حرف شمال

کد خبر: 1166
ماه مهر با عطر شهادت عجین شد؛
دوباره عطر عاشورا و کربلا پیچید و آلاله‌های زهرایی حال و هوای مازندران را شیدایی و نینوانی کرده است، شهدایی که آرزو داشتند همانند مادرشان زهرا (س) بی نشان و گمنام باشند.

حرف شمال: مازندران به وقت مهر ۹۹؛ عطر و شمیم شهادت بهار ۹۵ در ماه مهر حال و هوای مازندران را معطر و مصفا کرده است. عطر شهید از فرسنگ‌ها به مشام می‌رسد و کبوتران خونین بال خان طومان در راه هستند.

مازندران در روزهای آتی، طلایی‌ترین روزهای پاییزی را سپری خواهد کرد، برگ‌های پاییزی هم فرش راه می‌شوند تا مسافران بهشت، سوار بر بال ملاک، مهمان ما زمینی‌ها شوند و حالمان را خوش کنند.

چهار سال چشم انتظاری گذشت، همه مردم این دیار لحظه شمار بازگشت مهاجرانشان بودند و پاییز، فصل بازگشت پرستوها، کبوتران سبکبال خان طومان به آشیان بازگشتند. خوش آمدید قهرمانان دیار آلاله‌ها.

پنج سال پیش با یک ندا، همه زندگی را بوسیدند و به جبهه مقاومت شتافتند و در کنار سیدالشهدای مقاومت برای دفاع از حرم، مردانه ایستادند و مقاومت کردند و حماسه دفاع ۲۲ روزه شان، اکنون نقل محافل خانه‌های مازندران است.

 

کبوتران خونین بال کربلای خان طومان، آرمیده در سرزمین بلادیده شام، این بار در ایام شهادت فرزندان رسول خدا، عازم دیار علویان شدند تا پس از قریب به پنج سال هجرت خونین به چشم انتظاری مردم مازندران پایان دهند.

شهید محمد بلباسی، رضا حاجی زاده، علی عابدینی، حسن رجایی فر و محمود رادمهر پنج یار باقیمانده از کربلای خان طومان برمی‌گردند تا خط سرخ مقاومت را دوباره رنگین‌تر کنند و دل‌های منتظر هزاران عاشق و شیدای شهادت را آرام بخشند. آب زنید راه را هین که نگار می‌رسد.

پیکر این شهدای والامقام پس از تطبیق نمونه دی ان ای در مرکز ژنتیک سپاه شناسایی و خبر بازگشت آلاله‌های خونین بال با حضور مسئولان سپاه کربلا به خانواده‌های آنان اعلام شد.

قهرمان کتاب زین آب بازگشت / ‏‬ چشممان روشن

شهید محمد بلباسی از شهدای والامقام خان طومان سوریه است که خبر شهادت و آسمانی شدنش، چشمان یک دیار را اشکبار کرد و امروز با شنیدن خبر بازگشت این آلاله کربلایی، دوباره چشمان یک ملت از شوق، اشکبار شده است.

از شهید بلباسی چهار فرزند به یادگار مانده است و فرصت دیدار زینب به محمد دست نداد و مقام معظم رهبری در دیدار خانواده‌های معظم شهدا، در گوش زینب، نازدانه شهید بلباسی، اذان گفتند.

شهید محمد بلباسی متولد ۱۳۵۸ در قائمشهر بوده و رئیس سازمان اردویی سپاه کربلا بود که اردیبهشت ۱۳۹۵ به اتفاق دیگر همرزمانش در درگیری‌های منطقه خان طومان سوریه به شهادت رسید و کتابی به نام زین آب، روایتگر زندگی این شهید والامقام به رشته تحریر درآمده است.

همسر شهید محمد بلباسی در واکنش به بازگشت مطهر شهید بلباسی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: خوش آمدی عزیزم، چشممان روشن.


رفتند برای انتقام سیلی حضرت زهرا (س)

شهید رضا حاجی زاده از دیگر آلاله بازگشته از کربلای خان طومان است که خیلی زود راهش را پیدا کرده بود و در دفاع از حرم آل الله آسمانی و کربلایی شد. در بخشی از وصیت نامه‌ای شهید والامقام آمده است: «
من به خاطر منطق خویش برای دفاع از اسلام و حریم اهل‌بیت (ع) وارد جنگ با دشمنان اسلام شدم و با عشق و علاقه و رضایت کامل جان خویش را فدای این راه می‌نمایم و می‌روم تا انتقام سیلی حضرت زهرا (س) را بگیرم».

شهید عابدینی دل ماندن نداشت

شهید علی عابدینی، شهید مدافع حرم و عضو یگان صابرین لشکر ۲۵ کربلا بود که بهار ۹۵ در سن ۲۷ سالگی برای مبارزه با تروریست‌ها و دفاع از حرم حضرت زینب (س) عازم سرزمین شام شد و در منطقه خان طومان به همراه تعدادی از دوستانش هنگام نبرد با دشمنان اسلام به شهادت رسید.

مادرش می‌گوید: زمستان سال قبل که از مأموریت آمد از ناحیه دست مجروح شده بود و هنوز هم بهبود پیدا نکرده بود که مجدداً در ۱۵ فروردین به خواست خودش اعزام شد. با اینکه مجروح بود دل ماندن نداشت. بار اول که می‌رفت اینقدر اشتیاق به رفتن نداشت اما دفعه دوم اشتیاقش بیشتر شده بود. خودمان تا ساری او را بردیم رساندیم به همرزمانش که با هم بروند. حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) به آنها احتیاج داشتند، غربت آنها مانع از مخالفت ما می‌شد.

شهید محمود رادمهر، از شهدای مدافع حرم مازندران که سال ۹۵ در سوریه به شهادت رسید و همواره دوست داشت همانند حضرت فاظمه زهرا (س) پیکر نداشته باشد و چنین به آرزوی دیرینه‌اش رسید.

شهید حسن رجایی فر؛ چهارم تیرماه ۵۴ در بابل به دنیا آمد و سال ۹۵ پس از رزم و نبرد سنگین ۲۲ روزه در مناطق عملیاتی حلب و خان طومان به همراه ۱۴ آلاله خونین بال مازندران به آرزوی شهادتش رسید و پس از پنج سال پیکر مطهرش با وطن بازگشته است.


رئیس مجلس: بلباسی‌ها نگذاشتند آب در دل کسی تکان بخورد

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به بازگشت پیکرهای چندتن از شهدای خان طومان با انتشار پستی نوشته است: آب زنید راه را هین که نگار می رسد… فداکاری و از خودگذشتگی بلباسی ها بود که نگذاشت آب در دل بچه‌های این آب و خاک تکان بخورد. خود را به مسیر سیل انداختند تا کسی را آب نبرد.

پیکر مطهر این پنج شهید تازه تفحص شده مدافع حرم صبح دوشنبه برای طواف به حرم رضوی منتقل می‌شود و سپس به زادگاهشان مازندران برمی‌گردند تا بر شانه‌های همولایتی ها و مردمان دیار علوی بدرقه شوند.

مازندران در روزهای پاییزی مهر، طلایی‌ترین روزها را با شهیدان کربلایی خان طومان سپری می‌کند و خود را برای در آغوش کشیدن فرزندانش، بیش از همیشه مهیا و آماده کرده است.

مازندران ۴۰ شهید مدافع حرم و ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید دفاع مقدس برای نظام مقدس اسلامی تقدیم کرده است.


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین