حرف شمال

کد خبر: 22
انتشار گزارشی که باعث نگرانی حامیان محیط زیست شد
جنگل های مازندران زمانی مهم ترین زیستگاه پلنگ بود ولی در چند دهه اخیر این گونه وحشی کمتر توسط انسان دیده شد.

به گزارش حرف شمال، مسلم آهنگری در گفت و گو با ایرنا افزود : گزارش های مکرر مردمی و مشاهدات عینی ماموران حفاظت محیط زیست نشان دهنده افزایش جمعیت پلنگ در جنگل های استان مازندران است.
وی با بیان اینکه بشدت پیگیر پرداخت خسارت و غرامت بابت حمله پلنگ به دام های دامداران هستیم ، گفت : از آنجایی که قلمرو زندگی پلنگ در مازندران گسترده و جمعیت آن هم رو به افزایش است ، حمله این حیوان درنده به دامداران بالا دست نیز دور از انتظار نیست.
آهنگری با بیان اینکه پرداخت خسارت به دامداران بابت حمله پلنگ از راهکارهای جلوگیری از شکار این حیوان است ، بیان داشت : تا کنون از طریق دوربین حفاظت محیط زیست نیز چندین قلاده پلنگ در نقاط مختلف استان از جمله کیاسر، سوادکوه و بهشهر مشاهده شده است.
شکار پلنگ در مازندران بتازگی با انتشار عکسی در فضای مجازی به دغدغه جدی دوستداران محیط زیست در کشور تبدیل شده است.
عکس منتشر شده لاشه یک قلاده پلنگ را به همراه شکارچی نشان می دهد.
در همین حال روابط عمومی حفاظت محیط زیست مازندران روز سه شنبه از دستگیری این شکارچی در سوادکوه پس از انتشار عکسش در فضای مجازی خبر داد.
این روابط عمومی نوشت : به دنبال انتشار عکسی در فضای مجازی که فردی با پلنگ شکارشده عکس یادگاری گرفته بود، بلافاصله عکس مذکور توسط ریاست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سوادکوه در بین پرسنل و همیاران محیط زیست پخش شد که با پیگیری های لازم فرد مذکور شناسایی و دستگیر شد و پرونده وی در دادگستری در حال رسیدگی است.
جنگل های مازندران زمانی مهم ترین زیستگاه پلنگ بود ولی در چند دهه اخیر این گونه وحشی کمتر توسط انسان دیده شد.
گزارش های محیط زیست مازندران نشان می دهد که جمعیت پلنگ در مناطق کوهستانی و جنگلی مازندران از پنج سال پیش رو به افزایش گذاشت و در دو سال اخیر گزارش هایی از حمله این حیوان درنده به دامداران و دامهایشان نیز منتشر شده است


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین