حرف شمال

کد خبر: 16
یک نماینده گلستانی انتقاد کرد؛
عضو مجمع نمایندگان استان گلستان در مجلس با انتقاد از افزایش دریاخواری، گفت: عده ای با استفاده از رانت سواحل دریا را تصاحب کرده اند.

عضو مجمع نمایندگان استان گلستان در مجلس با انتقاد از افزایش دریاخواری، گفت: عده ای با استفاده از رانت سواحل دریا را تصاحب کرده اند این در حالی است که اراده ملی برای جلوگیری از دریاخواری وجود ندارد.

[به گزارش حرف شمال، محمدجواد نظری‌مهر در گفت وگو با خانه ملت، با انتقاد از افزایش دریاخواری، گفت: آنچه مسلم است اینکه دیگر دریایی باقی نمانده که دریاخواری انجام گیرد، متاسفانه ساخت و ساز در سواحل و حریم دریا تا جایی گسترش پیدا کرده که باید برای دیدن سواحل باید از هلی‌کوپتر استفاده کرد

نماینده مردم کردکوی، بندرگزو بندر ترکمن درمجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه سواحل اموال ملی محسوب می‌شوند، تصریح کرد: متاسفانه افرادی از طریق رانت و با استفاده از پول‌های پشت پرده منابع ملی را تصاحب کردند.
وی افزود: اکثر سواحل دیوارکشی شده و عملا دریا به ملک خصوصی عده‌ای درآمده است، دولت در این زمینه مقصر است چراکه در این سالها با وجود شیوع دریاخواری هیچ گاه پیگیر موضوع نشده است، البته در این زمینه مسئولان مرتبط در شهرهای همجوار با دریا نیز باید پاسخگو باشند.
عضو فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار در مجلس نهم، با اشاره به اینکه از سالهای پس از انقلاب دریاخواری رشد یافته است، یادآور شد: متاسفانه نبود سرمایه‌گذار بخش خصوصی که بتواند سواحل را از دست سودجویان نجات دهد سبب شده تا توجهی به دریاخواری نشود.
نظری مهر با بیان اینکه دولت باید برای رفع معضل دریاخواری چاره‌ای بیندیشد، گفت: در دولت آقای هاشمی رفسنجانی میلیاردها تومان از سرمایه ملت برای تاسیس اسکله در بندر گز هزینه شد اما چون پس از آن هیچ دولتی این پروژه را احیا نکرد تنها سبب از بین رفتن سرمایه‌های ملی و نابودی سواحل و دریا شد.
وی با اشاره به اینکه اسکله بندر گز تبدیل به فاضلاب شده است، تصریح کرد: در مجلس شورای اسلامی نیز بارها با مسئولان استانداری و بنادر و کشتیرانی مذاکره کرده‌ایم اما متاسفانه هیچ اراده ای برای جلوگیری از نابودی دریا وجود ندارد.
نظری‌مهر گفت: رفتارهای نامناسب با طبیعت سبب نابودی دریا شده است، سازمان بنادر و کشتیرانی یا سازمان دریانوردی و حتی شهرداری‌های شهرهای ساحلی باید طبق برنامه ای مدون از دریا حفاظت کنند.
این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه مشکل قانونی برای جلوگیری از دریاخواری وجود ندارد، گفت: قوانین شفاف و مشخص است اما متاسفانه نهاد یا مسئولی که قوانین را اجرا کند وجود ندارد، سواحل در کشورهای دیگر به زیبایی آرایش داده شده‌اند اما در کشور ما آنچنان با دریا و رودخانه‌ها ناجوانمردانه برخورد شده که تمامی خشک شده اند.
عضو مجمع نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی، افزود: آبزیان در دریا و رودخانه در معرض نابودی قرار گرفته‌اند؛ در واقع چرخه حیاتی آنها توسط انسان‌ها نابود شده این در حالی است که نمایندگان خطه شمال بارها اعتراض خود را فریاد زدند اما متاسفانه تاثیری نداشته و مشخص نیست به چه صورت قرار است حل شود.


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین