حرف شمال

کد خبر: 192
سیروس زندآسا از پیشکسوتان کشتی ایران و هم‌دوره جهان پهلوان تختی به‌علت کهولت سن و بیماری درگذشت.

سیروس زندآسا از پیشکسوتان کشتی ایران و هم‌دوره جهان پهلوان تختی به‌علت کهولت سن و بیماری که چند مدتی در بیمارستان شهید بهشتی نوشهر بستری بود، درگذشت.
به گزارش حرف شمال ، مرحوم زندآسا صاحب عناوین مختلف چندین دوره قهرمانی در سال‌های دهه 30 و 20 بود.
وی مربی کاظم تک‌تاز از پیشکسوتان مطرح و رئیس اسبق هیئت کشتی شهرستان نوشهر و رئیس هیئت کشتی کیش بوده که همراه وی از تهران به نوشهر آمد و سال‌ها در مازندران ساکن بود.
فرماندار نوشهر در پيامي اين فقدان را تسليت گفت. در پيام علي شادمان فرماندار نوشهر آمده است:

هم دوره جهان پهلوان تختي در نوشهر درگذشت/ پيام تسليت فرماندار نوشهر در پي درگذشت"زندآسا"

 


«انا لله و انا الیه راجعون»
 پهلوان «سيروس زند آسا» قهرمان نامدار و پیر کشتی ایران از خطه استان مازندران وشهرستان نوشهر بود که سال‌ها در شیوه درس آموزی مکتب جوانمردی و پهلوانی موی سپید کرد و بر سکوهای قهرمانی، نامی ماندگار از خود به یادگار گذاشت. 
غیور مرد کشتی کشور که پس از سال‌ها افتخار آفرینی در میدان رزم و هم تيمي با جهان پهلوان تختي، نام کشورمان را با برافراشتن پرچم ایران در عرصه مختلف پر فروغ ساخت و در همه پیکار‌هایش، مردانه و جوانمردانه در میدان نبرد با حریفان ظاهر شدو صلابت و اقتدار کشتی گیران ایرانی را در جهان به رخ همگان کشید. 
امروز مدالهای افتخار این شیر فرزندنوشهري در عرصه‌های جهانی بر تارک این استان وشهرستان تا ابد خواهد درخشید. اینجانب ضمن عرض تسلیت غروب این قهرمان نامی به جامعه ورزش کشور و علی الخصوص به داغداران عرصه کشتی قهرمانی و نیز خانواده داغدار آن سفر کرده از ذات اقدس الهی صبر جزیل را براي آن فقيد سعيد مسئلت می‌نمایم/ علي شادمان فرماندار شهرستان نوشهر


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین