حرف شمال

کد خبر: 268
تبلیغات سی و چهارمین انتخابات کشور به روز پایانی خود رسید و بیشتر داوطلبان تلاش دارند تا از هر ابزاری حتی بهره گیری از ابر، باد، ماه و فلک برای جلب افکار عمومی و رأی آوردن بهره برند.

 حرف شمال/ تبلیغات سی و چهارمین انتخابات کشور به روز پایانی خود رسید و بیشتر داوطلبان تلاش دارند تا از هر ابزاری حتی بهره گیری از ابر، باد، ماه و فلک برای جلب افکار عمومی و رأی آوردن بهره برند.
رصد فضای تبلیغاتی داوطلبان دو انتخابات مجلس و مجلس خبرگان رهبری در مازندران نشان می‌دهد که داوطلبان از شیوه‌های گوناگون برای معرفی خود و کسب اقبال عمومی بهره برند.
 

پای شعر و شاعری به تبلیغات کاندیداهای مازندران باز شد

 


 


راه‌اندازی کارناوال‌های تبلیغاتی، استفاده از بلندگو، شعارهای آرمانی، تهیه پوستر و برشوربا فیگورهای مختلف، کشاندن اسطوره‌های ورزشی، هنری و سیاسی از شیوه‌هایی است که در فضای تبلیغات انتخاباتی مازندران موج می‌زند. به هر روی، شور تبلیغاتی و انتخابات در مازندران به اوج رسید و مردم در تلاش هستند تا از بین شعارها، وعده و برنامه‌ها، داوطلبان موردنظر را روانه مجلس و خبرگان رهبری کنند.

استفاده از شعر و شعار بجای برنامه

پوستر و بر شور بسیاری از داوطلبان دهمین دوره انتخابات مجلس در مازندران با شعرهایی زینت داده‌شده است.
در روزهای پرشور و شعف تبلیغات، تأسیسات، درودیوارها، کیوسک‌ها، ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی و حتی تیر برق‌های وسط بلوارها و گوشه خیابان‌ها نیز از مظاهر تبلیغاتی بی‌نصیب نمانده‌اند و آگهی‌های تبلیغاتی و عکس نامزدها بر فراز آنان برافراشته شده است.
نصب تبلیغات بر روی تیر برق در دو شهر مازندران قربانی و زخمی نیز گرفت و به گفته آیت‌الله توکل داوطلب پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در مازندران، چه کسی پاسخگوی جان کارگری است که دریکی از شهرهای مرکزی استان به دلیل برق‌گرفتگی درگذشته است.حادثه نصب بنر دریکی از شهرهای غربی مازندران نیز موجب برق‌گرفتگی و سوختگی یک کارگر شده است.

اسطوره‌های ورزشی و فرهنگی به مازندران آمدند

دعوت از اسطوره‌های ورزشی مانند علی پروین، خداداد عزیزی غزال تیزپای فوتبال آسیا یا برخی از ملی پوشان و ایراد سخنرانی در جمع حامیان نامزدهای خاص، استفاده از هم‌چینی سریال‌های پرطرفدار، ساخت فیلم‌ها و تیزرهای تبلیغاتی از دیگر شیوه‌هایی است که برخی داوطلبان مجلس در مازندران از آن غافل نشده‌اند.

کرکری داوطلبان

در بین تبلیغات داوطلبان انتخابات مجلس در مازندران آنچه عجیب‌وغریب بوده، کرک ری دو داوطلب روی گزینه جوان‌ترین و خوش‌تیپ‌ترین است و یکی از این داوطلبان از یک‌گوشه استان به داوطلبی در گوشه دیگر پیام می‌دهد که آقای کاندیدا، جوان‌ترین و خوش‌تیپ‌ترین من هستم نه تو.

بازار داغ انصراف داوطلبان

در روزهای تبلیغات رسمی انتخابات، بازار انصراف داوطلبان هرروز داغ‌تر می‌شود و اولین انصراف در زمان رسمی تبلیغات بین داوطلبان مجلس خبرگان رهبری کلید خورد و حجت‌الاسلام مقدسی فرد با صدور بیانیه‌ای به نفع کاندیدای دیگر کنار کشید.
تا پایان روز سه‌شنبه به گفته مهرداد ابراهیمی دبیر ستاد انتخابات مازندران شمار داوطلبان انصراف داده از ادامه رقابت‌های انتخابان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به ۳۴ نفر رسید و ۱۵۱ داوطلب در میدان رقابت‌ها باقی ماندند.
برخی از داوطلبان انتخابات مجلس نیز با حضور در ستاد کاندیدای دیگر ضمن اعلام انصراف، نمایشتان را از آنان اعلام کرده‌اند.

کرکره احزاب بالا رفت

اگرچه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی در مازندران موسمی و فصلی است و به قول مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری مازندران، کرکره‌شان پس از انتخابات پایین کشیده می‌شود، اما چندی قبل، حزب‌ها و گروه‌های مختلف برای جلب مشارکت مردمی در استان فعال‌شده‌اند.
صدور بیانیه‌ها و تهیه لیست‌های انتخاباتی از کارهای مرسومی است که در آستانه انتخابات انجام می‌شود اما یک حزب نوظهور در نوشهر از کاندیداهای انتخابات می‌خواهد که برای رسیدن به ائتلاف و جلوگیری از تشتت آرا انصراف دهند و این درخواست مایه اعتراض برخی از کاربران فضاهای مجازی نیز شده است.

بوق‌های تبلیغاتی به ادارات رسید

ادارات مازندران در روزهای منتهی به انتخابات تبلیغاتی شدند و برخی از کارمندان و مدیران خواسته یا ناخواسته اسیر فعالیت‌های تبلیغاتی شدند که در این راستا برخی متخلفان از سمت اداری‌شان برکنار و برخی نیز توبیخ شدند.
تبلیغات سی و چهارمین انتخابات کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی به روز پایانی رسید و دبیر ستاد انتخابات مازندران ، با اشاره به تشکیل شماری پرونده‌های تخلف انتخاباتی گفت: پای برخی مدیران نیز به این پرونده‌ها باز شد که منجر به توبیخ شده است.

مهرداد ابراهیمی بیشترین تخلفات انتخاباتی را شامل فضاهای مجازی، نصب عکس و بنرهای بزرگ و خارج از استاندارد، راه‌اندازی کارناوال‌های تبلیغاتی، استفاده از بلندگو، تخریب و صدور شب‌نامه‌ها بیان کرد.

همچنین رئیس ستاد انتخابات مازندران نیز با اشاره به فضای آرام و رقابت پرشور انتخابات در این استان گفت: خوشبختانه تاکنون هیچ اقدام مؤثر غیرقانونی در فضای رقابتی در مازندران نداشته‌ایم.

علیرضا یونسی با توصیه و تذکر به برخی هواداران نامزدهای انتخاباتی افزود: همه هواداران و نامزدهای انتخاباتی باید در کنار رفاقت با یکدیگر رقابت کنند و از اصول انقلاب و مر قانون تخطی نکنند.

وی با اشاره به برخی تخلفات غیرقانونی در قالب تبلیغات نامزدها خاطرنشان کرد: در خصوص برخی تبلیغات غیرقانونی هم از سوی ستادهای نامزدهای مجلس خبرگان و هم از سوی نامزدهای مجلس گزارش‌ها تهیه‌شده که با دستور استاندار به‌عنوان رئیس کمیسیون بازرسی تبلیغات دراین‌باره به برخی ستادهای نامزدها مکاتبات تخلفات و تذکر داده‌شده است.

تبلیغات سی و چهارمین انتخابات در کشور به ساعت‌های پایانی نزدیک می‌شود و برگزاری همایش‌ها، ارسال پیامک‌های تبلیغاتی، برپایی سفره‌های رنگین شام و ناهار، ارائه اقلام تبلیغاتی نظیر بسته‌های اینترنتی به حامیان، عکس‌های سلفی و غیره در این دوره نیز مشهود بوده است و آنچه برخی از نامزدها از آن غافل شدند، برنامه محوری و توجه به کارکرد مجلسین بوده است.

دو میلیون و ۲۳۵ هزار و ۶۳۶ واجد شرایط رأی دادن در مازندران کمتر از ۲۴ ساعت دیگر فرصت دارند تا از بین شعارها و برنامه‌ها، ۱۲ منتخب را روانه مجلس شورای اسلامی و چهار داوطلب را راهی مجلس خبرگان رهبری کنند/مهر


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین