حرف شمال

کد خبر: 164
پیام تبریک فرماندار نوشهر به مناسبت 16 آذرروز دانشجو؛
فرماندار شهرستان نوشهر در پيامي بمناسبت 16 آذر روز دانشجو، اين روز را نماد شعور و بلوغ فکریِ نسل بیدار و پیشروی جامعه دانشگاهی دانست.

فرماندار شهرستان نوشهر در پيامي بمناسبت 16 آذر روز دانشجو، اين روز را نماد شعور و بلوغ فکریِ نسل بیدار و پیشروی جامعه دانشگاهی دانست.در اين پيام آمده است:

دانشجو، واژه ای مقدس و مظهر اقتدار و بالندگی یک ملت سرافراز است.

آرمان گرايي در طول دوران مبارزات دانشجويان اين مرز و بوم به عنوان يك شاخصه مهم مايه بركات و ثمرات فراواني بوده است. 16 آذر كه نشان از پايمردي و ايستادگي دانشجوي مسلمان در برابر نظام سلطه دارد ياد آور رشادت دانشجوياني است كه سينه خود را در برابر تيرهاي استعماري دشمن سپر كردند و در گذر زمان فرياد ضد استكباري ملت ايران را به گوش جهانيان رسانده اند.

تاریخ درخشان ایران اسلامی از حماسه های غرور آفرین و رشادت های تحسین برانگیزی سرشار است که از میان آنها میتوان از میعادگاه تاریخی 16 آذر بعنوان یک حماسه با شکوه و یک فرهنگ ارزشمند ملی به نیکی یاد کرد.

بی شک 16 آذر نماد شعور و بلوغ فکریِ نسل بیدار و پیشروی جامعه دانشگاهی ما است که با نقش آفرینی موثر خود درمسیر استکبار ستیزی ، استقلال طلبی و آزادی خواهی این سرزمین نمایش درخشانی در عرصه سیاسی این کشور به ظهور رسانیده اند.

دانشجو، اقیانوسی موج خیز از عطش دانش و تشنگی معرفت است که همیشه با نشاط و افتخار به امید فردایی روشن می جوشد و می خروشد. چراکه معتقدیم دانشجويان سفيران دانش هستند و دانش منشاء قدرت؛ داشتن روحيه جستجو و تحقيق، تفكر انتقادي و نوشتاري برمبناي اصلاح و همچنين تفكر قبل از گفتار، لازمه فعاليتهاي علمي دانشجويان است.

تولید علم، تربیت نیروی کار آزموده در جهت توسعه فناوري، بارورکردن ارزش های انسانی و فرهنگی و آماده سازي دانشجویان برای ورود مستقیم به جامعه و بازاركار، مهم ترين محور فعاليت دانشگاه ها است که همواره مورد تاکید و تایید می باشد.

شانزدهم آذر ماه ۱۳۹۴، شصت و دو سال از روزی می‌گذرد كه سه دانشجوی دانشگاه تهران، مهدی شریعت رضوی، احمد قندچی و مصطفی بزرگ‌نیا، پاسخ فریاد عدالت طلبی، اسلام خواهي و آزادی خواهی خود را در سرمای آذر ماه آن سال های سیاه وابستگی، با گلوله گرم گرفتند؛ اما هنوز طراوت و عطر آرمان های اصیل آنان در فضای دانشگاه پیچیده است.

اینجانب ضمن تكریم و بزرگداشت ۱۶ آذر، روز دانشجو و با گرامیداشت یاد خاطره امام شهیدان و دیگر شهدای دانشجو، بر این باورم كه دانشجویان انقلابی امروز، علاوه بر مبارزه در سنگر استكبارستیزی، پرچم داران و طلایه داران عرصه علم و فناوری نیز هستند و خود را ملزم و متعهد می‌دانند كه علاوه بر كسب فضایل اخلاقی و دینی، باتمام توان خود برای تحقق جایگاه رفیع علمی كشور بكوشند و تحت رهنمودهای داعیانه رهبر معظم انقلاب و دستاوردهای امیدآفرین دولت تدبیر و امید، گفتمان علم و فناوری را به گفتمان غالب جامعه تبدیل كرده و پرچم پر افتخار جمهوری اسلامی ایران را برفراز قله توسعه علمی كشور به اهتزار در آورند.

 

علی شادمان

فرماندار شهرستان نوشهر

 

پيام تبريك فرماندار نوشهر بمناسبت روز دانشجو

 


 


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین