حرف شمال

کد خبر: 19
رامسر حدود 300 کیلومتر فاصله زمینی با مرکز استان دارد ولی فاصله کلامی بین این دو منطقه یعنی شرق تا غرب به اندازه زمین تا آسمان است

به گزارش حرف شمال به نقل از خبرگزاری فارس در رامسر، یک و یک و یک؛ دو و دو دو ، رامسر در مسابقه طناب‌کشی بر سر پردیس خودگردان پزشکی رامسر در رقابت با قدرتمندان غرب استان قرار گرفته است، زخم کهنه‌ای که هر بار سر باز می‌کند و بی‌مهری مسئولان را به یاد مردم منطقه غرب مازندران می‌اندازد. 

 به واقع از زمان تاسیس دانشگاه بین‌الملل علوم پزشکی در شهرمان  از این حسن نیت و هبه‌ای که مسئولان مرکز استان به ما داشتند شگفت‌زده بودیم. عجب اینکه برای نخستین‌بار شهر ما را در این زمینه جز آمار حساب کردند. بعد پیش خودمان تجزیه و تحلیل کردیم که شاید این دانشگاه بخاطر نقش توریستی رامسر در این شهر تاسیس شد .خوب حقیقتا باور چنین لطفی برای ما سخت بود چرا که مسبوق به سابقه نبود و به خودمان گفتیم شاید این‌گونه خواستند خاطره تلخ دانشگاه شاهد را که شبانه از شهرمان بردند از دل ما بیرون برود.

رامسر حدود 300 کیلومتر فاصله زمینی با مرکز استان دارد ولی فاصله کلامی بین این دو منطقه  یعنی شرق تا غرب به اندازه زمین تا آسمان است هر چند ناگفته نماند مسئولانی آمدند و هستند که تلاش شبانه‌روزی‌شان در تفویض اختیارات و نزدیک کردن شرق مازندران به غرب مازندران قابل مشاهده همگان است.

هنوز مردم رامسر داستان دانشگاه دولتی شاهد را که با دلایل واهی به تهران انتقال داده شد را فراموش نکردند، انتقالی که دل صدها نفر از دانشجویان و اساتید را شکست و آنها را از شهر و دیارشان به شهری غریب روانه ساخت.

حال داستان انتقال دانشگاه بین‌الملل علوم پزشکی رامسر، که با وجود میلیون‌ها اعتبار مانده و مسکوت شده در حساب بانکی دانشگاه، هنوز فکری برای دانشجویان نکردند و به جای اینکه هیئت علمی استخدام کنند و امکانات رفاهی را افزایش دهند و ساختمان نیمه‌کاره پشت بیمارستان رامسر را که برای این پردیس در هفته دولت سال گذشته کلنگ‌زنی شد را راه بیاندازند، ولی راحت‌ترین راه که شکستن دل مردم منطقه غرب مازندران است را برگزیدند.

حال ما در مقام سوال می‌پرسیم؟ چرا نکردید؟ چرا چند درصد از شهریه دانشجویان به حساب دانشگاه علوم پزشکی در ساری واریز می‎شد؟ مگر نه اینکه بیمارستان دندانپزشکی ساری و علوم پزشکی بهشهر بعد این دانشگاه کلنگ زده شد‌، حال چرا دانشگاه بین‌الملل رامسر خار در گلو شد و بهانه دانشجویان و اساتید و  دوری راه و .... را آوردید؟

مگر این همه سال مردم مشکلاتشان را فریاد نزدند، پس چرا رسیدگی نشد چرا تفویض اختیارات به ندرت و کندی صورت گرفت، چرا به جای همدلی و همزبانی، می‌خواهید زخم کهنه غرب استان سر باز کند؟

* به شایعات دامن زده نشود

ربیع فلاح استاندار مازندران در فروردین سال گذشته اعلام کرده بود که چنین کاری صورت نخواهد گرفت و بهتر است به این شایعات دامن زده نشود.

وی افزود: اگر وزارتخانه هم بخواهد این اقدام را انجام دهد من در کنار مردم رامسر هستم و هرگز خودم را جدای از هیچ کجای مازندران نمی‌دانم.

البته این مغناطیس شهر رامسر است که به گونه‌ای که نیرو بیکار مرکز استان یا شهرهای مجاور آن را به رامسر می‌کشاند.

*تا جان دارم برای ماندن این دانشگاه دفاع می‌کنم

امام جمعه شهرستان رامسر امروز با اشاره به اینکه خداوند به ما توفیق خدمت به مردم خوب و مهربان رامسر را داده است، گفت: همیشه علاوه بر نقش گردشگری به رامسر نگاه علمی به عنوان شهری دانشگاهی را هم داریم.

حجت‌الاسلام جلیل مرتضوی افزود: تا جان دارم برای ماندن این دانشگاه در رامسر دفاع می‌کنم ولی اگر این دانشگاه رفتنی شود، می‌گویم هر آنچه را که باید بگویم.

وی درباره موضوع انتقال دانشگاه بیان داشت: با وحدت و همدلی که بین مردم و مسئولان وجود دارد ما نخواهیم گذاشت که انتقال دانشگاه اتفاق بیفتد.

مرتضوی با بیان اینکه در این باره مورد کم‌لطفی قرار گرفتیم، تصریح کرد: به جد هم پیگیر این موضوع هستیم و ایستادگی خود را داریم.

*هزینه تربیت دانشجو در رامسر هزینه‌بر تر از ساری نیست 

یکی از مسئولان راه‌اندازی پردیس خودگران پزشکی رامسر اظهار کرد: در گذشته هر زمان شایعه انتقال این دانشگاه می‌پیچید، در وهله نخست از مسئولان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، جویای امر می‌شدیم که همیشه پاسخمان این بود که قصدی برای انتقال این دانشگاه وجود ندارد.

سبحان بهرامی افزود: ما کم کم دیدیم که در بخشنامه‌ها اسم رامسر حذف شده است و یک بار به دانشجویان می‌سپارند که محل دانشگاه را خود انتخاب کنند و یک بار دوری راه اساتید را بهانه می‌آورند و همین‌طور کش و قوس‌ها تا امسال ادامه داشت.

این پزشک رامسری خاطرنشان کرد: کم کم ثبت‌نام دانشجویان از رامسر به ساری جابه‌جا شد و حالا هم انتقال دانشگاه که سرمایه مردم این منطقه است را می‌خواهند با دلایل عنوان شده جابه‌جا کنند.

وی خاطرنشان کرد: ما عملا گول صحبت‌ها را خوردیم، به ما می‌گفتند که تربیت دانشجو پزشکی در رامسر هزینه‌بر است و بیمارستان رامسر مجهز نیست و کمبود امکانات مانع پیشرفت دانشجوست.

بهرامی ادامه داد: در پاسخ می‎گویم که کی گفته که هزینه تربیت دانشجو در رامسر هزینه‌بر تر از ساری است، مگر هفت سال فرصت نداشتید که ساختمان نیمه‌کاره 36 ساله پشت بیمارستان رامسر را که کلنگش را هم زدید را تکمیل کرده و در اختیار دانشجویان قرار دهید، پس چه شد با وجود 4 میلیارد تومان پول اعم از 2 میلیارد اعتبار دولتی و 2 میلیارد اعتبار خود دانشگاه، این ساختمان پیشرفت نکرده است.

* وزیر بهداشت باید در صحن مجلس جوابگو باشد

نماینده مردم رامسر، تنکابن و عباس‌آباد نیز  بیان کرد: این دانشگاه از آن رامسر و منطقه است و اگر بحث انتقال آن همین‌طور ادامه یابد، وزیر بهداشت و درمان و پزشکی در این خصوص باید در صحن مجلس جوابگو باشد.

شمس‌الله شریعت‌نژاد افزود: ما تمام امکانات را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دادیم و آنها باید امکانات را بهتر و بهتر می‌کردند نه اینکه صورت مسئله را فقط به ضرر رامسر پاک کنند.

وی گفت: نگرانی مردم از جریان انتقال این دانشگاه واضح و قابل مشاهده است و تمام توان خود را برای برطرف شدن این دغدغه مردم، به کار خواهم گرفت.

به گزارش فارس، پردیس خودگردان دانشگاه علوم پزشکی مازندران ـ رامسر در نیم سال دوم تحصیلی 88-1387 با پذیرش دانشجو در رشته‌های پزشکی عمومی و داروسازی به تعداد 30 نفر دانشجو در هر رشته شروع به فعالیت کرده است که تمام دوره‌های آموزشی علوم پایه و بالینی در این واحد برگزار می‌شود.

ستاد مرکزی دانشگاه با مساحت 2400 متر زیربنا و 4 هزار متر محوطه در سه طبقه در خیابان آیت‌الله طالقانی قرار دارد، بیمارستان‌های امام سجاد (ع ) رامسر و شهید رجایی تنکابن بیمارستان‌های آموزشی این واحد هستند.


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین