حرف شمال

کد خبر: 178
"انتخابِ اصلح" در حوزه های انتخابیه مازندران:
"انتخاب اصلح" عبارتی است که معمولا در هنگام انتخابات به گوش می رسد. هر طیف و جریان سیاسی به فراخور برنامه ها و اهدافی که دارد شخصی را به عنوان "نماینده اصلح" انتخاب و تبلیغ می کند. اما این انتخاب اصلح چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

یه گزارش حرف شمال، "انتخاب اصلح" عبارتی است که معمولا در هنگام انتخابات به گوش می رسد. هر طیف و جریان سیاسی به فراخور برنامه ها و اهدافی که دارد شخصی را به عنوان "نماینده اصلح" انتخاب و تبلیغ می کند. اما این انتخاب اصلح چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ چرا همه بر این نکته اصرار دارند که باید انتخاب اصلح انجام شود و اساسا آیا در شرایط انتخاباتی تعیین معیار برای فرد اصلح امکان پذیر است؟

در استان مازندران رای دهندگان بیشتر بر اساس معیارهایی غیر از معیار حزبی در انتخابات مجلس مشارکت می کنند.
 

استان مازندران به چه نماینده هایی نیاز دارد؟ / عدم کارایی احزاب در شهرستان ها

 

 
به دلیل اینکه اولا احزاب در مازندران به درستی کار معرفی خود را انجام نداده اند و بیشتر مردم تفاوت و تمایز بین حزب ها را نمیدانند که همانطور که گفته شد این ایراد بیشتر برمی گردد به خود احزاب تا مردم و دوم به دلیل اینکه هنوز مشارکت حزبی و تعیین اولویت ها بر  اساس منافع حزبی در کشور ما تئوریزه نشده است.
فلسفه وجودی حزب بر مبنای رویکردهای سیاسی استوار است در صورتی که در شهرستان ها با توجه به ضعف مفرط  در زمینه توسعه و امکانات اولیه در بسیاری از مناطق محروم،اولویت با گسترش خدمات و شعارهای عمرانی است. با توجه به اینکه احزاب اولویتشان مباحث کلان و تصمیمگیری های ملی است در شهرستان ها به سبب عقب ماندگی های اقتصادی و عمرانی  وجاهت لازم را ندارند و مردم اکثرا دنبال کسانی می روند که شعارهای عمرانی مطرح می کنند.
 برای مثال اگر نماینده ای از حوزه انتخابیه تهران شعار تبلیغاتی خود را بر مبنای ساخت پارک ، پل و اتوبان متمرکز کند نه تنها هیچ شانسی برای خود نباید متصور شود بلکه به دلیل اشباع شدن پایتخت از این امکانات و از اولویت خارج شدن اینها از لیست نیازهای مردم،نوعی ضد تبلیغ هم برایش محسوب می شود.
در تهران شهروندان به دلیل اغناء،ارضاء و اشباع امکانات زیرساختی و عمرانی به دنبال مسائل کلان هستند ، خلائی که در شهرستان ها به شدت احساس می شود و برعکس شهرهایی مانند تهران مردم به دنبال زیرساخت ها می گردند و هر کسی که شعارهای قشنگتری در مورد تحول و استقرار این امکانات عمرانی مطرح کند در اولویت رای دهندگان فارغ از جریان و حزب سیاسی قرار می گیرد.
در استان مازندران برخی از کاندیداها بدون توجه به این مباحث مهم شعارهای خود را بر اساس تعداد نطق های مجلس و معاونت فلان وزیر یا درصد نفوذ خود در بین احزاب انتخاب کرده اند ،کاری که نه تنها به زیانشان تمام خواهد شد بلکه برای اکثر مردم هیچ مفهومی ندارد و ارتباط خاصی با آن برقرار نمی کنند.
این مدعیان دقت ندارند که معاونت وزیر و نطق فراوان در مجلس برای شهروند شهرستانی نان و آب نمی شود.
او دنبال ساخت درمانگاه در روستای محل زندگیش یا ساخت شهربازی در شهر محل سکونش می گردد و هر کسی در حرف و عمل این کارهای کوچک اما موثر در زندگی وی را مد نظر قرار دهد بدون در نظر گرفتن حزب بازی های مرسوم در لیست علاقمندی هایش جای خواهد گرفت.. در شماره بعدی این بحث به ویژگی های نماینده اصلح از چشم مردم هر حوزه انتخابیه می پردازیم و با جریان ها و احزاب سیاسی که کارایی لازم را در مازندران ندارند فعلا کاری نخواهیم داشت ... ممنون که ما را دنبال می کنید/ منبع: وارش نیوز


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین