حرف شمال

کد خبر: 201
همراه با نگرشی کوتاه بر عملکرد فرماندار جدید؛
فرمانداری شهرستان نوشهر از جمله فرمانداری های موثر و حساسی است که سال ها پس از دولت اصلاحات و حتی دوسال پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، رنگ اصلاح طلبی را در سطح فرماندار به خود ندیده بود.

فرمانداری شهرستان نوشهر از جمله فرمانداری های موثر و حساسی است که سال ها پس از دولت اصلاحات و حتی دوسال پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، رنگ اصلاح طلبی را در سطح فرماندار به خود ندیده بود.
تبلور دیرهنگام "تدبیر " در نوشهر
 
 
حرف شمال/ یادداشتی از سید مسعود موسوی؛ همانطوری که می دانیم فرمانداری بعنوان عالی ترین نهاد و فرماندار به عنوان شاخص ترین فرد در ساختار سیاسی شهرستان محسوب می شود. لذا اهمیت این جایگاه نشان می دهد که فردی توانمند، خلاق و در شرایط فعلی همسو با دولت تصدی گری این امور را بر عهده گیرد. مهمترین حوزه وظیفه مندی فرمانداری در کنار وظایف اجرایی و نظارتی با توجه به شرایط کنونی، وظیفه برگزاری انتخابات را برعهده دارد که از منظر اهمیت مطالبات اجتماعی سیاسی و انتخاب نمایندگان صالح و کارآمد در جایگاه خاص و مهمی است. بعد از ۲۴ خرداد ۹۲ و با خلق حماسه مردم در پیدایش دولت تدبیر و امید و نقش جدی اصلاح طلبان در پیروزی حسن روحانی، فصلى جدید ، پویا و پر نشاطی در عرصه سياست خارجی و داخلی رقم خورد. آهنگ تغییر در ساختار مدیریت کلان، میانی و پایین هرچند به کندی و با تاخیر دو سالانه جاری شد اما دولت در نیمه راه با شناخت از اين آسيب ها به درستى تمرکز خود را برای این تغییرات سعه نهاد تا بارقه های امید در این مسیر پرتلاطم ناکارآمدی هشت سال قبل از دولت تدبیر و امید به طلوع و شکوفایی مبدل گردد.

در این میان در سطح استان مازندران و فرمانداری شهرستان نوشهر از جمله فرمانداری های موثر و حساسی است که سال ها پس از دولت اصلاحات و حتی دوسال پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، رنگ اصلاح طلبی را در سطح فرماندار به خود ندیده بود. اما اکنون پس از دو سال از رای مردم به تغییر، عطر اصلاحات و اعتدال با حضور دکتر علی شادمان به عنوان فرماندار شهرستان نوشهر، فضای شهرستان را عطرآگین و امید را به شهروندان دمید.

هر چند علی شادمان مدت زمان کوتاهی است که تصدی این پست را به عهده گرفتند، اما عملکرد مثبت وی در همین مدت زمان کوتاه، خبر از چشم اندازی روشن و مبارک دارد.
در این برهه کوتاه عملکرد دکتر شادمان را می توان در بخش سیاسی و عمرانی مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.

در بخش سیاسی که اکنون نیز انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را در پیش داریم، مواضع وی و تاکیدش بر قانونمندی و قانون گرایی، توصیه ناپذیری، فضای باز و پرنشاط سیاسی و نگاه اعتدال را می توان نقطه مثبتی از دیدگاه وی دانست. در عمل نیز در روند پیشینی و پسینی در ایام ثبت نام های انتخابات و مراحل صلاحیت ها، عملکرد وی را با وجود مدت زمان کوتاه از حضورش و آشنایی کم با برخی مهره های سیاسی درون شهرستان و مواجه با جانمایی برخی منفعت طلبان بجای اصلاح طلبان واقعی، می توان مثبت ارزیابی کرد؛ که اگر وی آن درایت و تدبیر کامل را نداشت، قطعا با توجه به مواضعی که در حین بررسی صلاحیت کاندیداها داشتند، خروجی این امر به مراتب بدتر از این تحصیل می گردید.

در حوزه عمرانی نیز عملکرد وی چشمگیر است. همینکه علی شادمان از بدو ورودش بر روی این حوزه تمرکز کرد و وارد عمل شد، نشان از عملگرایی دکتر شادمان دارد که این امر به مانند گوهری نایاب در شهرستان ما درخشان گردید. شکستن قفل بی تدبیری ۱۰ ساله زیرگذر موسی آباد ظرف کمترین زمان، حساسیت جدی در روند شتاب بخشی به توسعه بندر و راه دسترسی بندر نوشهر، توجه به سند توسعه شهرستان، بازدید میدانی از راه سخت کجور به نوشهر، توسعه عملیاتی محوطه فرمانداری، حذف سازه ای موانع پروازی فرودگاه و بسیاری دیگر بخشی از عملکرد وی در حوزه عمران و آبادانی است که انشالله حضور دکتر شادمان در شهرستان منشاء خیر خواهد بود و با همت همه ی شهروندان نیز آینده ای روشن را در چشم انداز می توان دید.
در پایان به مصداق این شعر حافظ که از کلام دکتر روحانی رئیس جمهور تدبیر و امید جاری و ساری شد باید به عملکرد علی شادمان فرماندار دولت تدبیر و امید در نوشهر زمزمه کرد;
همتم بدرقه راه کن ای طایر قدس
که دراز است ره مقصد و من نوسفرم

سید مسعود موسوی ميركلايى/ عضو شورای اصلاح طلبان شهرستان نوشهر


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین