حرف شمال

کد خبر: 1182
جنگل تیلا کنار «تیله کلار یا تیله کنار» از زیباترین جنگل‌های استان مازندران است. نم نم باران و مه غلیظ در فصل بهار این جنگل را در برمی‌گیرد و بر زیبایی محیط می‌افزاید.

جنگل "تیلا کنار" «تیله کلار یا تیله کنار» از زیباترین جنگل‌های استان مازندران است. نم نم باران و مه غلیظ در فصل بهار این جنگل را در برمی‌گیرد و بر زیبایی محیط می‌افزاید.

به گزارش حرف شمال؛ جنگل "تیلا کنار" بعد از گذر از خیابان دریا گوشه سلمان‌شهر نمایان می‌شود.
این جنگل در جنوب سلمان‌شهر با درختان بلند قامت و پوشش سرسبز در دامنه رشته کوه البرز قرار دارد. هوای بسیار مطبوع این منطقه در کنار فضایی که چشمه و رودخانه جاری این جنگل فراهم آورده است، لذت جنگل نوردی را چند برابر می‌کند. به این نکته توجه کنید که رسیدن به رودخانه با خودرو امکان پذیر نخواهد بود.

یکی از ویژگی‌های این جنگل فاصله اندک تا ساحل دریا است. از این جنگل یک مسیر فرعی به سمت کلارآباد و کلاردشت وجود دارد. این راه مال‌رو قدیمی از جنگل زیبای تیلا کنار آغاز می‌شود و تا پینبور کلاردشت ادامه دارد.

ساختمان‌های لوکس و مدرن زیادی در سلمان‌شهر به چشم می‌آید.
اما نکته‌ی بسیار ناراحت کننده وجود انواع زباله و پلاستیک و فلز در این مسیر و جنگل است. بیایید هرکدام از ما برای حفظ این جنگل و زیستگاه طبیعی قدمی برداریم و در تمیز نگه داشتن آن کوشا باشیم؟!


جاذبه‌های تیلاکنار
رودخانه‌ای کم عمق در این جنگل وجود دارد و به لطف وجود درختان انبوه و جریان آب دائم رودخانه، هوای این منطقه حالت مطبوع و دلنشین دارد.

از سمت متل قو- رامسر و تنکابن جنگل‌هایی مانند دو هزار و سه هزار را قرار دارد.


 


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین