حرف شمال

کد خبر: 140
بابک شمس خبر داد:
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشهر گفت: هفته کتاب فرصت مناسبی است تا پتانسیل های شهرستان نوشهر را در سطح فرهنگ استان معرفی کنیم.

بابک شمس ناتری با بیان اینکه امروز از 30 عنوان کتابی که از آبان ماه سال گذشته تاکنون در شهرستان نوشهر  منتشر شده است رونمایی شد اظهار کرد: در این شهرستان انتشارات عدن، ناسنگ، ویشار، دانشگاه علوم دریایی امام خمینی و آوای کاسپین فعال هستند که تاکنون 150 عنوان کتاب را به چاپ رسانده اند.

به گزارش حرف شمال ،وی تصریح کرد: امروز باعث افتخار است با اینکه حوزه نشر در شهرستان نوشهر در مقایسه با سایر شهرستانها نو پا است ولی با این حال از لحاظ فنی به جایی رسیده است که صد در صد چاپ یک کتاب اعم از طراحی جلد، صفحه آرایی، ویراستاری و چاپ و نشر در این شهرستان انجام می شود.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشهر تاکید کرد: از حوزه های اهل قلم که تمایل به چاپ ٍار خود دارند در خواست می شود به ناشرین بومی شهرستان اعتماد کنند و کارهایشان را به خارج از استان و خصوصا خارج از شهرستان برای چاپ ندهند.

 

30 عنوان کتاب در نوشهر رونمایی شد

 

 

شمس ناتری با اشاره به ظرفیت‌های بسیار خوب شهرستان نوشهر در این باره افزود: همه دستگاههای مرتبط آمادگی دارند تا این فضای تعامل گسترش یابد.

وی با اشاره به معرفی ناشران شهرستان نوشهر در دو سال پیاپی به عنوان ناشران برتر استان یادآور شد: انتظار ما از دستگاههای مختلف شهرستان این است در خرید هدایای خود به مسائل فرهنگی توجه کنند و اقدام به خرید کتاب خصوصا کتابهای بومی  کنند و آنچنان وابسته به کالاهای لوکس نباشند.

این مسئول خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات در حوزه نشر، هزینه بالای نشر و چاپ برای نویسندگان است که اگر دستگاههای اداری شهرستان اقدام به خرید کتابهای شهرستان کنند تا حد زیادی مشکلات برطرف خواهد شد.

شمس ناتری ادامه داد: به پشتوانه حمایت مدیر کل ارشاد اسلامی مازندران و قانون خرید کتاب، کسانی که کتابشان در حوزه انتشارات نوشهر مجوز بگیرد و با توجه به موضوعیت عجین با فرهنگ بومی باشد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی می تواند اقدام به خرید این کتابها کند.

وی با اشاره به نقش مهم رسانه ها گفت: در خصوص معرفی کتاب، مطبوعات و رسانه ها و حتی رسانه های مجازی  می توانند در بخشی از صفحات خود اقدام به معرفی کتابهای بومی منطقه نمایند و در بین خانواده ها برای خواندن کتاب انگیزه بوجود آورند.

وی در پایان اظهار کرد: به فرماندار نوشهر پیشنهاد داده شد تا در جلسات شورای اداری شهرستان از این پس یک کتاب از نویسندگان نوشهری به اعضای شورای اداری معرفی شود که فرماندار نوشهر نیز از این موضوع استقبال کرد/ ایسنا


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین