حرف شمال

کد خبر: 171
با پایان مهلت ثبت‌نام
بهار سیاسی در روزهای آغازین زمستان با استقبال زياد داوطلبان در انتخابات رقم خورده بطوری که برای دهمین دوره انتخابات مجلس به ازای هر کرسی در مازندران ۲۵.۵ نفر داوطلب شده اند.

 به گزارش حرف شمال، اگرچه سه ماه تا شروع سال جدید زمان باقی‌مانده اما بهار سیاسی در روزهای آغازین زمستان با استقبال پرشور نامزدها و داوطلبان در انتخابات رقم خورده بطوری که برای دهمین دوره انتخابات مجلس به ازای هر کرسی در مازندران ۲۵.۵ نفر داوطلب شده اند تا از بین آنان فقط ۱۲ نفر راهی بهارستان شوند.

استقبال بیش از ۳۰۰ نفری داوطلبان برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از یک‌سو و شرکت ۲۸ نامزد برای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در مازندران حکایت از حماسه‌ای پرشور در مازندران دارد.

مازندرانی‌ها همواره در عرصه‌های سیاسی و انتخابات حضوری پرشوری داشته‌اند و بیشترین رکورد مشارکت را در کشور به نام خود ثبت کرده‌اند و بی‌شک در انتخابات هفتم اسفندماه سال جاری نیز، حماسه‌ای دیگر به ثبت خواهند رساند.

مازندران ۹ حوزه انتخابیه دارد و بیش از سه هزار صندوق در انتخابات هفتم اسفندماه سال جاری آرای مردم استان را جمع‌آوری می‌کند

مازندران ۹ حوزه انتخابیه دارد و بیش از سه هزار صندوق در انتخابات هفتم اسفندماه سال جاری آرای مردم استان را جمع‌آوری می‌کند و از مجموع داوطلبان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی مازندران ۲۵ نفر زن هستند و حضور بانوان و چهره‌های شاخص از گروه‌های مختلف نویدی انتخاباتی پرشور و متفاوت را در استان رقم خواهد زد.

نگاهی به ترکیب سنی و وضعیت تحصیلی داوطلبان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نشانگر آن است که گروه سنی ۳۰ تا ۷۰ سال و افرادی که بیشتر مدرک کارشناسی ارشد دارند، شانس خود را برای حضور در این دوره انتخابات امتحان کرده‌اند.

بی‌شک ثبت‌نام داوطلبان موجی تازه از تبلیغات با چراغ‌های نیمه‌روشن را درزمانی که تبلیغات قانونی نیست رقم خواهد زد و اما آنچه مردم و مجریان انتخابات و قانون بر آن تأکید دارد، رعایت اخلاق و قانون است و همه نامزدهای امروز انتخابات باید به آن پایبند باشند.

داوطلبانی که زود نماینده شدند! / افتتاح دفترهای ارتباط مردمی

در ایام ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات، برخی نامزدها برای جلب‌توجه رسانه دست به اقداماتی جالب و گاه بدیع نیز زده‌اند از کاندیدای جوان جویای کار گرفته تا نماینده‌ای که با همسرش برای نام‌نویسی به حوزه‌های ثبت‌نام رفته بود.

دراین‌بین برخی نامزدهای انتخابات مجلس کمی پا را فراتر از قانون گذاشتند و پیش از رفتن به مجلس و خانه ملت برای خود دفاتر ارتباط مردمی در برخی شهرها دایر کرده‌اند.

حوزه‌های انتخاباتی مازندران در ایام ثبت‌نام شاهد حضور چهره‌های سرشناسی هم بودند که بعضی‌ها ابتدا در استان ثبت‌نام کردند و بعدها طبق قانون نسبت به تغییر حوزه‌های انتخابیه‌شان اقدام خواهند کرد. از چهره‌های مطرحی که برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در مازندران ثبت‌نام کرده‌اند می‌توان به نمایندگان فعلی، نمایندگان دوره‌های قبل، وزرای دولت قبل اشاره کرد و برخی از ثبت‌نام خود به رونمایی از پدیده انتخاباتی یادکرده‌اند.

همچنین در انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز می‌توان به چهره‌هایی چون آیت‌الله لاریجانی آملی رئیس قوه قضاییه اشاره کرد که با حضور در ستاد وزارت کشور برای نمایندگی مردم مازندران در خبرگان داوطلب شده است، علاوه بر این آیت‌الله نورالله طبرسی نماینده ولی‌فقیه در استان و آیت‌الله علی معلمی دیگر نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد.

درمجموع ۳۰۵ داوطلب برای دهمین دوره انتخابات مجلس و ۲۸ داوطلب برای پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در مازندران ثبت‌نام کرده‌اند که ۴۴ داوطلب در حوزه ساری و می‌اندود بوده است. احمد حسین زادگان فرماندار ساری با اشاره به ثبت‌نام ۴۴ نفر نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ساری و میان‌دورود افزود: از این میزان ۳۶ تعداد مرد و ۸ زن هستند.

فرماندارشهرستان ساری درباره میزان تحصیلات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ساری و میان‌دورود، گفت: یک نفر داری مدرک لیسانس (جانباز) ۳۰ نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد، شش نفر دکترا و هفت نفر دارای تحصیلات حوزوی هستند.

فرماندار مرکز استان افزود: تعداد ثبت‌نام کنندگان برای نمایندگی دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نسبت به دوره گذشته ۷۶ درصد افزایش داشته و میانگین سنی داوطلبان را ۴۴ سال عنوان  کرد و با اشاره به اینکه روند بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی از پنجم دی آغاز می‌شود، تصریح کرد: زمان آغاز بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری هم از ششم دی‌ماه است.

هدف ما برگزاری انتخابات پرشور، عادلانه و حضور همه گروه‌های سیاسی است

وی با اشاره به اینکه هدف ما برگزاری انتخابات پرشور، عادلانه و حضور همه گروه‌های سیاسی است، گفت: مهم‌ترین کار ما تا پایان سال برگزاری دو انتخابات پیش رو است.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری مازندران تعداد داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی را در استان را۳۰۵ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۲۵ نفر زن و ۲۸۰ نفر مرد هستند.

مهرداد ابراهیمی وضعیت تحصیلی۳۰۵ داوطلب دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان را شامل ۲۱۶  فوق‌لیسانس، ۶۵ دکترا و ۲۴ نفر با مدرک حوزوی دانست و درباره ترکیب سنی داوطلبان نیز گفت: کمترین سن ۳۰ سال و مسن‌ترین داوطلب ۷۱ ساله و میانگین سنی آنان نیز ۴۵ سال است.

وی درباره ترکیب سنی داوطلبان نیز گفت: کمترین سن ۳۰ سال و مسن‌ترین داوطلب ۷۱ ساله و میانگین سنی آنان نیز ۴۵ سال است.

ابراهیمی درباره ترکیب داوطلبان حوزه‌های انتخابیه استان نیز گفت: در حوزه انتخابیه بهشهر، گلوگاه و نکا ۲۷ نفر، ساری و می‌اندود ۴۴ نفر، قائم‌شهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی و سیمرغ ۵۰ نفر، بابل ۵۱ نفر، آمل ۲۷ نفر، بابلسر و فریدون‌کنار ۲۷ نفر، نور و محمودآباد ۲۴ نفر، نوشهر، چالوس و کلاردشت ۲۶ نفر، تنکابن، رامسر و عباس‌آباد ۲۷ نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

در این دوره شاهد افزایش ۱۰۰ درصدی نسبت به دوره قبل ازنظر تعداد داوطلبان بوده‌ایم

ابراهیمی درباره افزایش شمار داوطلبان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نسبت به دوره نهم گفت: در این دوره شاهد افزایش ۱۰۰ درصدی نسبت به دوره قبل ازنظر تعداد داوطلبان بوده‌ایم.

وی بابیان اینکه ۲۸ نفر نیز در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری داوطلب شده‌اند، گفت: این تعداد نیز نسبت به ۱۷ داوطلب دوره چهارم رشد داشته است.

ابراهیمی با دعوت از اقشار مختلف مردم برای خلف حماسه‌ای ماندگار در انتخابات روز هفتم اسفندماه سال جاری افزود: امیدواریم با مشارکت همه نخبگان و داوطلبان شاهد خلق حماسه‌ای زرین در استان باشیم.

استاندار مازندران نیز در بازدید از ستاد انتخابات مازندران بابیان اینکه تأیید صلاحیت داوطلبان مجلس خبرگان رهبری بر عهده شورای محترم نگهبان است، در مورد تأیید صلاحیت داوطلبان مجلس شورای اسلامی نیز گفت: هیئت‌های اجرایی بر اساس استعلام از مراجع چهارگانه که شامل وزارت اطلاعات، ثبت‌احوال، دادستانی و نیروی انتظامی است، صلاحیت داوطلبان را بررسی می‌کنند و فرصت تأیید صلاحیت‌ها در هیئت‌های اجرایی تا چهاردهم دی به پایان خواهد رسید.

ربیع فلاح جلودار ستان تأکید کرد: همان‌طور که رئیس‌جمهور محترم اشاره کردند هدف دولت برگزاری انتخاباتی سالم، شکوهمند، رقابتی و با حضور و مشارکت حداکثری مردم است و رسانه‌ها هم در ایجاد این شورونشاط انتخاباتی و زمینه‌سازی برای تحقق این مشارکت حداکثری نقش مهمی دارند.

استاندار مازندران انتخابات را تجلی مردم‌سالاری دینی خواند و گفت: مردم مازندران همیشه در عرصه‌های مختلف انقلاب پیشتاز و پیشگام بودند و مطمئنم در دو انتخابات مهم پیش رو بازهم حماسه‌ای ماندگار و بزرگ را خلق خواهند کرد.

ثبت‌نام انتخابات به پایان رسید و مازندرانی‌ها از داوطلبان انتظار دارند که اخلاق و قانون را سرلوحه کار خود قرار دهند و از تبلیغات زودهنگام، تخریب یکدیگر و بداخلاقی‌ها دوری کنند/ مهر


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین