حرف شمال

کد خبر: 221
در نامه سرگشاده به نماينده نور و محمودآبد عنوان شد؛
يك فعال سیاسی و اجتماعی استان مازندران طی نامه ای اعتراضی به فیاضی نماینده نور و محمود آباد در مجلس شورای اسلامی نسبت به عملکرد این نماینده انتقاد کرد.

به گزارش حرف شمال، به نقل از نگاه مازندران ( نگاه نیوز) رضا شیخ پور فعال سیاسی و اجتماعی استان مازندران طی نامه ای اعتراضی به فیاضی نماینده نور و محمود آباد در مجلس شورای اسلامی نسبت به عملکرد این نماینده انتقاد کرد ؛
 

آقای فیاضی به دلیل همنوایی تان با "جبهه پایداری" از مردم ایران عذر خواهی کنید...

 

متن نامه ای که به تحریریه نگاه ارسال شد بدین شرح میباشد:
 
به نام خدا

جناب آقای دکتر عبدالوحید فیاضی

نماینده محترم مردم شریف نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی

با سلام و تقدیم احترام

سالهاست که اهل شرارت با رفتارهای هنجارشکنانه خود، حیثیت مازندران را مخدوش کرده اند؛ زورآزمائی، قدرت نمائی و مزاحمت برای نوامیس مردم، برخی از زوایای توحشی است که اهل شرارت طی سالیان اخیر از خود بروز داده اند. در گذر این سالها متأثر و متأسف بوده ایم که دستگاه های قضائی و انتظامی و نیز ارگان های متصدی صیانت از فرهنگ عمومی، اقدامی مؤثر برای برچیده شدن بساط شرارت این بداندیشان نشان نداده بودند تا اینکه جسارت این بدنامان بدان جا رسید که با انتشار صحنه هائی هراس انگیز از قدرت نمائی خود در فضای مجازی، جامعه را دچار وحشت نمودند و دل هزاران شهروند مازنی را به درد آوردند. متأسفانه تعدد نزاع های خیابانی و جنایت های مکرر با سلاح سرد توسط اوباش طی سالیان اخیر، امنیت روانی را در برخی شهرها ربوده و بر پیشانی سرزمینی که فرزانگانی همچون نیما یوشیج و پروفسور پیروز مجتهدزاده را به ایران معرفی کرده، القاب و عناوین قلدری و قداره کشی حک کرده اند. سالها بی تفاوتی در برابر این رویه نادرست منجر به آتشفشان خشم و نفرت عمومی اخیر جامعه شده به نحوی که اینبار اصحاب آزاده در سنگر رسانه به داد فرهنگ بومی منطقه رسیده اند تا از زوال فرهنگی که مولفه هایش علم و ادب و هنر بوده جلوگیری نمایند. رسانه های نوشتاری و دیداری و شنیداری طی روزهای اخیر با شجاعت از این بحران، پرده گشودند و صدا و سیمای جمهوری اسلامی نیز علیرغم آنکه به واسطه جانبداری های مفرط از یک جناح سیاسی، بر عملکردش نقدهائی جدی وارد می دانیم اما در ارتباط با این مقوله، بی واهمه و کاملاً سنجیده ورود پیدا کرده است تا مددرسان شهروندان مازندرانی برای خاتمه دادن به این شرارت ها باشد. اما شرمساریم که جنابعالی به جای تقدیر و تشکر از اهالی رسانه و دستگاه های قضائی و انتظامی و امنیتی، روز گذشته با ارسال نامه ای خطاب به ریاست سازمان صدا و سیما، به یکباره در قامت مدافع فرهنگ و حیثیت مردمان نور ظاهر شُدید و احتمالاً خود را همچون مشروعه خواه عصر مشروطه دانسته اید و پرده برداری صدا و سیما از این شرارت ها را موجب جریحه دار شدن احساسات پاک مردم شهرستان نور اعلام داشته اید و پیشتر از شما نیز فرماندار فعلی نور که منسوب به جنابعالی می باشد موضعی مشابه اتخاذ کرده و حتی پا را فراتر نهاده و اقدام صحیح رسانه ها در آگاهی رسانی و پرده برداری از این بحران را به مثابه فراهم نمودن خوراکی برای رسانه های معاند خارج از کشور قلمداد کرده است! به راستی گمان می برید کتمان کردن این دمل چرکین، موجب صیانت از حیثیت شهروندان نوری می شود؟! به جای اینکه طی چهار سال نمایندگی مردم در پارلمان ایران، دستگاه های ذیربط را به دلیل مسامحه در برابر این رعب افکنی ها بازخواست نمائید و در مسیری صحیح مدافع آبروی نور سرافراز باشید اما در عوض به دلایلی نامعلوم همواره سکوت کرده اید و اینک که صحابه مظلوم رسانه به داد مردم رسیده اند نوک پیکان حمله ی خود را به سوی دادگران، نشان گرفته اید؟! به راستی اینگونه فرهیختگی و خردگرائی مردم نور را در مجلس، نمایندگی می کنید؟!

با طلیعه تدبیر و خردگرائی در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 امید به حل مناقشات نفسگیر بین المللی شکل گرفت و در حالی که طی سالیان گذشته ملت ایران زیر بار سنگین تحریمها قد خمیده شده بودند اما دکتر ظریف و تیم مذاکره کنندگان با شایستگی تحسین برانگیز، برجام را به فرجام رساندند؛ در مقطع دو سال اخیر که دیپلمات های توانمند ایرانی در حال مذاکره با ابرقدرتهای جهانی بودند ظاهراً شما در پارلمان، منسوب به جریانی موسوم به "جبهه پایداری" بودید که گویا نفسشان از جای گرم بلند میشد و زجر ملت و علائم فروپاشی اقتصاد ملی را نمی دیدند و برخی از چهره های منسوب به این جریان، همواره دیپلمات ارشد کشور را مورد دشنام و افترا قرار میدادند؛ به راستی روشنگری رسانه ها و در رأس آنها صدا و سیما در ارتباط با رعب افکنی های اهل شرارت، موجب جریحه دار شدن احساسات پاک مردم نور شده یا اینکه انتساب نماینده این شهر به جریان هائی تندرو موجب سرافکندگی مردم نور و محمودآباد می گردد؟! به جرم تنویر افکار عمومی و مجاب کردن دستگاه های ذیربط برای برخوردی مقتدرانه با شرارت های اخیر، از ریاست رسانه ملی درخواست کرده اید که از مردم نور عذرخواهی کند؛ آیا گمان نمی برید این شما هستید که باید به واسطه کوتاهی در پیگیری برچیده شدن رخت شرارت از دیارتان و نیز همراهی احتمالی خود با "جبهه پایداری" در پارلمان، نه فقط از شهروندان نوری که از ملت ایران عذرخواهی کنید؟اخیراً کلیپی از شما مشاهده گردیده که طی مصاحبه ای خواستار اجرای پروژه احداث متروی تهران - شمال شده اید! وقتی این مصاحبه را رویت کرده ام متأسف شدم که چرا یک نماینده مجلس باید رسالت نمایندگی خود در پارلمان را اشتباه فرض کند و به جای قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون، با نقض اصل تفکیک قوا، در امور اجرائی دخالت کند! جدای از آن، چنانچه فرضاً به لحاظ تکنیکی و ریالی اجرای چنین پروژه ای میسر باشد آیا محاسبه کرده اید که اجرای چنین پروژه ای چه بلائی بر سر منابع طبیعی و محیط زیست منطقه می آورد و سیر شکل گیری توازن توسعه اجتماعی را برهم می زند؟! آیا بهتر نبود که به جای چنین ایده پردازیی هائی، به واسطه وظیفه ای که قانون برای یک نماینده پارلمان قائل شده به دولت پیشین تذکر میدادید که اجرای پروژه تعریض جاده هراز را تسریع نماید؟ البته خرسندیم که طی دو سال اخیر با اهتمام ویژه جناب دکتر علی نورزاد (معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور) که اصالتاً نوری بوده ولی بزرگ شده آمل هستند تعریض جاده هراز و همچنین محور آمل به چمستان شتابی مضاعف گرفته است هرچند که برخی نمایندگان مجلس بخواهند تسریع اخیر در اجرای این پروژه ها را به نام خود معرفی نمایند!

جناب آقای دکتر فیاضی؛

مجدانه از شما انتظار میرود رفتاری از خود بروز ندهید که خدای ناکرده نشانی از عوامفریبی در آن مشاهده گردد بلکه پیشنهاد می شود به جای اینکه تلاش اصحاب رسانه را تحقیر نمائید بهتر است با تغییر رویه، از اهتمام و اقتدار اخیر دستگاه های قضائی، امنیتی و انتظامی در برخورد افتخارآمیز با این شرارت ها تشکر نمائید به امید آنکه این اقتدار پایدار بماند./

با سپاس و آرزوی توفیق روزافزون

رضا شیخ پور - روزنامه نگار و فعال مدنی

8 بهمن سال 1394


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین