حرف شمال

کد خبر: 1188
برای چندمین بار گاز شهرهای کجور و پول نوشهر که به روش سی ان جی گازرسانی می‌شد، قطع شده که نگرانی‌های زیادی را در بین مردم به وجود آورد.

به گزارش خبرنگار حرف شمال ، روابط عمومی شرکت گاز مازندران اعلام کرد: برای چندمین بار گاز شهر کجور نوشهر که به روش سی ان جی گازرسانی می شد، قطع شده که این اداره کل بمنظور روشن شدن افکار عمومی بر خود لازم دانسته تا درباره این موضوع  شفاف سازی کند.
 
‎ بسیاری از روستا‌های حاشیه جنگلها، برای مصارف گرمایش زمستان و همچنین مصارف خانگی از سوخت‌های فسیلی مانند نفت و گازوئیل استفاده و یا درختان را قطع می‌کنند تا از هیزم آن‌ها به عنوان سوخت استفاده کنند.

شرکت گاز مازندران در راستای ماموریت اصلی خود در تامین گاز به خانوار‌های استان در اقصی نقاط مازندران و نیز به جهت حفظ جنگل‌ها و محیط زیست، همواره دغدغه گازرسانی به نقاط دور دست و محروم را داشته و دارد.

طرح پایلوت گازرسانی به روش ال ان جی در برنامه کاری این شرکت قرار گرفت و بدلیل تحریم‌های ظالمانه طرح مذکور تبدیل به سی ان جی شده که بصورت آزمایشی اجرا شود تا چنانچه اگر این طرح در مناطق کوهستانی جوابگوی نیاز مردم بود، برای دیگر خانواده‌های دوردست نیز استفاده گردد.

‎در ابتدای این پروژه رسماً اعلام گردید که روش انتقال گاز به منطقه پول و کجور بصورت پایلوت و آزمایشی است چنانچه اگر فرآیند این روش مثبت بود می توان بصورت فراگیر در همه نقاط دیگری که فاقد خطوط لوله و صعب العبور هستند اجرا کرد.

در این روش گاز طبیعی مورد نیاز به صورت فشرده شده به وسیله دو تریلر مخصوص حمل مخازن CNG با ۶ کفی و هر کفی دارای ٤ بسکت (حدود ٥ تن) از جایگاه سی ان جی چالوس سوخت گیری و به جایگاه گاز در پول و کجور تحویل و پس از تبدیل فشار به شبکه گاز شهری تزریق و متصل شده و تریلر تخلیه شده قبلی جهت شارژ مجدد اقدام می‌کند.

‎در این روش برای مصارف بهار و تابستان بسیار ایدآل و عادی و طبیعی بود، اما در فصول سرد سال با توجه به لغزنده بودن جاده‌ها از یکسو و ازدیاد مصرف گاز و همچنین مهاجرت معکوس شرایط بگونه‌ای رقم خورد که تمام معادلات فنی پیش بینی شده را بهم زد.

این اداره کل اعلام کرد:کار به جایی رسیده بود که پیمانکار مربوطه مصارف زمستانی می‌بایست هر شبانه روز شش سرویس تریلر فقط در رفت و آمد بوده و با توجه به برفی بودن جاده و بارش باران و گاهاً عدم حرکت تریلر در شیب‌های خطرناک جاده و هزینه‌های سرسام آور آن مسئولان این امور را وا داشت که این روش دیگر جوابگو نیست.

عملاً این طرح مورد تجدید نظر قرار گرفت و طرح انتقال خطوط لوله در دست مطالعه قرار گرفت و با اجرای خطوط لوله تغذیه و توزیع مابین شهر‌های پول و کجور (رینگ دو شهر) اجرا شده و مورد بهره برداری قرار گرفت که  بزرگترین پروژه گازرسانی به بخش کجور و بخش بلده از ونوش به کدیر و .. در دست اقدام است.

همچنین پروژه انتقال خط لوله از مرزن آباد به پول هم در مطالعات این شرکت قرار گرفته است و این طرح بستر مناسبی جهت اشتغال جوانان را فراهم می‌آورد.


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین