حرف شمال

کد خبر: 133
مدیرکل اجتماعی استانداری مازندران
مدیرکل اجتماعی استانداری مازندران در خصوص بیماری‌ام اس، گفت: بیماری‌ام اس یک بیماری جسمی مزمن شایع امروزی است که به اعصاب آسیب می‌رساند.

علی شادمان ظهر پنج شنبه در دوازدهمین کنگره‌ام اس ایران در مجتمع پیامبر اعظم دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه این بیماری در سنین ۲۰ تا ۴۰ سال در افراد دیده می‌شود و متاسفانه در زنان بیشتر از مردان شیوع دارد، اظهار داشت: این بیماری ناتوان کننده است و با آن مغز و نخاع انسان دچار آسیب می‌شود.

وی با اعلام اینکه در جهان ۲.۵ میلیون و در کشور حدود ۹۰ هزار نفر دچار بیماری‌ام اس هستند، اذعان داشت: بیماری‌ام اس یکی از مشکلات جدی است که امیدواریم مجموعه مقالات و داده‌های علمی فرصتی برای پیشگیری از این بیماری ایجاد کند.

« ام اس » بیماری جسمی شایع امروزی است

 

مدیرکل اجتماعی استانداری مازندران بابیان اینکه امیدوارم برگزاری کنگره‌ام اس  توسط محققان، پژوهشگران و متخصصان ایرانی و داخلی در راستای تقویت سلامت جامعه مفید و پر فایده باشد، گفت: سلامتی بزرگترین نعمت خدادادی است که باید برای حفظ آن تلاش کنیم.

شادمان بابیان اینکه همه مکاتب علمی، فکری و دینی به‌ویژه دین اسلام سلامت جسم را از مهم‌ترین و پایه‌ترین نیازمندی‌های انسان در مسیر زندگی و مقدمه‌ای راهگشا در دستیابی به روان و جان سالم انسان‌ها برای نقش‌پذیری در عرصه‌های زندگی اجتماعی را مورد تأکید قرار می‌دهد، افزود: نمی‌توان نقش انکارناپذیر سلامت جسمی را در کنترل زندگی مادی و مدیریت معیشتی اقتصادی نادیده گرفت چراکه امروزه یکی از بخش‌هایی که بیشترین هزینه را به زندگی فرد تحمیل می‌کند عدم تندرستی، سلامت و بهداشت جسم است.

وی بیان کرد:  آیین مقدس اسلام برخلاف آیین‌های دیگر جسم انسان مورد تحقیر و بی‌ارزش نمی‌داند چراکه بدن انسان ابزار تکامل روح است.

شادمان بابیان اینکه اسلام برای صحت و سلامتی انسان ارزش بسیاری قائل است، اظهار داشت: تحقیر بدن در حکم تحقیر شخصیت است و هر کس مرتکب این عمل شود مستوجب کیفر و قصاص خواهد بود.

وی با اعلام اینکه عواملی که در جهان امروز سلامتی را تهدید می‌کند سبک‌ها و روش‌های جدیدی  است که به دنبال فنّاوری در زندگی انسان‌ها قرار دارد، افزود: این سبک‌ها و روش‌های جدید عوارض خطرناکی برای سلامتی انسان دارد که کم‌توانی، تغذیه نامناسب از عوامل تهدیدکننده سلامتی هستند.

شادمان با اشاره به اینکه پیشگیری از بیماری‌ها می‌تواند انسان را از مبتلا شدن به بیماری کمک کند، اظهار داشت: در دین اسلام به مسئله پیشگیری بیش از درمان تأکید شده است.

وی بابیان اینکه در برنامه‌های بهداشت جهانی امروز در مقوله آسیب‌های جسمی، روحی و اجتماعی به پیشگیری معطوف شده است، افزود: چاقی، کم‌وزنی، استفاده بیشتر از  فناوری اینترنتی، سوءتغذیه، زندگی ماشینی، استرس و ... سلامت جسم و روح انسان را تهدید می‌کنند.


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین