حرف شمال

کد خبر: 1196
ساخت ویلاهای صد واحدی در اراضی جنگلی جلگه ای چلندر توسط یک نهاد خاص، اعتراض فرماندار نوشهر را در آورد.

فرماندار نوشهر بر ضرورت برخورد با هرگونه ساخت و ساز بدون پروانه تاکید کرد و خواستار توقف فوری ساخت و ساز ۱۰۰ واحدی بدون پروانه در عرصه جنگلی و جلگه ای بخش مرکزی این شهرستان شد.
 
به گزارش حرف شمال؛ سعید یزدانی فرماندار شهرستان نوشهر روز دوشنبه در جلسه ساخت و ساز غیر مجاز این شهرستان که با حضور بخشداران بخش مرکزی و بخش کجور و روسای ادارات شهرستان نوشهر برگزارشد، بیان داشت: تمامی سازمان ها و ارگان های دولتی و نظامی باید برای ساخت و ساز دارای پروانه باشند و هرگونه ساخت و ساز با هر کاربری همچون نظامی، ساختمان دهیاری و حتی کتابخانه نیز نیازمند اخذ پروانه است.

وی به ساخت و ساز ۱۰۰ واحد در قالب ۴ بلوک ۲۵ واحدی در عرصه جنگلی و جلگه ای در غرب روستای چلندر در بخش مرکزی بدون داشتن پروانه ساخت اشاره کرد و گفت: قابل قبول نیست که یک ارگانی و لو نظامی بدون مجوز اقدام به ساخت و ساز کند.

وی ادامه داد: باید هرچه سریعتر منابع طبیعی شهرستان با این تخلف برخورد کرده و دستور توقف ساخت و ساز بدون پروانه در این عرصه ۱۰ هکتاری را از مراجع قضایی دریافت کند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نوشهر-رویان نیز در این جلسه افزود: زمین های جنگلی و جلگه ای سالهای قبل از انقلاب در اختیار برخی از افراد قرار گرفت و سند نیز برای آنها صادر شد مشروط به این که حق ساخت و ساز و تفکیک این اراضی را نداشته و تنها قادر به کاشت درختان می باشند.

وحید مشایخ ادامه داد: ولی امروز در برخورد با ساخت و ساز بدون پروانه در این عرصه ها به دلیل سند داشتن با مشکل مواجه هستیم و پروسه برخورد با آنها طولانی می باشد که برخورد سریعتر با این موضوع تعامل بیشتر دستگاهها اجرایی و قضایی را می طلبد.

وی با اشاره به ساخت و ساز ۱۰۰واحدی در چلندر نوشهر گفت: با توجه به اجرای ساخت و ساز بدون پروانه تذکر لازم به آنها داده شده است و اقدامات قانونی نیز در حال پی گیری می باشد تا در کمترین زمان دستور توقف قضایی این ساخت و ساز صادر شود.
(تصاویر آرشیوی است)


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین