حرف شمال

کد خبر: 17
یک نماینده مازنی عنوان کرد؛
با توجه به اینکه مردم فشار زیادی را از آغاز این پروژه تاکنون تحمل کردند، حال شایسته نیست که برای رفتن به منازل خویش پول بدهند و این موضوع باید به فوریت مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: اخذ عوارض آزادراه از بومیان منطقه خلاف قانون است.

به گزارش حرف شمال، قاسم احمدی‌لاشکی در پنجمین جلسه شورای اداری شهرستان چالوس با گله‌مندی از شیوه اخذ عوارض در آزادراه اظهار کرد: با توجه به اینکه در فیش‌های دریافت عوارض عبارت «عوارض آزادراه تهران- شمال» درج شده است، بنابراین می‌توان گفت که دریافت عوارض از مرزن‌آباد- چالوس و یا کجور- کلارشدت عادلانه و منصفانه نیست.
وی با تاکید بر احقاق حقوق بومیان این منطقه یادآور شد: از آنجاییکه این افراد سختی‌های زیادی از زمان ساخت پروژه آزادراه تا کنون متحمل شدند، پی‌گیری‌های لازم در مورد نپرداختن عوارض برای آنها صورت گرفت و طی صحبت با وزیر راه و شهرسازی قرار شد اقدام اساسی در این‌مورد صورت پذیرد.
نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه در مجموع 150 روستا و آبادی مشمول پرداخت عوارض آن‌هم برای مسافت کوتاه و مسیری که روزانه چندین بار مجبور به تردد در آن هستند، افزود: با توجه به اینکه مردم فشار زیادی را از آغاز این پروژه تاکنون تحمل کردند، حال شایسته نیست که برای رفتن به منازل خویش پول بدهند و این موضوع باید به فوریت مورد بررسی قرار گیرد.
وی در ادامه با اشاره به کار شایسته دهیار روستای سیجان استان البرز در مورد بیمه منازل تمام ساکنان روستا خاطر‌نشان کرد: اینکه دهیاری بدون اطلاع مردم و با هزینه دهیاری منازل آنها را بیمه کند و ساکنان پس از وقوع سیل سیجان دریابند که منازل آنها بیمه بود و خسارت خویش را در مدت یک‌هفته دریافت کردند، می‌تواند به عنوان الگویی برای سایر دهیاران و شوراهای اسلامی محسوب شود.
وی با تاکید بر اینکه اداره امور مالیاتی برای اخذ مالیات باید مراعات مردم را کند، تصریح کرد: اگرچه اقتصاد کشور ما بر مبنای نفت و مالیات است، اما دریافت مالیات فشار بر مردمی است که درآمد زیادی ندارند، بنابراین امور مالیاتی باید ملاحظه مردم را هم بکند، زیرا مردم وقتی مالیات می‌دهند که وضعشان خوب باشد.
این مسئول با اشاره به موضوع برجام که یکی از موضوعات مهم کشور است، خاطر‌نشان کرد: امیدواریم این طرح به لطف شهدا به سرانجام برسد، چرا که آثار و نتایج زیادی با خود به‌همراه دارد.
وی در پایان رضایتمندی مردم از دولت را ضروری خواند و گفت: با توجه به تلاش زیاد تیم هسته‌ای، امیدواریم موضوع برجام نیز منتج به نتیجه شود و اثراتش برای مردم باشد و تمام کارها باید به‌گونه‌ای عمل شود که رضایت مردم در آن مورد توجه قرار گیرد.


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین