حرف شمال

کد خبر: 168
با تغيير در مسند فرمانداري نوشهر با دستور كار قرار گرفتن اين موضوع در برنامه هاي اولويت بندي شده فرماندار جديدنوشهر بنظر مي رسد تابارقه هاي اميد در بهره برداري از اين پروژه به عمل تبديل شده است.

به گزارش حرف شمال، بی گمان تاخیر در بهره برداری از پروژه ها، یکی از اصلی ترین محل های تلف شدن اموال عمومی و تحمیل هزینه های اضافی و گزاف بر ساختار مديريتي شهرها و روستاها مي شود و هر چقدر عمر احداث طرح های عمرانی و اقتصادی بیشتر شود علاوه بر افزایش مضرات و نگرانی های اجتماعی و مردمی، خسارت های مالی هم به منابع و سرمایه های ملی کشور تحمیل می گردد.
بنظر مي رسد گاهي وقت ها برخی طرح های عمرانی از نظر تامین اعتبار و نقدینگی مشکلی ندارند اما توسط پیمانکاران و اهمال کاری آنان تاکنون به نتیجه نرسیده و مشکلات اجتماعی و اقتصادی زیادی را تحمیل کرده اند.
احداث كنارگذر نوشهر و كمربندي نوشهر به چالوس يكي از اين پروژه هاست كه عليرغم تردد خودرو و جاري شدن بار ترافيكي در اين محور هنوز بطور كامل از سوي پيمانكار تحويل مديريت شهرستان نگرديده است.

تدبير فرماندار نوشهر قفل " ده ساله" يك زيرگذر را گشود/  از دغدغه 10 ساله مردم تا تدبير 10 ساعته فرماندار نوشهر

 


پروژه زيرگذر و تقاطع غير همسطح موسي آباد- كمربندي نوشهر يكي از طرح هاي عمراني است كه در كليت كمربندي نوشهر به چالوس ديده شد تا با هدف انتقال بار ترافيكي جمعيت بيش از 5 هزار نفره روستائيان سه روستاي موسي آباد،علي آباد مير و آبندانك و همچنين كاهش بار ناشي از تردد كاميون هاي سنگين به شهرك صنعتي و خيابان صنعتي باباطاهر در اين گذرگاه حساس و پرتردد،احداث گردد.
اما قصه تلخ تاخير در بهره برداري تقاطع غير مسطح و زيرگذر موسي آباد-كمربندي عليرغم تغيير دو دولت و چند فرماندار آنقدر پر غصه گرديده بود كه ساكنين اين منطقه ديگر اميدي به افتتاح اين پروژه ي فرسوده شده نداشتند؛ تا آنكه با تغيير در مسند فرمانداري نوشهر با دستور كار قرار گرفتن اين موضوع در برنامه هاي اولويت بندي شده فرماندار جديدنوشهر بنظر مي رسد تابارقه هاي اميد در بهره برداري از اين پروژه به عمل تبديل شده است.
علي شادمان كه از ابتداي آذر ماه سالجاري مسئوليت فرمانداري نوشهر را بر عهده گرفته است با درك درست از برنامه هاي اولويت دار توسعه محور در اين شهرستان گردشگرپذير و مهم استان مازندران بلافاصله با تشكيل چندين جلسه اضطراري با حضور پيمانكار، اهالي و دستگاه هاي مرتبط به حوزه راهسازي وخدمات رسان، پيگير علل تاخير در بهره برداري از تقاطع غير مسطح موسي آبادشد.
جلساتي كه با صرف بيش از ده ساعت و حضور ميداني و مديريت جهادي فرماندار شادمان توانست خبر خوشي و شادماني را براي مردم منطقه موسي آبادداشته باشد.
غلامرضا ديوسالار يكي از كسبه هاي حواشي تقاطع غيرهمسطح موسي آباد بابيان آنكه اقدام فرماندار جديد نوشهر باعث پايان رنجش ده ساله ساكنين اين منطقه شده است، گفت: بيش از ده سال است به عنوان زيرگذر در اين منطقه شروع به فعاليت عمراني كرده اند و در طول اين سالها جز مشقت و رنج و كسادي كسبه ها چيز ديگري عائد نشده است.

تدبير فرماندار نوشهر قفل " ده ساله" يك زيرگذر را گشود/  از دغدغه 10 ساله مردم تا تدبير 10 ساعته فرماندار نوشهر

 


وي كه داراي يك  فروشگاه لوازم يدكي خودرو در فاصله چند متري محل احداث تقاطع موسي آباد است افزود: متاسفانه از قبل فكر اساسي براي تملك اراضي و واحدهاي صنفي حاشيه تقاطع و زيرگذر صورت نگرفت و بي تكليفي اين واحدهاي كسب و مغازه ها همزمان با طولاني شدن پروژه باعث شد تا بارها فريادمان را به مسئولين پروژه و شهرستان اعلام كنيم اما هيچوقت گوش شنوايي نبود.
ديوسالار 50 ساله كه نيمي از عمرش را در بازار و فعاليت صنعتي سپري است ،خاطرنشان كرد: واقعا اين اقدام فرماندار نوشهر و فراخواندن هم پيمانكاروكارفرما وهم  مجري طرح و اهالي بر روي يك ميز بسيار اقدام مثبت و بجايي بوده است.
نعمت بخشي يكي ديگر از كسبه هاي جاده صنعتي موسي آباد كه در جلسه مذكورفرماندار نوشهر نيز حضور داشت گفت: بيش از ده ساعت فرماندار نوشهر درجلسه پي در پي پيگير اين موضوع بود و خوشبختانه با توافق صورت گرفته واخذ تعهدات لازم از سوي پيمانكار و مجري طرح اميدواريم به زودي مشكل ده ساله اين طرح عمراني رها شده رفع گردد.
شایان ذکر است عملیات اجرایی و تملک اراضی اطراف زیرگذر موسی آباد کمربندی نوشهر پس از سالها توقف و نیمه رها مانده، صبح یکشنبه ۲۲ آذر آغاز بکار کرد.


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین