درصد تنها 12 نفر بوده که 10 نفر از مجلس اول، یک نفر از مجلس سوم و یک نفر از مجلس دوم بوده‌اند. همچنین نمایندگان زن نیز تنها دو سهم از آرای بالای 70 درصد را آن هم در مجلس اول داشته‌اند.

در تمام ادوار ده گانه مجلس نمایندگان ارامنه جنوب در دوره نهم و دهم یعنی روبرت بگلریان و ژرژیک ابرامیان رکورد آرای صددرصدی هم‌کیشان‌شان را از آن خود کرده اند.
در جداول زیر اسامی نمایندگانی که در ادوار ده‌گانه مجلس آرای بالای 70‌درصدی حوزه انتخابیه‌شان را از آن خود کرده‌اند، به تفکیک آمده است.

از "اله بداشتي" و "افرازيده" بالاي 70 درصد تا نمایندگان كم درصد!

در حوزه نوشهر و چالوس و كلاردشت در طي10 دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي تنها ابوالحسن اله بداشتی در مجلس اول با برخورداري از قريب 87 درصد و سیدفرج الله افرازیده در مجلس دوم با برخورداري از بيش از 71 درصد توانستند رکورد آرای مردم حوزه انتخابيه نوشهر و چالوس و كلاردشت را از آن خود کنند.
البته اين درصد كسب آراي در نمايندگان ادوار مختلف پس از مجلس دوم با نزول بيشتري برخوردار شد كه در نهايت در انتخابات اخير مجلس دهم در حوزه انتخابيه نوشهر و چالوس و كلاردشت  به عدد 34 درصد رسيده است/ بخشي از اين گزارش از سايت خبري عبارت استفاده است.
 
 

از "اله بداشتي" و "افرازيده" بالاي 70 درصد تا نمایندگان كم درصد/  کدام رجال نوشهر و چالوسي رکورد زدند!

 

 
 

از "اله بداشتي" و "افرازيده" بالاي 70 درصد تا نمایندگان كم درصد/  کدام رجال نوشهر و چالوسي رکورد زدند!

 




نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین