حرف شمال

کد خبر: 266
پرونده مرگ مادر بارداری که به‌همراه دردهای ناشی از زایمان در بیمارستان آیت‌الله طالقانی چالوس به کما رفته و جان به‌جان آفرین تسلیم کرد بنظر می رسد در این شلوغی انتخابات مخفی مانده است!

حرف شمال/ پرونده مرگ مادر بارداری که به‌همراه دردهای ناشی از زایمان در بیمارستان آیت‌الله طالقانی چالوس به کما رفته و جان به‌جان آفرین تسلیم کرد بنظر می رسد در این شلوغی انتخابات مخفی مانده است!
 
 

از شایعه تا واقعیت مرگ مادر باردار در چالوس/ پرونده ای که زیر شلوغی انتخابات مخفی مانده است!

 

به گزارش حرف شمال به نقل از فارس، این مادر 24 ساله‌ای که در ماه‌های آخر بارداری خود به‌سر می‌برد با مشاهده علایم درد ناشی از زایمان به بیمارستان آیت‌الله طالقانی چالوس مراجعه می‌کند که با تشخیص پرسنل بخش زایمان و برای وضع حمل طبیعی چند آمپول فشار به او تزریق می‌کنند اما در این میان بیمار به کما رفته و پزشکان با دیدن این وضعیت اقدام به عمل سزارین کرده و نوزاد را به‌دنیا می‌آوردند، اما فرشته مهربانی‌ها مادر بدون اینکه چشمانش به چهره معصوم نوزادش منور شود رخت از دنیا بر می‌بندد.

بدون شک ابهامی که در این زمان و با دیدن و یا شنیدن این وضعیت پیش می‌آید مشکوک بودن به تشخیص نادرست پرسنل بیمارستان و یا کوتاهی در نجات جان این مادر جلوه می‌کند و پزشکان متهم به مرگ این مادر می‌شوند.

خانواده‌های این مادر و فرزند که 9 ماه تحمل سختی همسر، دختر و عروس‌شان را از نزدیک مشاهده کرده و به این بانوی جوان نوید آینده‌ای روشن با تولد فرزند دلبندشان می‌دادند، قطعا فراق عزیزشان را آن‌هم در این شرایط بر نتابیدند و به‌راحتی پزشکان و کادر پزشکی بیمارستان آیت‌الله طالقانی چالوس را محکوم به مرگ نور دیده‌شان می‌دانند.

برای هر پدر و مادر و همسری سخت است که با هزاران امید و آرزو 9 ماه انتظار را به امید دیدن فرشته‌ای مهربان و گرمی بخشیدن به زندگی‌شان تحمل کنند و در زمان به‌بار نشستن محصول شاهد از بین رفتن ثمره شیرین زندگی خویش باشند، پس به‌طور طبیعی تنها فکری که در مغزشان خطور می‌کند این است که این مادر باردار تنها بر اثر بی‌توجهی کادر پزشکی آنها را تا ابد داغدار کرده است و محفل گرم زندگی‌شان را به سردی مبدل کرد.

با انتشار خبر مرگ این مادر جوان حدس‌ها و شایعاتی نیز قوت یافت و علت فوت این بانو مستقیما به پرسنل بیمارستانی که قرار بود تا وضع حمل این نوزاد در آنجا صورت بگیرد بر‌می‌گردد و قطعا در این میان هر کسی به‌نفع خودش به قاضی رفته و حکم صادر می‌کند.

پس از انتشار خبر فوت این بانوی جوان حرف‌ها و حدیث‌هایی  مانند "باز هم پزشکان بیمارستان آیت‌الله طالقانی چالوس دسته گل به آب دادند، مادر باردار چالوسی با سهل انگاری به‌کام مرگ رفت، بی‌توجهی عامل مرگ مادر باردار چالوسی و ... از سوی رسانه‌های مجازی و مکتوب شدت یافت و خبرگزاری فارس را بر آن داشت تا علت حادثه را از زبان مدیر شبکه بهداشت و درمان چالوس و رئیس بیمارستان آیت‌الله طالقانی این شهرستان جویا شود.

مدیر اداره شبکه بهداشت و درمان شهرستان چالوس که خود چند روزی برای انجام ماموریت کاری در منطقه حضور نداشت در این باره گفت: معاون شبکه بهداشت و درمان چالوس با وقوع این حادثه جلسات متعددی را با تنی چند از متخصصان، مشاوران، پزشکان متخصص داخلی و جراحی و اساتید دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار کردند تا علت واقعی این مرگ مشخص شود.

حدیث گردکلی با اشاره به اینکه اطلاعات کافی و دقیقی در زمینه مرگ این مادر باردار در دست نیست، افزود: قطعا فوت مادر جوان آن‌هم همزمان با وضع حمل بسیار سخت و تاسف برانگیز است، اما شهروندان، خانواده این مرحومه و اصحاب رسانه نباید بدون اعلام نتایج حاصل از علت مرگ شایعاتی مبنی بر سهل‌انگاری و کوتاهی کادر پزشکی این بیمارستان را منتشر کرده و جو را متشنج کنند.

وی ضمن تسلیت به خانواده این مادر خاطر‌نشان کرد: با جمع‌بندی نتایج حاصل از این جلسات و آزمایشات قطعا علت مرگ این مادر باردار به اطلاع می‌رسد و از شهروندان می‌خواهیم تا روشن نشدن نتیجه خونسردی خود را حفظ کرده و از تشویش اذهان عمومی بپرهیزند.

محمد خواجوی رئیس بیمارستان آیت‌الله طالقانی شهرستان چالوس نیز در این مورد گفت: جلسات متعددی پیرو مرگ این مادر باردار با حضور متخصصان و پزشکان برگزار شد تا علت اصلی فوت بیمار مشخص شود.

وی با انتقاد از اشاعه اخبار کذب از سوی برخی از رسانه‌ها گفت: تا زمانی‌که تیم پزشکی و متخصصان با مشاهده جزییات و نتایج آزمایشات این بیمار علت مرگ وی را اعلام نکردند مردم نباید به شایعات دامن زده و علت مرگ را بدون داشتن سند و مدرکی به کادر پزشکی متحمل کنند.

اخبار مربوط به علت اصلی مرگ این مادر باردار پس از بررسی پرونده پزشکی و اعلام نظر کادر پزشکان متخصص و اساتید دانشگاه علوم پزشکی مازندران منتشر خواهد شد/ فارس


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین