حرف شمال

کد خبر: 177
نگرشي كوتاه در آرايش رقابتي انتخابات در نوشهر، چالوس و كلاردشت
شايد رقابت سنتي در حوزه انتخابيه نوشهر، چالوس و كلاردشت با رد صلاحيت هريك از رقيب سنتي به پيروزي گزينه خوش شانس سوم منجر شود.

شايد رقابت سنتي در حوزه انتخابيه نوشهر، چالوس و كلاردشت با رد صلاحيت هريك از رقيب سنتي به پيروزي گزينه خوش شانس سوم منجر شود.

شكست رقابت دو نماينده؛ برنده خوش شانس در قطب سوم

 


يادداشت اختصاصي حرف شمال/ اگرچه تا زمان 7 اسفند روز انتخابات مجلس شوراي اسلامي تنها چند روزي بيشتر از 50 روز نمانده است اما آرايشي انتخاباتي در نوشهر و چالوس و كلاردشت با موج جديد ردصلاحيت و عدم كسب احراز صلاحيت دستخوش تغييراتي فراواني خواهد شد.

در اين نگارش كوتاه بنا نيست به جزئيات بيشتر پرداخته شود و يا نام افراد خاصي در آن مطرح گردد اما كوتاه ترين تحليل در حد فاصل اعلام ردصلاحيت ها و زمان قانوني اعتراض داوطلبان رد شده، اين تحليل را بوجود آورده كه جدال رقابتي دو تن از داوطلبان كه تجربه نشستن در صندلي بهارستان را به نمايندگي از حوزه انتخابيه نوشهر، چالوس و كلاردشت داشته اند به سمت و سويي خواهد برد كه رقابت جدي در قطب سوم نصيب داوطلب خوش شانس گردد.

 بررسي هاي اجمالي نشان داده كه هر نماينده حوزه انتخابيه نوشهر، چالوس و كلاردشت پس از دوران چهارساله خود در ايستگاه انتخابات دور بعد با ريزش 20 تا 30 درصدي هواداران خود مواجه بوده كه آزمون سختي در برابر كسب راي اعتماد مجدد در بين اين جمعيت شناور خواهد داشت.  در اين دوره از انتخابات مجلس دهم تفاوتي ديگر در حال شكل گيري است كه در صورت رد صلاحيت يكي از دو قطب با سابقه نمايندگي، توپ بازي در زمين سوم بيافتد و برنده آن داوطلب سوم خوش شانس باشد. اگرچه در حوزه انتخابيه نوشهر، چالوس و كلاردشت 26 نفر ثبت نام كردند اما پيش بيني آن وجود دارد تا اين تعداد بين 8 تا 10 نفر تقليل يابد. اگر با فرض آنكه يكي از دو قطب سنتي اين دوره از انتخابات در فضاي رقابتي نتواند از سد صلاحيت ها عبور كند بدون شك، تحليل شكست رقابت دو نماينده و برنده خوش شانس در قطب سوم رقم خواهد خورد.

 ممكن است موج جديدي از " نه" به نماينده كنوني با اجماع وسيع در اردوگاه كانديداي خوش شانس بعنوان وجه سوم رقابت شكل بگيرد كه بايد منتظر ماند و بعد از زمان سپري شدن دوران قانوني اعتراض به رد صلاحيت ها به تحليل هاي درست تر دست يافت. اگرچه همين موج "نه" به عملكرد در انتخابات دور قبل مجلس( مجلس نهم)  نيز در حوزه انتخابيه نوشهر، چالوس و كلاردشت باعث شد تا نماينده مربوطه از ادامه راه باز بماند و قرعه اين موج بنام نماينده فعلي بيافتد. بديهي است تحليل ها بيشتر در روزهاي ديگر در همين پايگاه خبري منتشر خواهد شد( اين تحليل در 14 دي 94 ، يك روز مانده به اعلام رسمي صلاحيت ها تهيه شده است)

- حسام قوامي زاده


28 فروردین 1403 23:50
نقل قول
میهمان
امتیاز مثبت 0
ان شاء الله هر اتفاقی میفته فقط به نفع منطقه باشه.

نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین