حرف شمال

کد خبر: 129
روستای چمرکوه از توابع بخش کجور نوشهر با محرومیت زیادی دست و پنجه نرم می کند و خیران برای رفع مشکلات این روستا آستین همت بالا زدند.

به گزارش حرف شمال، روستای چمرکوه از روستاهای کوهستانی و محروم بخش کجور نوشهر است که اهالی آن از مشکلات عدیده‌ای از جمله نداشتن آب آشامیدنی سالم، نداشتن راه دسترسی مناسب و نبود شبکه بهداشت رنج می‌برند.

انعکاس گزارش مشکلات این روستا مسئولان ستاد اجرایی زکات کشور و استان مازندران را به منطقه کشاند تا برای رفع چالش‌های فراروی اهالی اقدام عاجل داشته باشند.

حجت‌الاسلام مهدی دهقان مدیرکل اجرایی زکات کشور که به اتفاق مسئولان استان مازندران و شهرستان از روستای محروم چمرکوه بازدید کرده است، چهارشنبه‌شب پس از بازدید از روستای چمرکوه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بعد از انعکاس مشکلات این روستا با مسئولین مربوطه در استان مازندران مرتبط شده ودرخصوص رسیدگی و مشاهده وضع ساکنین و کمک درراستای  هدف مهم این نهاد در خصوص فقرزدایی این روستا خود را به چمرکوه رساندم.

وی گفت: احداث سرویس بهداشتی مناسب که به‌زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود نیز برای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در نظر گرفته شد، هزینه عملیات اجرایی آب‌رسانی به این روستا را نیز یک خیر متقبل شد که عملیات اجرایی این پروژه با تفاهم‌نامه‌ای که با شورای اسلامی محل انجام شد به‌زودی آغاز می‌شود و مهم‌ترین مشکل روستا که آب‌رسانی بود رفع خواهد شد.

مدیرکل اجرایی زکات کشور گفت: خدمت‌رسانی به روستاهای محروم کشور و فراهم کردن ضروریات و امکانات زندگی برای آن‌ها از اساسی‌ترین اولویت ما محسوب می‌شود.

وی گفت: از مسئولین اجرایی نیز درخواست داریم جهت رفع مشکل جاده دسترسی، احداث خانه بهداشت و همچنین دایر نمودن مدرسه این روستا با روشن نمودن وضعیت معلم آن مدرسه که به‌واقع رفتاری انسانی داشته و وظیفه‌شناسی را به معنای واقعی نشان داده و معلمی باانگیزه است همت  کنند.

حجت‌الاسلام بریمانی رئیس اداره زکات استان مازندران نیز گفت: مشکل آب اساسی‌ترین مشکل اهالی این روستا است که انتظار می‌رود همان‌طور که اهالی این روستا همت کردند و مسجد خوبی احداث کردند، برای آب‌رسانی به روستا نیز همت کنند و در کنار آن‌ها اداره زکات استان هم کمک وهمراهمی لازم را خواهند داشت  تا شاهد اجرایی شدن پروژه آب‌رسانی به این روستا باشیم.

ساخت سرویس بهداشتی مناسب برای ۸ خانوار

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان نوشهر در جمع اهالی این روستا گفت: این اداره برای ۸ خانواده‌ای که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند سرویس بهداشتی مناسب احداث می‌کند.

 بهرام کیا گفت: به ازای هر خانوار مبلغ یک‌میلیون تومان نیز هزینه انشعاب آب برای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) پرداخت می‌شود.

نداشتن جاده دسترسی مناسب، نداشتن شبکه آب‌رسانی، و نبود شبکه بهداشت از مهم‌ترین مشکلات روستای چمرکوه است.


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین