حرف شمال

کد خبر: 132
نماینده مردم نوشهر ، چالوس و کلاردشت در مجلس هشدار داد؛
احمدی لاشکی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جنازه‌ام هم در مجلس باشد نمی‌گذارم حق نوشهر در مورد منطقه آزاد پایمال شود

به گزارش حرف شمال، قاسم احمدی لاشکی در نشست خبری با خبرنگاران چالوس، نوشهر و کلاردشت که در سالن اجتماعات فرمانداری کلاردشت برگزار شد، اظهار کرد: خبرنگاران نقشی بی‌بدیل در آگاهی‌بخشی به مردم دارند فضای مجازی موردنیاز جامعه است اما به جایگاه رسانه‌های نوشتاری و کتاب دست نمی‌یابد، چون کتاب هم ماندگاری و هم تأثیرگذاری بیشتری دارند.

وی افزود: حرمت و قداست قلم خبرنگاران باید بیش از پیش نگه داشته شود و به آنان اجازه نقد داده شود، البته نقد با تخریب متفاوت است، نقد برای برطرف کردن کمبودها لازم است و باید در جامعه ایرانی باقی بماند.

نماینده مردم چالوس، نوشهر و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی از حضور نداشتن برخی رسانه‌ها در نمایشگاه مطبوعات انتقاد کرد و یادآور شد: هدف همه باید بالا بردن جایگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی و هم‌صدایی برای آبادانی ایران اسلامی باشد.

 

جنازه‌ام هم در مجلس باشد نمی‌گذارم حق نوشهر برای منطقه آزاد پایمال شود

 

 

 

 

احمدی‌لاشکی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی باید وحدت رویه داشته باشند، با تغییر رئیس جمهور فرماندار اگر تغییر کند اشتباه نیست، اما تغییر مدیران دستگاه‌های تخصصی کار درستی نیست.

عضو مجمع نمایندگان مازندران ادامه داد: در آموزش و پرورش توسط آقای حاج‌بابایی تغییرات اساسی ایجاد شد و سیستم آموزش از 5-3-4 به 6-3-3 تغییر کرد، البته این کار خوبی بود، اما چون به یکباره اتفاق افتاد آسیب‌هایی هم ایجاد شد و باید آرام‌آرام اتفاق می‌افتاد.

نماینده مردم چالوس، نوشهر و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی به فعالیت‌های مجلس نهم اشاره کرد و افزود: از مجلس اول تا پایان مجلس هشتم، حدود 3 هزار مصوبه داشتیم که یک سوم آن طرح و دو سوم آن از سوی دولت‌ها ارائه می‌شد، اما از بین مصوبات مجلس نهم، 350 طرح تصویب شد و تنها یک‌سوم آن لایحه بود و این یعنی نمایندگان فعال‌تر بودند.

وی قانون رفع موانع تولید را قانونی جامع دانست و تأکید کرد: در این قانون سعی شد راه را برای ورود سرمایه‌گذار راحت‌تر کنیم، قانون منع بکارگیری بازنشستگان نیز برای باز کردن گرهی از اشتغال جوانان بسیار خوب بود.

این نماینده مجلس به مکاتبات انجام شده برای استقلال ادارات در کلاردشت اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه بخشداری و فرمانداری کلاردشت از مشکل نداشتن مکان مناسب رنج می‌برند، نباید دادسرا در مکان متعلق به بخشداری افتتاح می‌شد و باید قدری صبورانه برخورد می‌شد.

احمدی‌لاشکی به آزادراه تهران- شمال اشاره کرد و افزود: دولت اراده خوبی برای تکمیل این آزادراه دارد، معاون اول رئیس جمهور تاکنون سه بار از این پروژه بازدید کرد که بی‌سابقه بود، البته در قطعه یکم این آزادراه کار پیشرفت خوبی دارد و فقط چند تونل در حال تکمیل است، پیمانکار چینی نیز که کار را تعطیل کرده بود نیز امروز با 300 نیرو در حال کار است و تاکنون 3 نفر هم تلفات داده است.

نماینده مردم چالوس، نوشهر و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مثلث جهانگیری، آخوندی و سعیدی کیا در آزادراه با قدرت مشغول به کار هستند، خاطرنشان کرد: بنیاد مستضعفان در حال حاضر برای این پروژه 750 میلیون تومان اعتبار اختصاص داده که بر اساس مصوبه دولت باید با دریافت عوارض جبران شود، اما برای بومیان باید فکر شود، چون به حد کافی مشکلات ناشی از گرانی کالا، کمبود آب و برق، ترافیک را تحمل می‌کنند.

این نماینده مجلس تأکید کرد: 11 روستا شناسایی شده‌اند که در مسیر آزادراه هستند و برای 9 هزار نفر هم قرار بود کارت تردد صادر شود، اما این کار عاقلانه نیست و نیاز به وقت و انرژی زیادی دارد.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم حل مشکل پرداخت عوارض توسط بومیان بیان کرد: بومیان منطقه عوارض پرداخت نکنند تا این مسأله توسط دولت تعیین تکلیف شود.

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس نهم با اشاره به مشکل سیل در روستاهای اطراف نوشهر ادامه داد:علت سیل منطقه مزگا، پروژه انتقال آب چالوس به نوشهر است، چون در این پروژه سطح زیادی از جنگل نابود شده است و با توجه به اینکه مردم از سیل آسیب‌های زیادی می‌بینند، باید این پروژه تعطیل شود.

احمدی‌لاشکی با بیان اینکه وضعیت حادثه‌خیز بودن در طرح جامع سیلاب در نظر گرفته شده است، تأکید کرد: 44 میلیارد تومان هم اعتبار برای این طرح در نظر گرفته شده است.

وی به مسأله منطقه آزاد اشاره کرد و گفت: باید نوشهر به عنوان قدیمی‌ترین یا امیرآباد به عنوان بزرگترین بندر شمال کشور برای این منظور معرفی شود و مسئولان استانداری باید بدانند جنازه‌ام هم اگر در مجلس باشد، اجازه نادیده گرفتن حق نوشهر در مورد منطقه آزاد را نمی‌دهم.

نماینده مردم چالوس، نوشهر و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با نیروهای خرید خدمتی و یا تصویب بسته حمایتی شأن معلمان را پایین می‌آوریم، گفت: 23700 نفر سال آینده خروجی دانشگاه فرهنگیان است، 5000 نفر نیز از طریق آزمون استخدامی جذب شده‌اند که یک سال باید آموزش ببینند و اینها معلمین واقعی هستند.


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین